duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

3 iulie, 2019

Guvernul urmează să adopte miercuri o ordonanță de urgență care să reducă regimul de taxare impus prin „ordonanța lăcomiei” (OUG 114 /2018).

Totodată, ordonanța este menită să facă posibilă lansarea licitațiilor pentru frecvențele de telecomunicații 5G.

Executivul recunoaște „efectul de inhibare a investițiilor în dezvoltarea de rețele de comunicații prin implementarea de noi tehnologii generat de regimul de sancțiuni introdus prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018”, potrivit introducerii di proiectul de OUG, inclus pe ordinea de zi a ședinței de miercuri.

Reducerea birului pentru ANCOM


Astfel, tariful de monitorizare a pieței ar urma să se reducă la 2% din cifra de afaceri a operatorilor de tlecomunicații și, mai important, se va percepe doar pentru acoperirea cheltuielilor administrative ale Autotității din comunicații (ANCOM), așa cum prevede legislația UE.

OUG 114 ridicase tariful de monitorizare de la maxim 0,4% (cât prevăzuse OUG 111/2011), la 3% și se eliminase restricția ca prelevarea taxei să acopere doar cheltuielile ANCOM.

Serviciile poștale și de curierat sunt în continuare exceptate, noile taxe riscând să compromită procesul de salvare a Companiei Naționale Poșta Română.

Licitații 5G în căutarea normalității

Totodată, este relansată procedura pentru licitațiile frecvențelor de telecomunicații 5G, și lasă la latitudinea ANCOM să propună, într-un proiect de hotărâre de Guvern:

  • cuantumul taxei de licență în cazul procedurii de selecție comparativă, respectiv valoarea minimală a acesteia în cazul procedurii de selecție competitivă, precum şi
  • condițiile privind efectuarea plății.

Acestea vor fi stabilite, pentru fiecare caz în parte, și „vor urmări, printre altele, alocarea și utilizarea eficace a drepturilor de utilizare, iar acolo unde este posibil, vor ține cont de eventualele costuri legate de îndeplinirea condițiilor de autorizare impuse pentru a promova obiective de politică publică”, potrivit proiectului de OUG citat.

Proiect de OUG include toate benzile de frecvențe pe care statul ar fi trebuit să le liciteze în acest an, dar care fuseseră omise în OUG 114.

ANCOM avertizase șa jumătatea lunii iunie că licitația pentru noile frecvențe 5G nu mai poate fi organizată în acest an, dacă nu sunt abrogate prevederile aferente sectorului telecom din OUG 114/2018 până la sfârșitul lunii iunie.

Printre altele, dacă OUG 114 nu ar fi modificată, ANCOM nu ar putea stabili un preț de pornire al licitației, necesar la întocmirea caietului de sarcini al acesteia.

(Citiți și: Licitația pentru 5G – blocată în labirintul OUG 114: Ministerul Comunicațiilor a transmis CES un proiect de modificare)

Și prelungirea licențelor de utilizare este condiționată de plata către bugetul de stat a unei taxe de licență, al cărei cuantum şi condițiile de efectuare a plății „se stabilesc, pentru fiecare bandă de frecvențe în mod individual, prin hotărâre a Guvernului inițiată de către ANCOM”

Chestiunea amenzilor fără măsură

Guvernul vrea să prelungească până la 15 martie 2020 perioada de suspendare decisă prin OUG 19 / 2019 a regimului de sancţiunare impus de OUG 114.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

OUG 114 impusese amenzi de până la 10% din cifra de afaceri pentru lucrările fără autorizație la construcția de rețele de comunicații. Orange, Vodafone și Telekom au semanşlat carqacterul disproporţionat al sancţiunilor şi au avertizat că vor ataca ataca prevederea la Curtea Constituțională.

Ca urmare, Guvernul a amânat până la 1 septembrie 2019 aplicarea noilor sancțiuni, prin OUG 19/2019.

Descărcaţi de AICI proiectul de OUG de corectare a OUG 114

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: