marți

23 aprilie, 2024

30 decembrie, 2022

Vicepremierul Sorin Grindeanu a anunţat că, joi, a fost semnat contractul de finanțare pentru construirea metroului din Cluj-Napoca. Este cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani, cu o valoare de 13,69 miliarde de lei.

Sursele de finanțare sunt multiple: fonduri PNRR, fonduri europene din bugetul multianual, bugetul de stat și bugetele locale ale Cluj-Napoca și Florești.

Cum proiectul este finanțat parțial prin PNRR, ucrările din prima etapă a proiectului – 9 staţii de metrou şi depoul – au termen de finalizare în luna august a anului 2026, a mai spus ministrul Transporturilor.


În final, metroul din Cluj-Napoca va avea 19 stații și o lungime totală de aprox. 20 de km.

„Cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi (joi – n.r.) de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcţia metroului din Cluj-Napoca! (…) Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcţia, echiparea şi punerea în funcţiune a liniei de metrou uşor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 staţii şi a depoului”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

Ministrul Transporturilor a adăugat că, în prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secţiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 staţii) şi depoul.

Primele lucrări trebuie finalizate până în august 2026

„Lucrările din această etapă, finanţată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârşitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanţarea va asigura construcţia secţiunilor Ţara Moţilor -Sfânta Maria (7 staţii) şi Piaţa Mărăşti – Muncii (3 staţii) care totalizează 11,87 km”, a completat Grindeanu.


Guvernul a aprobat, în data de12 octombrie, actualizarea indicatoriilor tehnico-economici, costurile investiției pentru trenul metrolitan fiind majorate de la 10,11 miliarde de lei la 13,7 miliarde de lei (TVA inclus).

În nota de fundamentare a hotărârii de guvern se menționeză că în urma războiului din Ucraina, prețurile materialelor de construcție au crescut cu peste 40%.

De asemenea, criza generată de virusul SARS-CoV-2 a determinat a determinat o creștere a indicelui de cost total în construcții cu aproximativ 18%, din care 60% a fost generată de creșterea costului la materiale în construcții și 40% de creșterea costului cu manopera.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: