marți

23 aprilie, 2024

2 august, 2017

Grupul BRD (simbol bursier BRD) a realizat un profit net de până la 749,9 milioane lei în primul semestru din acest an, în creştere cu 96,8% față perioada similară din 2016 (S1 / 2016), mai ales ca urmare a creșterii veniturilor din dobânzi, potrivit raportului trimis la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).

Venitul net bancar al Grupului BRD a crescut cu 2,1% până la 1.342 milioane de lei (fără elementele nerecurente), iar veniturile nete din dobânzi au fost în creștere cu 5,5% în comparație cu S1 / 2016, creștere datorată efectelor pozitive de volum.

BRD a avut încasări mai mici din dobânzi, dar a plătit și dobânzi și mai mici, cheltuielile cu acestea fiind cu 38% mai reduse decât în S1 / 2016.  A câştigat din diferenţe de curs peste 172 de milioane de lei, cu 81% mai mult decât în S1 / 2016.


Veniturile nete din comisioane au beneficiat, pe de o parte de creșterea veniturilor din activitatea de carduri și comisioane în creștere din serviciile financiare și de pe piața de capital, dar au continuat să fie influențate, pe de altă parte, de comisioane mai mici din produsele bancare de tranzacționare (determinate în special de modificările de structură în mixul de canale și de creșterea presiunilor concurențiale)”, spune un comunicat al băncii băncii publicat miercuri.

Activele totale ale băncii erau de 51,54 miliarde de lei, la 30 iunie 2017.

Câștigul din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare și din tranzacția VISA Europe, care au totalizat 121 milioane de lei RON).

Cheltuielile operaționale au crescut cu 2,1%, față de S1 / 2016, cu cheltuielile de personal „cvasi stabile”, în timp ce alte categorii de costuri au înregistrat o creștere de 3,8%. „Creșterea cheltuielilor care nu sunt legate de personal a provenit, în principal, din creșterea cu 8,6% a contribuției anuale la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare și Fondul de Rezoluție”.


Indicatorul cost/venit la nivel de Grup a atins 53,7% în S1-2017, în comparație cu 49,2% în S1 / 2016 ; indicatorul cost/ venit a rămas nemodificat, la 53,8% in S1-2017 față de 53,7% în S1 / 2016, după ajustarea elementelor nerecurente.

Rezultatul operațional brut a crescut cu +2%, excluzând elementele nerecurente (câștigul din tranzacția VISA Europe și instrumentele financiare disponibile pentru vânzare).

„BRD și-a menținut evoluția comercială solidă în prima jumătate a anului 2017, cu numărul de clienți persoane fizice în creștere cu 21.000 mii, în comparație cu perioada similară a anului trecut. Gradul de echipare a clienților (număr mediu de produse pe client activ) a crescut în continuare, de la 3,99 la sfârșitul lunii iunie 2016, la 4,13 la sfârșitul lunii iunie 2017, marcat de tendința generală de creștere a gradului de digitalizare. Stocul de contracte internet și mobile banking a atins 1,25 milioane la sfârșitul lunii iunie 2017 (+27,1% în comparație cu iunie 2016)”, spune comunicatul BRD.

Banca mai raportează nivel robust al creditelor nou acordate pentru gospodării (+ 9,1% comparativ cu S1/ 2016, variații la curs valutar constant) și creditare puternică pe segmentul companii mari (+5,4% comparativ cu finalul S1 /2016)”.

Rata creditelor neperformante și-a menținut tendința descendentă, în scădere cu 330 puncte de bază, până la 8,5% la sfârșitul lunii iunie 2017 față de 11,8% la sfârșitul lunii iunie 2016, ca urmare a operațiunilor de ștergere și vânzării de credite neperformante, rata de acoperire a creditelor neperformante a rămas cvasi stabilă la 75,0% la sfârșitul lunii iunie 2017 față de 74,7% la sfârșitul lunii iunie 2016”.

„Creditarea pe piața din România indică semne de imbunătățire, susținută de continuarea creșterii economice și de creșterea venitului disponibil. Astfel:

  • Creditele brute au crescut cu 3,5% față de sfârșitul lunii iunie 2016, cu creditele acordate persoanelor fizice în creștere cu 5,1% și creditele pentru companii mai mari cu +2,0%*, indicând primele semne de revenire.
  • Creditele acordate persoanelor fizice continuă să fie susținute de creditele ipotecare, ca motor principal al creșterii (+10,1% comparativ cu S1 / 2016, variatii la curs valutar constant) în timp ce creditele de consum au rămas „cvasi stabile” în dinamică anuală, volumul creditelor nou acordate în monedă locală depășind cu puțin scăderea componentei în valută.

Creșterea depozitelor la nivelul sistemului bancar rămâne solidă, peste 8% comparativ cu anul trecut, pentru ambele segmente: persoane fizice și companii, în ciuda nivelului scăzut al ratelor de dobândă.
Indicatorul cost/venit nemodificat fata de aceeasi perioada a anului 2016, la 53,8%, excluzând elementele nerecurente (53,7% în S1 / 2016, ajustat).

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 29,8 miliarde RON, cu 4,5% mai mare în comparație cu sfârșitul lunii iunie 2016, beneficiind de un avans puternic pe segmentele persoane fizice si mari companii”.

Creditele acordate segmentului retail sunt mai mari cu 6% față de sfârșitul lunii iunie 2016, cererea sporită determinând o creștere a creditelor nou acordate pentru persoane fizice cu 9,1% față de S1/ 2016, la 3,1 miliarde RON, susținută de creșterea cu 14,2% a creditelor de consum nou acordate.

Soldul creditelor non retail a crescut cu 1,6% în comparație cu finalul S1 / 2016, susținut de creditele acordate marilor clienți corporativi (+5.4% in comparație cu finalul lunii iunie 2016).

Intrările din depozite sunt în creștere cu 6,8% față de iunie 2016). Clienții retail și non retail și-au crescut economiile cu +7%, respectiv cu 6,5%. Într-un context al ratelor de dobândă mici, depozitele în conturi curente au crescut în continuare cu 26% în comparație cu sfârșitul lunii iunie 2016.

Indicatorul credite/depozite este de 69,1% (-1,5 puncte față de 30 iunie 2016 și +1.6 puncte în comparație cu 31 decembrie 2016).

„Grupul BRD a înregistrat îmbunătățirea continuă a calității activelor în prima jumatate a anului 2017 după cum arată rata creditelor neperformante mai mică, de 8,5% la sfârșitul lunii iunie 2017, față de 11,8% la sfârșitul lunii iunie 2016, cumulat cu gradul de acoperire cvasi stabil, la 75,0% la sfârșitul lunii iunie 2017 față de 74,7% la sfârșitul lunii iunie 2016 (toți indicatorii conform metodologiei ABE), ca urmare a operațiunilor de ștergere și vânzare de creanțe depreciate. Costul net al riscului a înregistrat o eliberare de provizion de 270 milioane RON în prima jumatate a anului 2017, datorită recunoașterii unor despăgubiri din asigurări, recuperări din portofoliul non retail neperformant și câștigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante”, spune raportul BRD.

BRD a menținut rata de adecvare a capitalului „la un nivel confortabil de 19,4% la sfârșitul lunii iunie 2017 (nivel individual, conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudențiale) față de 19,1% la sfârșitul lunii iunie 2016”.

„BRD a obținut o performanță foarte solidă în prima jumatate a anului 2017, marcată de rezultate financiare robuste, o îmbunătățire semnificativă a profilului de risc și continuarea creșterii activitatii comerciale. Continuăm să investim în oferta digitală, menită să imbunătățească experiența bancară a clienților noștri. Ne concentrăm în cotinuare pe îmbunătățirea constantă a calității serviciilor și produselor noastre și rafinarea modelului de afaceri orientat către client. În același timp, ne reafirmăm angajamentul de a finanța economia și de a crea valoare pentru acționarii și partenerii noștri”, François Bloch, director general al BRD.

BRD – Groupe Société Générale are 2,27 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 790 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,4 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de aproximativ 29 500 POS-uri şi mai mult de 1 500 ATM-uri.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148 000 de angajaţi în 76 de ţări şi peste 30 de milioane de clienţi în întreaga lume

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: