fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Alarmă în Indexul BM: Copiii români nu vor atinge decât 58% din potențialul lor de productivitate

În medie, un copil născut acum în România va atinge doar jumătate din potențialul unui adult cu stare de sănătate bună și complet educat, atrage… Mai mult

17.09.2020

La obiect

O improvizație de 100 de milioane de euro: cel mult 7% din călătorii de pe Aeroportul Otopeni pot folosi trenul special din Gara de Nord la orele de vârf

Mult așteptatul tren care face legătura între Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Otopeni, și care ar urma să fie pus în funcțiune lunile… Mai mult

17.09.2020

Chestiunea

Construcțiile după 7 luni, cu 20% peste nivelul din 2019. Totuși, la locuințe noi s-ar impune actualizarea taxării

Potrivit datelor comunicate de INS, pe primele 7 luni ale anului, volumul lucrărilor de construcții a crescut cu 18,1% în serie brută și cu 20%… Mai mult

16.09.2020

Europa

Indicii despre cum va arăta cadrul referitor la salariul minim în UE: “Salariile de dumping distrug demnitatea muncii” – Ursula von der Leyen.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat, miercuri, în discursul ei privind starea Uniunii Europene, că executivul de la Bruxelles va propune actul… Mai mult

16.09.2020

Premierul României anunță cauzele lipsei de autostrăzi: ”Ne confruntăm cu încercările unor cetățeni de-a bloca construcția de autostrăzi”

de Vladimir Ionescu , 19.3.2019

Premierul Viorica Dăncilă a explicat marți că există unii „cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale”, acesta fiind unul dintre motivele din cauza cărora România nu are autostrăzi.

Explicația a fost oferită ca o acoladă într-un apel în care le-a cerut celor „care îşi iubesc ţara” să vină cu soluții constructive și să se unească  „în jurul acestei nevoi acute de a accelera proiectele de infrastructură”.

„Încă ne confruntăm cu încercările unor cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale. (…) la sfârşitul lunii ianuarie, acordul de mediu pentru autostrada Piteşti-Sibiu a fost contestat de trei persoane, doi cetăţeni din România şi unul din Dublin. Motivele invocate: număr insuficient de ecoducte pentru mamiferele mari şi insuficienta cercetare a locaţiilor pentru lilieci. Mă întreb cum este posibil aşa ceva. În acelaşi timp mă întreb ce interese au aceşti oameni pentru că, cu siguranţă nu au interes pentru România”, a declarat Viorica Dăncilă, în discursul din preambulul ședinței de Guvern.

Apelul lansat de premier:

venit momentul să punem toţi umărul la acest proiect. Lansez un apel către toţi cei care îşi iubesc ţara, să ne unim în jurul aceste nevoi acute de a accelera proiectele de infrastructură. Veniţi cu soluţii constructive şi haideţi să facem ce trebuie pentru a îmbunătăţi infrastructura în România.

Discursul Vioricăi Dăncilă este o reacție la ineditul protest ”România vrea autostrăzi”, derulat vineri timp de 15 minute.

(Citiți și: ”Cristian Grosu / Ridică-te și vorbește! Elitele României și eroarea lor”)

În marile oraşe, oamenii au întrerupt activitatea şi au ieşit în pieţele centrale cerând îmbunătăţirea infrastructurii rutiere.

Şi angajaţii Reprezentanţei Comisiei Europene au întrerupt activitatea, precizând că, în perioada 2014-2020, 6.3 miliarde de euro au fost puse la dispoziţia României pentru proiecte de infrastructură, dar proiectele care se derulează sunt din perioada financiară 2007-2013, care nu au fost finalizate la timp.

(Citiți și: ”Câțiva OAMENI spulberă mitul fricii care ”paralizează accesarea de fonduri europene”)

Alte declarații făcute de Viorica Dăncilă pe acest subiect

  • luni, 18 martie, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, de la Craiova: ”După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, Guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare şi vom demonstra că se poate (…) Ne luptăm de ani de zile cu această mentalitate dar şi cu o serie de piedici puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, dar acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice”.
  • 15 februarie: Întrebată câți kilometri vor fi finalizați în 2019, Dăncilă a răspuns: “Aveți un fix legat de acest lucru”.

Reamintim că liderul PSD, Liviu Dragnea, l-a atacat dur pe inițiatorul mișcării #șîeu, omul de afaceri Ștefan Mandachi. ”Niște șmecheri, care vezi doamne fac ei un metru de autostradă, la ora 12 au început lucrul de autostradă în Moldova, real. Ei fac circ. Noi facem autostrăzi. Ei țipă. Noi dezvoltăm România”, a mai spus liderul PSD.

De precizat: Banca Mondială și statul român au agreeat de principiu termenii contractuali de asistență în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, documentele urmând să fie supuse aprobării într-o reuniune a board-ului Băncii Mondiale programată pe 26 iulie 2018.

(Citiți și: Raport științific al incompetenței – România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi)

În ce constă proiectul: Documentul care urmează să fie aprobat de Banca Mondială are drept obiectiv declarat ”demonstrarea unui nivel îmbunătățit al capacității de construcție a autostrăzilor” de către România.

Costul asistenței este de 43,3 milioane dolari.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.3.2019

Un raspuns

  1. MIB
    19.4.2019, 7:43 am

    Cu siguranta ca doamna de lemn are dreptate, dar cauta prea departe problemele la Dublin, ursi si lilieci. Acestea ar trebui cautate la CNAIR, unde jongleriile cu licitatii, contestatii, solicitari de lucrari neincluse in proiect si neplatite, neplati de proiecte si lucrari executate sub diferite pretexte, nealocari bugetare, alocari bugetare pe lucrari franate intentionat pentru a fi convertite spre sfarsit de an in rectificari bugetare, PPP-uri cu iz interlop, etc., etc., isi arata neindoielnic originea in cel mai rafinat si subtil joc de strategie romanesc, cunoscut ca “alba-neagra”.

Lăsați un comentariu


Stiri

Harta politică a alegerilor locale: cine a câștigat Consiliile Județene, structura noului Consiliu General al Capitalei

Razvan Diaconu

La președinția consiliilor județene, PSD are reprezentanți în 20 de județe, PNL a câștigat în 17, iar UDMR în patru. La alegerile locale din 2020… Mai mult

Stiri

A căzut baronul Oprișan – Cătălin Dumitru Toma (PNL) a câștigat șefia CJ Vrancea

Razvan Diaconu

Cătălin Dumitru Toma (foto), senator PNL, va fi noul președinte al Consiliului Județean Vrancea, anunță Digi 24. Funcția de președinte CJ Vrancea a fost ocupată… Mai mult

Stiri

Exit-poll București: 47,8% Nicușor Dan, 38,2% Gabriela Firea. PNL și USR-PLUS câștigă sigur 3 din cele 6 sectoare

Razvan Diaconu

Nicușor Dan – 47,8%, Gabriela Firea – 38,2% – este rezultatul exit-poll-ului la finele zilei de 27 septembrie la alegerile locale pentru Capitală. Traian Băsescu… Mai mult

Europa

Ultraconservatorii iranieni susțin că Iranul are o nouă rachetă balistică

Iulian Soare

Gărzile Revoluţionare, armata ideologică a Iranului, au dezvăluit duminică o nouă rachetă balistică anti-navă, cu o rază de acţiune “probabilă” de peste 700 km, pe… Mai mult

Europa

Ciocniri armate între Armenia și Azerbaijan: Turcia a anunțat că sprijină Azerbaidjanul. Bogdan Aurescu: Evoluția situației este tulburătoare

Iulian Soare

Ciocniri armate între forțele azere și cele armene au izbucnit duminică, ca urmare a reaprinderii conflictului privind regiunea Nagorno-Karabakh, disputată de cele două țări. Armenia… Mai mult

Stiri

Cel mai mare număr de pacienți Covid-19 în terapie intensivă, de la începutul pandemiei

Vladimir Ionescu

Duminică 27 septembrie, la terapie intensivă sunt internați 535 de pacienți infectați cu noul coronavirus (COVID – 19), cel mai mare număr de pacienți în… Mai mult

Europa

Referendum: Elvețienii au respins proiectul împotriva liberei circulații a în UE

Iulian Soare

Alegătorii elvețieni au respins într-o mare proporție  încercarea unui partid de dreapta de a determina renunțarea la acordul cu Uniunea Europeană care permite libera circulație… Mai mult