fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

Planul de relansare economică a României – anunțat de guvern: 100 mld. în 10 ani – investiții masive în infrastructură și digitalizare, măsuri de stimulare a capitalului autohton și a competitivității, alinierea la noua revoluție tehnologică

Premierul Ludovic Orban lansează Planul național de investiții și de relansare economică, practic un program de guvernare cu acțiuni planificate până la orizontul anului 2030.… Mai mult

01.07.2020

Just Business

Companiile high tech dețin doar 8% din creditele corporate de la nivel local. Digitalizarea, esențială pentru economia post-criză

Firmele din sectorul knowledge intensive services și high tech dețineau, la nivelul lunii martie 2020, doar 8% din creditarea bancară, în condițiile în care au… Mai mult

30.06.2020

La obiect

Pilonul II și-a revenit din criza indusă de pandemie

Toate fondurile de pensii obligatorii administrate privat au anunțat creșteri prin care recuperează aproape integral scăderile provocate de criza Covid19. Aceasta a declanșat după mijlocul… Mai mult

29.06.2020

La obiect

Modificările aduse legii Curții de Conturi permit fraudarea fără consecințe a fondurilor europene – USR îi cere președintelui Iohannis să sesizeze CCR

USR solicită președintelui Klaus Iohannis să nu promulge modificările aduse Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, pentru că ele afectează independența… Mai mult

29.06.2020

Premierul României anunță cauzele lipsei de autostrăzi: ”Ne confruntăm cu încercările unor cetățeni de-a bloca construcția de autostrăzi”

de Vladimir Ionescu , 19.3.2019

Premierul Viorica Dăncilă a explicat marți că există unii „cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale”, acesta fiind unul dintre motivele din cauza cărora România nu are autostrăzi.

Explicația a fost oferită ca o acoladă într-un apel în care le-a cerut celor „care îşi iubesc ţara” să vină cu soluții constructive și să se unească  „în jurul acestei nevoi acute de a accelera proiectele de infrastructură”.

„Încă ne confruntăm cu încercările unor cetăţeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi şi caută să creeze blocaje artificiale. (…) la sfârşitul lunii ianuarie, acordul de mediu pentru autostrada Piteşti-Sibiu a fost contestat de trei persoane, doi cetăţeni din România şi unul din Dublin. Motivele invocate: număr insuficient de ecoducte pentru mamiferele mari şi insuficienta cercetare a locaţiilor pentru lilieci. Mă întreb cum este posibil aşa ceva. În acelaşi timp mă întreb ce interese au aceşti oameni pentru că, cu siguranţă nu au interes pentru România”, a declarat Viorica Dăncilă, în discursul din preambulul ședinței de Guvern.

Apelul lansat de premier:

venit momentul să punem toţi umărul la acest proiect. Lansez un apel către toţi cei care îşi iubesc ţara, să ne unim în jurul aceste nevoi acute de a accelera proiectele de infrastructură. Veniţi cu soluţii constructive şi haideţi să facem ce trebuie pentru a îmbunătăţi infrastructura în România.

Discursul Vioricăi Dăncilă este o reacție la ineditul protest ”România vrea autostrăzi”, derulat vineri timp de 15 minute.

(Citiți și: ”Cristian Grosu / Ridică-te și vorbește! Elitele României și eroarea lor”)

În marile oraşe, oamenii au întrerupt activitatea şi au ieşit în pieţele centrale cerând îmbunătăţirea infrastructurii rutiere.

Şi angajaţii Reprezentanţei Comisiei Europene au întrerupt activitatea, precizând că, în perioada 2014-2020, 6.3 miliarde de euro au fost puse la dispoziţia României pentru proiecte de infrastructură, dar proiectele care se derulează sunt din perioada financiară 2007-2013, care nu au fost finalizate la timp.

(Citiți și: ”Câțiva OAMENI spulberă mitul fricii care ”paralizează accesarea de fonduri europene”)

Alte declarații făcute de Viorica Dăncilă pe acest subiect

  • luni, 18 martie, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, de la Craiova: ”După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, Guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare şi vom demonstra că se poate (…) Ne luptăm de ani de zile cu această mentalitate dar şi cu o serie de piedici puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, dar acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice”.
  • 15 februarie: Întrebată câți kilometri vor fi finalizați în 2019, Dăncilă a răspuns: “Aveți un fix legat de acest lucru”.

Reamintim că liderul PSD, Liviu Dragnea, l-a atacat dur pe inițiatorul mișcării #șîeu, omul de afaceri Ștefan Mandachi. ”Niște șmecheri, care vezi doamne fac ei un metru de autostradă, la ora 12 au început lucrul de autostradă în Moldova, real. Ei fac circ. Noi facem autostrăzi. Ei țipă. Noi dezvoltăm România”, a mai spus liderul PSD.

De precizat: Banca Mondială și statul român au agreeat de principiu termenii contractuali de asistență în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, documentele urmând să fie supuse aprobării într-o reuniune a board-ului Băncii Mondiale programată pe 26 iulie 2018.

(Citiți și: Raport științific al incompetenței – România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi)

În ce constă proiectul: Documentul care urmează să fie aprobat de Banca Mondială are drept obiectiv declarat ”demonstrarea unui nivel îmbunătățit al capacității de construcție a autostrăzilor” de către România.

Costul asistenței este de 43,3 milioane dolari.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.3.2019

Un raspuns

  1. MIB
    19.4.2019, 7:43 am

    Cu siguranta ca doamna de lemn are dreptate, dar cauta prea departe problemele la Dublin, ursi si lilieci. Acestea ar trebui cautate la CNAIR, unde jongleriile cu licitatii, contestatii, solicitari de lucrari neincluse in proiect si neplatite, neplati de proiecte si lucrari executate sub diferite pretexte, nealocari bugetare, alocari bugetare pe lucrari franate intentionat pentru a fi convertite spre sfarsit de an in rectificari bugetare, PPP-uri cu iz interlop, etc., etc., isi arata neindoielnic originea in cel mai rafinat si subtil joc de strategie romanesc, cunoscut ca “alba-neagra”.

Lăsați un comentariu


Stiri

Raport Oxfam: Coronavirus agravează foametea la nivel mondial. Fenomenul riscă să apară în Brazilia, India, Africa de Sud,

Razvan Diaconu

Zeci de milioane de oameni ar putea fi împinși în pragul foametei, la nivel global, din cauza pandemiei, pe fondul creșterii șomajului și reducerii ajutoarelor… Mai mult

Stiri

Șapte universități din România admise în rețeaua universităților europene

Vladimir Ionescu

Ministrul Educației a anunțat joi, pe Facebook, că șapte universităţi din România au fost selectate de către Comisia Europeană pentru a face parte din rețelele… Mai mult

Stiri

Înscrieri deschise: VIDEO conferința online „Economia viitorului post-COVID: planurile României în strategia Europei”, 15 iulie

Redacţia

Premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode participă la VIDEO CONFERINȚA online organizată de CursDeGuvernare.ro: „Economia viitorului post-COVID: planurile României în strategia Europei”, în… Mai mult

Europa

Exporturile de cereale ale României în afara UE, cele mai mari din ultimii 5 ani

Adrian N Ionescu

Cu cele mai mult de 10 milioane de tone de cereale exportate în afara Uniunii Europene, România a fost a doua după Franţa în anul… Mai mult

Stiri

Un nou record al raportării cazurilor noi Covid: 614

Vladimir Ionescu

Grupul de Comunicare Strategică a anunțat joi un număr record de cazuri noi de Covid-19. Astfel, în ultimele 24 de ore, s-au înregistrat 614 cazuri… Mai mult

Stiri

Parteneriat privat româno-elvețian cu operațiuni globale în administrarea publică a proprietăților

Vladimir Ionescu

Compania românească Trencadis anunță joi o asociere în participațiune cu grupul elvețian GeoZone pentru a crea AIOS Integrated Land Systems, ”singurul one-stop-shop din lume dedicat… Mai mult

Stiri

Fitch a confirmat ratingul „BBB-” acordat Transgaz, cu perspectivă stabilă

Adrian N Ionescu

Fitch Ratings a confirmat la „BBB – ” ratingul pe termen lung atribuit companiei româneşti Transgaz (TGN), cu perspectivă stabilă, constatând modelul de afaceri solid… Mai mult