marți

17 mai, 2022

Vânzările Dacia au crescut, într-o Europă în care industria auto a scăzut

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 ianuarie, 2022

Înmatriculările Dacia au crescut în 2021 cu 1,3% până la 410.788 unități în Europa (UE + EFTA + Marea Britanie), deși tendința generală a fost negativă: -1,5% până la aproape 11,96 milioane de unități, potrivit datelor poblicate marți de Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Cel mai bine s-a vândut Dacia în Europa Occidentală, unde au fost și cele mai multe înmatriculări anul trecut, 327.664 unități, cu 7,2% mai multe decât în 2020.  În Uniunea Europeană, creșterea înmatriculărilor Dacia a fosst de 1,8%, în timp ce toate înmatriculările au fost cu 2,4% mai puține.

Dacia a fost un bun cadou de sărbătorile de iarnă: în decembrie 2021, cota de piață a fost  de 4,7%, față de 3,3% cu un an în urmă, în aceeași arie  UE + EFTA + Marea Britanie.


În schimb, tot în decembrie 2021, majoritatea piețelor din regiune s-au confruntat cu scăderi de două cifre, inclusiv cele patru mari: Italia (-27,5%), Germania (-26,9%), Spania (-18,7%) și Franța (-15,1%).

De fapt, singurele piețe auto din UE care s-au extins luna trecută au fost Bulgaria, Croația, Letonia și Slovenia.  

Dintre cele mai mari patru piețe din UE, pe întreg anul 2021 doar Germania a înregistrat un declin (-10,1%). Italia a înregistrat cel mai mare progres (+5,5%), urmată la depărtare de Spania (+1,0%) și Franța (+0,5%).

Dacia este în prima jumătate a clasamentului cotelor de piață

Dincolo de coloșii Volkswagen Group, STELLANTIS și Renault Group cu cote de piață în două cifre în 2021 (printre care s-a strecurat și numai marca Volkswagen, cea mai mare cotă de piață deasupra Daciei este de doar 7%, a Hyundai Group.


Cota de piață a mărcii Dacia a crescut până la 3,5% în 2021, de la 3,4% în 2020.

Cota de piață a Dacia nu este departe de cea a Fiat (4,0%), Citroen (3,8%) și este superioară celor ale Seat (3,4%) și Volvo (2,5%).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cele mai puternice mărci din Europa în 2021 au fost Volkswagen (1.274.137 unități), Peugeot (724.383 unități), Toyota (712.574 unități), BMW (682.895 unități) și Renault (678.736 unități).

Cele mai puternice grupuri sunt Volkswagen (2,94 mil. unități), Stellantis (2,37 mil. unități), Renault (1,09 mil. unități), Hyundai-Kia (1,01 mil. unități) și BMW (858.762 unități).

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: