sâmbătă

4 mai, 2024

17 octombrie, 2022

Primăria Cluj-Napoca a reluat licitația pentru construcția trenului metropolitan, după ce Guvernul a aprobat, miercuri, 12 octombrie, actualizarea indicatorii tehnico-economici, costurile investiției fiind majorate de la 10,11 miliarde de lei la 13,7 miliarde de lei (TVA inclus).

Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj a fost reluată, având termen limită de depunere a ofertelor data de 28 octombrie 2022, informează Monitorul de Cluj.

Primăria condusă de Emil Boc a decis în august să suspende licitația pentru Magistrala I de metrou din Cluj, după ce a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată, adică peste 6,6 miliarde lei fără TVA.

Costuri mai mari cu 36%


Astfel, indicatorii tehnico-economici au fost actualizați și aprobați de administrațiile locale din Cluj și Florești, iar ulterior, de către Guvern. S-a aprobat o creștere de 35,7% a costurile aferente obiectivului de investiții.

În nota de fundamentare a hotărârii de guvern se menționeză că în urma războiului din Ucraina, prețurile materialelor de construcție au crescut cu peste 40%.

De asemenea, criza generată de virusul SARS-CoV-2 a determinat a determinat o creștere a indicelui de cost total în construcții cu aproximativ 18%, din care 60% a fost generată de creșterea costului la materiale în construcții și 40% de creșterea costului cu manopera.

9,06 miliarde de lei – nouă valoare estimativă a proiectului

Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21 de kilometri, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens), se arată în documentele publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).


Noua valoare estimată pentru contract este de 9,06 miliarde lei, fără TVA, din care valoarea estimată a lucrărilor de execuție este 8,66 miliarde lei, fără TVA.

Aproximativ 400 milioane de lei este suma prevăzută pentru proiectare și asistență tehnică.

Durata contractului a rămas neschimbată, adică 96 de luni (8 ani).

La evaluarea ofertelor, prețul va conta în proporție de 55%, restul punctajului urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică. Actualizarea indicatorilor tehnico-economici era singura modalitate prin care proiectul să poată continua în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, a arătat municipalitatea, informează Monitorul de Cluj.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: