Producţia fabricii din Cehia a Toyota a fost oprită începând de marți, din cauza lipsei de componente ce a apărut după un incendiu produs la un furnizor local, a anunțat Tomas Paroubek, purtător de cuvânt al producătorului auto nipon, citat de Radio Prague International.
„Am fost nevoiţi să oprim producţia luni seara, ceea ce, desigur, va afecta planul nostru de producţie. Nu se ştie încă cât timp va fi închisă fabrica”, a precizat Tomas Paroubek.
Şi în februarie a fost întreruptă producţia la uzina din Cehia, unde se fabrică 1.000 de maşini pe zi.
Cehia este puternic dependentă de industria auto, al cărei lider este Skoda, o divizie a grupului german Volkswagen. În ţară există şi o fabrică a producătorului auto sud-coreean Hyundai.
Industria auto cehă, își revine în forță după pandemie
Producția de mașini de autoturisme din Cehia a înregistrat o creștere la un an cu 14%, în iunie, până la 142.874 de unități, conform datelor Asociației locale a Industriei Auto (AIA).
Exporturile de mașini de pasageri au urcat în iunie cu 6,6%, până la 125.147 de unități, în timp ce vânzările interne s-au majoratcu 24%, până la aproape 10.000 de mașini, conform Eurometal.
Cel mai mare producător de automobile, Skoda, a înregistrat o creștere a producției cu 32%, până la 464.353 de mașini, în primul semestru, în timp ce producția Hyundai a urcat cu 6%, până la 177.100 de unități, iar Toyota a raportat o creștere de 9%, până la 97.001 de mașini.
„Producția din mai a fost în Cehia, a doua cea mai puternică de la începutul anului 2020, când a debutat criza Covid-19”, rezultatele fiind mai bune decât cele estimate, conform economistului Lukáš Kovanda.
Îmbunătățirea producției auto a reprezentat un mare beneficiu pentru comerțul exterior, care înregistrat un excedent de aproape 500 de milioane de euro. La un an, creșterea este de 1,6 miliarde euro.
Nivel record al producției Toyota la nivel global
Toyota Motor Corp a înregistrat un nivel record al producţiei sale globale în anul fiscal ce s-a încheiat la 31 martie 2023, depăşind uşor ţinta sa de 9,1 milioane de vehicule, pe fondul atenuării dificultăţilor cu care s-au confruntat fabricile în urma deficitului de semiconductori, transmit Kyodo şi Reuters.
Dar cel mai mare producător auto mondial după vânzări a avertizat că se confruntă în continuare cu impactul deficitului de semiconductori şi sunt dificil de previzionat efectele pe termen lung.
Joi, Toyota a anunţat că a produs 9,13 milioane de vehicule în anul fiscal încheiat la 31 martie 2023, faţă de 8,57 milioane de unităţi în anul precedent.
****