luni

25 martie, 2024

17 mai, 2022

Viitorul proprietar al afacerilor grupului Renault în Rusdia a anunţat acordul dintre producătorul auto francez și Moscova permite Rusiei să fabrice Duster sub marca Lada.

„Consiliul de administraţie de la Renault Group a aprobat, în unanimitate, semnarea acordurilor pentru vânzarea totalităţii acţiunilor pe care Renault Group le deţine la Renault Russia către oraşul Moscova precum şi participaţia de 67,69% din acţiunile constructorului auto rus AvtoVaz către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare)”, a informat proprietarul Dacia într-un comunicat de presă, citat de Digi24.

Renault îşi va transfera participaţia de 68% din acţiunile Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din Rusia, și integral uzian sa de lângă Moscova, în schimbul unei sume simbolice de o rublă.


„Astăzi am luat o decizie dificilă şi necesară, am luat o decizie responsabilă cu privire la cei 45.000 de angajaţi ai noştri din Rusia şi am protejat performanţele Grupului şi capacitatea noastră de a reveni în Rusia în viitor, într-un context diferit”, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo.

Ministerul rus al Industriei şi Comerţului a anunţat şi el luni că activele din Rusia ale grupului Renault sunt în prezent în proprietatea statului rus, ca urmare a finalizării procesului de retragere a constructorului auto francez din Rusia. „Au fost semnate acorduri pentru un transfer de active ruseşti ale Groupe Renault către Federaţia Rusă şi guvernul de la Moscova”, a informat Ministerul rus al Industriei şi Comerţului într-un comunicat de presă.

Duster va purta emblema Lada

Rusia va prelua controlul asupra fabricilor producătorului auto francez Renault în țară și va resuscita o marcă auto din epoca sovietică, au declarat luni oficiali ruși, marcând prima naționalizare majoră a unei afaceri străine de la începutul războiului din Ucraina, scrie abcnews.go.com.

Primarul Moscovei, Serghei Sobianin, a declarat că orașul va aduce înapoi marca Moskvich pentru mașinile produse în fabrica din capitala Rusiei. Moskvich a fost o marcă auto importantă în Uniunea Sovietică, dar a intrat în declin abrupt în anii 1990 și a dispărut de pe piață la începutul anilor 2000.


De asemenea, Denis Pak, oficial rus din industria auto, a declarat că acordul cu Renault îi permite lui AvtoVaz să continue să fabrice Duster, dar sub marca Lada.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. How? De unde piese? Crezi ca ti le livreaza Dacia/Renault? Ai nationalizat o hala obosita unde se ansambla o Dacie, nu si intreg lantul de aprovizionare. Sa faci o masina de la 0, fara un trust masiv in spate, este econimic imposibil. Ajungi sa vinzi masina aia cu 50.000 de euro, cine dumnzeu ar da bani pe asa ceva cand rusii oricum chiar si inainte de razboi erau morti de foame, au salarim minim de vreo 150 de euro pe luna, dar mai ales acum….?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. How? De unde piese? Crezi ca ti le livreaza Dacia/Renault? Ai nationalizat o hala obosita unde se ansambla o Dacie, nu si intreg lantul de aprovizionare. Sa faci o masina de la 0, fara un trust masiv in spate, este econimic imposibil. Ajungi sa vinzi masina aia cu 50.000 de euro, cine dumnzeu ar da bani pe asa ceva cand rusii oricum chiar si inainte de razboi erau morti de foame, au salarim minim de vreo 150 de euro pe luna, dar mai ales acum….?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: