luni

13 mai, 2024

28 aprilie, 2024

Consiliul Județean Galați și proiectanții viitorului Aeroport Internațional Galați – Brăila au reușit să obțină avizul Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) pentru realizarea acestui obiectiv.

Avizul, scrie cotidianul Viața Liberă, se referă atât la caracteristicele generale ale aeroportului, cât și la amplasamentul definitiv al acestuia și configurația elementelor privind traficul aerian.

Potrivit datelor care au stat la baza avizului ROMATSA, Aeroportul Internațional Galați – Brăila, care este inclus în Masterplanul de Transport, va fi amplasat între Braniștea, Slobozia Conachi și Tudor Vladimirescu, fiind stabiliți și principalii indicatori tehnici ai obiectivului.

Caracteristicile viitorului aeroport


Viitorul aeroportul se întinde pe o suprafață de 250 de hectare, la care se vor adăuga 115 ha, rezervă pentru extinderea aeroportului sau dezvoltarea unor viitoare investiții publice sau private.

Aeroportul va cuprinde un terminal de pasageri (parter + etaj), cu turn de control integrat și o suprafață construită de peste 15.000 mp. Suprafața desfășurată a întregului terminal va fi de 28.500 mp, iar într-o oră de vârf va putea deservi până la 860 de pasageri.

De asemenea, aeroportul va dispune de un terminal cargo, situat în partea de nord a celui de pasageri și va avea o suprafață de 5.460 mp.

Pista aeroportului va avea o lungime de 3.500 de metri și o lățime de 60 de metri (similar cu aeroporturile Otopeni, Timișoara și Constanța – n.r.) și va putea deservi aeronave de mediu și lung curier, cu litera de cod C/D/E, de tip Airbus A 320/321; A330 sau Boeing B737, B767, B777 (aeronave mari). Capacitatea de parcare a aeronavelor va fi de opt până la 22 de poziții, în configurația maximă a terminalului.

Investiție de 500 mil euro, deocamdată fără sursă clară de finanțare


La acest proiect, CJ Galați colaborează cu CJ Brăila, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în zona de Sud-Est. Elaborarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice aferente acestui proiect a revenit unei asocieri de companii având drept lider firma Aduro Impex, specializată pe construcții civile și industriale, ce are la activ inclusiv proiecte privind dezvoltarea unor aeroporturi.

În total, potrivit proiectanților, pentru punerea în practică a acestui proiect este nevoie de o investiție de aproximativ 500 milioane de euro, lucrările urmând să dureze între doi și trei ani. Pentru finanțarea proiectului se iau în calcul mai multe variante, atât din surse private, cât și din fonduri europene sau bugetare.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: