Analiză

Acoperirea importurilor cu exporturi s-a întors la valoarea din anul de criză 2010: Deficitul comercial pe 2019 – 8% din PIB

Deficitul comercial pe luna decembrie 2019 a fost de 1.768,4 milioane euro, cu trei procente mai mare față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult

10.02.2020

Analiză

Deficitele din sectorul public și cele din sectorul privat

Sectorul privat a consemnat valori cu mult mai bune ale soldului din schimburile externe în raport cu statul român, care a lucrat sistematic cu deficite… Mai mult

09.02.2020

La obiect

Urgențele României care se amână, din nou, până la clarificarea urgențelor politice

De miercuri, 5 februarie, treburile statului sunt doar administrate de un guvern interimar, situație care se poate prelungi până în iunie dacă planul de organizare… Mai mult

09.02.2020

Europa

Buget UE 2021-2027: Toți liderii vor Acord rapid, dar nimeni nu face concesii. Poziția de negociere a României

În pregătirea summit-ului special convocat pe 20 februarie de către Consiliul European, președintele Charles Michel (foto) încearcă să obțină un acord prealabil asupra dimensiunii și… Mai mult

07.02.2020

Cronicile

Premierul României anunță cauzele lipsei de autostrăzi: ”Ne confruntăm cu încercările unor cetățeni de-a bloca construcția de autostrăzi”

de Vladimir Ionescu , 19.3.2019

Premierul Viorica Dăncilă a explicat marți că există unii „cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale”, acesta fiind unul dintre motivele din cauza cărora România nu are autostrăzi.

Explicația a fost oferită ca o acoladă într-un apel în care le-a cerut celor „care îşi iubesc ţara” să vină cu soluții constructive și să se unească  „în jurul acestei nevoi acute de a accelera proiectele de infrastructură”.

„Încă ne confruntăm cu încercările unor cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale. (…) la sfârşitul lunii ianuarie, acordul de mediu pentru autostrada Piteşti-Sibiu a fost contestat de trei persoane, doi cetăţeni din România şi unul din Dublin. Motivele invocate: număr insuficient de ecoducte pentru mamiferele mari şi insuficienta cercetare a locaţiilor pentru lilieci. Mă întreb cum este posibil aşa ceva. În acelaşi timp mă întreb ce interese au aceşti oameni pentru că, cu siguranţă nu au interes pentru România”, a declarat Viorica Dăncilă, în discursul din preambulul ședinței de Guvern.

Apelul lansat de premier:

venit momentul să punem toţi umărul la acest proiect. Lansez un apel către toţi cei care îşi iubesc ţara, să ne unim în jurul aceste nevoi acute de a accelera proiectele de infrastructură. Veniţi cu soluţii constructive şi haideţi să facem ce trebuie pentru a îmbunătăţi infrastructura în România.

Discursul Vioricăi Dăncilă este o reacție la ineditul protest ”România vrea autostrăzi”, derulat vineri timp de 15 minute.

(Citiți și: ”Cristian Grosu / Ridică-te și vorbește! Elitele României și eroarea lor”)

În marile oraşe, oamenii au întrerupt activitatea şi au ieşit în pieţele centrale cerând îmbunătăţirea infrastructurii rutiere.

Şi angajaţii Reprezentanţei Comisiei Europene au întrerupt activitatea, precizând că, în perioada 2014-2020, 6.3 miliarde de euro au fost puse la dispoziţia României pentru proiecte de infrastructură, dar proiectele care se derulează sunt din perioada financiară 2007-2013, care nu au fost finalizate la timp.

(Citiți și: ”Câțiva OAMENI spulberă mitul fricii care ”paralizează accesarea de fonduri europene”)

Alte declarații făcute de Viorica Dăncilă pe acest subiect

  • luni, 18 martie, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, de la Craiova: ”După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, Guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare şi vom demonstra că se poate (…) Ne luptăm de ani de zile cu această mentalitate dar şi cu o serie de piedici puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, dar acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice”.
  • 15 februarie: Întrebată câți kilometri vor fi finalizați în 2019, Dăncilă a răspuns: “Aveți un fix legat de acest lucru”.

Reamintim că liderul PSD, Liviu Dragnea, l-a atacat dur pe inițiatorul mișcării #șîeu, omul de afaceri Ștefan Mandachi. ”Niște șmecheri, care vezi doamne fac ei un metru de autostradă, la ora 12 au început lucrul de autostradă în Moldova, real. Ei fac circ. Noi facem autostrăzi. Ei țipă. Noi dezvoltăm România”, a mai spus liderul PSD.

De precizat: Banca Mondială și statul român au agreeat de principiu termenii contractuali de asistență în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, documentele urmând să fie supuse aprobării într-o reuniune a board-ului Băncii Mondiale programată pe 26 iulie 2018.

(Citiți și: Raport științific al incompetenței – România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi)

În ce constă proiectul: Documentul care urmează să fie aprobat de Banca Mondială are drept obiectiv declarat ”demonstrarea unui nivel îmbunătățit al capacității de construcție a autostrăzilor” de către România.

Costul asistenței este de 43,3 milioane dolari.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.3.2019

Un raspuns

  1. MIB
    19.4.2019, 7:43 am

    Cu siguranta ca doamna de lemn are dreptate, dar cauta prea departe problemele la Dublin, ursi si lilieci. Acestea ar trebui cautate la CNAIR, unde jongleriile cu licitatii, contestatii, solicitari de lucrari neincluse in proiect si neplatite, neplati de proiecte si lucrari executate sub diferite pretexte, nealocari bugetare, alocari bugetare pe lucrari franate intentionat pentru a fi convertite spre sfarsit de an in rectificari bugetare, PPP-uri cu iz interlop, etc., etc., isi arata neindoielnic originea in cel mai rafinat si subtil joc de strategie romanesc, cunoscut ca “alba-neagra”.

Lăsați un comentariu


Stiri

9 universități românești în topul Times Higher Education Emerging Economies – ASE, trend ascendent

Vladimir Ionescu

Nouă universități din România au intrat în topul Times Higher Education Emerging Economies, pe locurile 200+. Prima universitate clasată în top este Universitatea Babeș-Bolyai din… Mai mult

Stiri

PSD boicotează votul de investitură al Guvernului Orban 2 – decizie unanimă a CEx

Vladimir Ionescu

Conducerea PSD au votat miercuri, în unanimitate, în ședința CEx să boicoteze ședința de plen programată luni, în care ar fi trebuit să fie dat… Mai mult

Europa

Document al Comisiei: Transporturile din UE își vor reduce la jumătate dependența de petrol abia în 2050

Iulian Soare

În pofida obiectivului declarat de a decarboniza transporturile și a actelor promovate de Comisia Europeană pentru a stimula acest lucru, sectorul transporturilor va rămâne puternic… Mai mult

Stiri

PNL merge pe mâna lui Mihai Chirica la alegerile pentru Primăria Iași

Razvan Diaconu

Mihai Chirica a confirmat, miercuri, că va candida la alegerile locale din partea PNL, după ce anterior au apărut informații pe surse că liderii PNL… Mai mult

Stiri

Acționarii combinatului de la Galați promit investiţii de un miliard de euro

Adrian N Ionescu

GFG Alliance s-a angajat să investească un miliard de euro pentru a moderniza combinatul siderurgic de la Galați, în scopul reducerii emisiilor şi al creșterii… Mai mult

Stiri

Știați că inclusiv Fiscul poate cere acces la informațiile despre clienți, relații de afaceri și tranzacții?

AVOCATNET

Accesul organului fiscal central la informații privind combaterea spălării banilor este prevăzut în procedura fiscală de la finele lui 2018. Practic, în anumite condiții, băncile,… Mai mult

Europa

România a avut cea mai mare rată de creştere în construcţii din UE în Trimestrul 4 / 2019

Adrian N Ionescu

Constructorii români au profitat de vremea bună şi de creșterea salariului minim și au înregistrat de departe cele mai mari creșteri ale producției în ultimul… Mai mult