Ponderea elevilor de clasa a XII-a care au obținut la simularea examenului de Bacalaureat note de promovare (6 şi peste 6) este de 39,55%, iar la clasa a XI-a, rata de promovare este de 33,73%,
Rezultatele, deosebit de slabe, sunt totuși mai bune decât cele din urmă cu un an, ține să precizeze Ministerul Educației – 38,3% (clasa a XII-a și la 29,85% la simularea celor din clasa a XI-a).
Rata cumulată de promovare este de 36,52%.
Pe tranşe de medii, situaţia cumulată (clasa a XI-a şi clasa a XII-a):
- 146.467 de elevi nu au reușit să obțină media 6
- 11.907 – medii între 5 și 5,99
- 27.104 elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99
- 29.180 de elevi – medii între 7 şi 7,99
- 20.434 de elevi – medii între 8 şi 8,99
- 7.509 elevi – medii între 9 şi 9,99.
- 48 de elevi au obținut media 10.
Situaţia cumulată a notelor mai mari sau egale cu 5, pe probe:
- 67,7% la proba E)a) – Limba şi literatura română (59,4% în 2017)
- 75,8% la proba E)b) – Limba și literatura maternă (74,1% în 2017)
- 48,8% la proba obligatorie a profilului E)c) – Matematică sau Istorie (52,1% în 2017)
- La proba la alegere a profilului E)d), susținută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 81% (superioară cu 21 de procente față de anul trecut – 60,4%).
Rata de promovare la clasa a XII-a a depășit 45% în județele: Hunedoara (45,3%), Brăila (46,1), Alba (47,3%), Galați (48,7%), Cluj (49,8%) și Iași (50,2%).
Procente reduse de promovare s-au înregistrat în judeţele Călărași (25,6), Giurgiu (25,2) și Ilfov (22).
În ceea ce priveşte rezultatele elevilor din clasele a XI-a, procente de promovare de peste 38% s-au înregistrat în judeţele Brăila (38,9), Dolj (39,3), Iași (39,9) și Cluj (44,6). Sub pragul de 20% figurează judeţul Giurgiu (16,6%)
„Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii și şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea stabilirii unor măsuri care să genereze optimizarea performanţelor şcolare”, menționează Ministerul Educației.