luni

15 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

16 martie, 2021

Wall Street și Silicon Valley au pompat miliarde de dolari anul trecut în producători de mașini electrice și companii din această industrie, un pariu pe faptul că acestea vor domina piața în următorii ani.

De multe ori, acest influx de capital pare a nu fi fost corelat cu niciun indicator privind vânzările actuale sau estimate ale acestor jucători, notează MarketWatch într-o amplă analiză despre viitorul electric al industriei auto. 100% electric ar putea presupune investiții de peste 2.500 de miliarde de dolari, potrivit unor estimări.

Există puține dubii că viitorul industriei auto este legat de mașina electrică. Scăderea prețurilor și creșterea disponibilității acestor autoturisme, potențialul unor inovații tehnologice care să ducă la dezvoltarea unor acumulatori mai ieftini, de durată și care se încarcă mai repede, progresele în ceea ce privește infrastructura pentru mașinile electrice, precum și inițiativele ”verzi” ale guvernelor din jurul lumii reprezintă doar câteva dintre argumentele în favoarea acestei teorii.


În total, anul trecut au fost investite cel puțin 28 de miliarde de dolari în companii din această industrie, listate sau nu, potrivit datelor CB Insights și Dow Jones Market Data Group.

(Citiți și: ”Polonia a devenit principalul furnizor UE de baterii pentru mașini electrice”)

În mai multe țări din lume, consumatorii nu vor mai avea voie să cumpere mașini care folosesc combustibili tradiționali într-un deceniu sau două, situație care i-a convins pe producători că tranziția către mașinile electrice reprezintă singura șansă de supraviețuire.

Mașinile electrice reprezintă circa 2% din vânzările auto de la nivel global, iar estimările pentru 2030 variază de la 20-30% până la două treimi din piața totală.

Extrapolând relația dintre capitalul strâns de Tesla și capacitatea companiei de a produce mașini, analiștii auto au estimat că o trecere de 100% pe mașini electrice ar necesita investiții de peste 2.500 de miliarde de dolari, atât de la companii cât și de la guverne și alți investitori.


O analiză a UBS arată că veniturile producătorilor auto din mașini electrice vor urca de la 182 de miliarde de dolari în prezent la 1.160 de miliarde în 2030. Pe cale de consecință, veniturile din vânzarea de mașini tradiționale vor scădea de la 1.770 de miliarde în prezent la puțin peste 1.000 de miliarde la sfârșitul deceniului.

Aceeași analiză arată că Tesla are în prezent un avantaj de cost cuprins între 1.000 și 2.000 de dolari pe mașină electrică, față de alți competitori. Acest avantaj riscă însă să fie pierdut. Volskwagen, spre exemplu, reușește să producă mașini electrice la costuri foarte similare cu Tesla, însă este în continuare în spatele producătorului american când vine vorba despre acumulatori.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Ce se va intampla cu miliardele de vehicule cu motoare cu ardere interna ? Dar cu rafinariile din toata lumea costuri de mii de miliarde ? Rtc, etc ? Fortam intrarea in criza economica mondiala de dragul modei folosirii doar a enrgiei electrice – care nici ea nu este chiar verde si cu repercusiuni importante asupra mediului bio: de ex morile de vant care perturba migratia pasarilor etc.
    Moderatia este singura atitudine care garanteaza o dezvoltare echilibrata.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Ce se va intampla cu miliardele de vehicule cu motoare cu ardere interna ? Dar cu rafinariile din toata lumea costuri de mii de miliarde ? Rtc, etc ? Fortam intrarea in criza economica mondiala de dragul modei folosirii doar a enrgiei electrice – care nici ea nu este chiar verde si cu repercusiuni importante asupra mediului bio: de ex morile de vant care perturba migratia pasarilor etc.
    Moderatia este singura atitudine care garanteaza o dezvoltare echilibrata.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: