La obiect

Prețul carburanților în România: Ponderea taxelor, mult sub media europeană. Marjele benzinăriilor au crescut cu peste 4% în ultimii patru ani

Ponderea taxelor în prețul final al carburanților din România este cu peste zece procente mai redusă decât media europeană în cazul benzinei, respectiv cinci procente… Mai mult

05.12.2019

Evenimentul

NATO – concluziile unui summit sensibil: Cele 3 premiere din declarația oficială și întorcerea ”în cazarmă” a Turciei

Zarva, îndoielile și contondențele dintre aliați au fost atât de mari înaintea summitului NATO de la Londra, încât evenimentul a avut de pus ordine până… Mai mult

04.12.2019

Analiză

Creşterea costului forţei de muncă, triplă față de creșterea economică și în contradicție cu scăderea productivității muncii

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul III 2019 cu 13,18% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

04.12.2019

La obiect

Și o veste bună: „Inflaţia industrială” a scăzut puternic

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu peste patru puncte procentuale pe parcursul ultimelor 12 luni, de la 6,38% în octombrie 2018 la doar… Mai mult

03.12.2019

Cronicile

15 martie, ora 15:00, timp de 15 minute: România chiar vrea autostrăzi!

de Victor Bratu , 15.3.2019

Narcis Neaga, constanta guvernelor care promit autostrăzi, dar nu le fac

Zeci de companii, primării, echipe sportive, personalităţi publice, organizații şi multă lume simplă s-au alăturat protestului „România vrea autostrăzi”. Sigur, țara nu a paralizat vreme de 15 minute, dar diversitatea neașteptată a protestelor arată că lipsa infrastructurii rutiere nu mai este un lucru pe care românii să-l accepte ca un dat.

Realitatea arată că Guvernele aflate în fruntea României fie au mimat dorința de a construi, fie au încercat să impingă în față proiecte de infrastructură rutieră pe alte considerente decât cele economice și de dezvoltare.

Vineri, 15 martie, ora 15:05, pe centura Focșaniului circulația a înghețat. Doar o mașină a poliției se tot fâțâia pe banda mai liberă

Mai nou, autostrăzile sunt promovate de guvern ca proiecte de realizat în Parteneriat Public-Privat, deși Comisia Europeană trage de România ca să-și cheltuiască banii gratuiți de autostrăzi.

(Citiți și: Raport științific al incompetenței – România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi)

Vineri, la ora 15,00, la sediul Reprezentanței Comisiei Europene la București s-a luat ”pauză de cafea pentru autostrăzi”, iar pe Facebook a fost postat un scurt mesaj – cu titlul sugestiv #șîEU vrea autostrăzi în România!:

În perioada 2014-2020, 6.3 miliarde de euro au fost puse la dispoziția României pentru proiecte de infrastructură. Cu toate acestea, proiectele care se derulează sunt din perioada financiară 2007-2013, care nu au fost finalizate la timp.

CV-ul infrastructurii din România:

  • 90% din drumurile naționale au o singură bandă pe sens

  • în 2016 RO a înregistrat 97 de decese per un milion de locuitori în accidente rutiere.

  • 37% dintre victime sunt pietoni, comparativ cu media europeană de 21%

Carmen Uscatu şi Oana Gheorghiu, fondatoarele Asociaţiei ”Dăruieşte Viaţă”, care construieşte un spital la Bucureşti, au venit în faţa Ministerului de Finanţe. Protestul lor a fost generat de dezinteresul cu care ANAF privește Registrul pentru ONG.

Eugen Teodorovici și C. P. Tăriceanu ”trec de partea poporului”, după ce au fost la putere amândoi în ultimii 7 ani

Ministrul Eugen Teodorovici a ieșit în fața ministerului și a stat de vorbă cu protestatarii din fața instituției- o acțiune în concordanță cu mesajul transmis în cursul zileim prin care anunța că și el este nemulțumit de ritmul în care se construiesc autostrăzi în România și că se alătură protestului.

Nemulțumiri similare au fost exprimate și de liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, el însuși aflat la putere din 2012, prin alianța USL cu PSD. 

Liviu Dragnea însă a exprimat opinii contrare. Aflat în Dîmbovița, la alegerile din filială, liderul PSD a spus: ”Niște șmecheri urlă că au făcut un metru de autostradă, când astăzi încep lucrările la Autostrada Moldova. Ei fac circ, noi facem autostrăzi. Ei țipă, noi dezvoltăm România. Acel om de afaceri care am înțeles că a cheltuit 100.000 euro pentru acest circ. Dacă tot avea banii ăștia, putea să îi doneze”.

Teoria a fost susținută și de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. El a spus: ”Autostrada Moldova tocmai a început, nu avem timp să stăm. Vom fi prezenți, avem constructori prezenți care vor face autostrăzi”.

(Citiți și: ””Banchetul de Centenar s-a terminat – urmează nota de plată”: Sumarul numărului 99 al CRONICILOR Curs de Guvernare”)

PSD a anunțat, pe Facebook, că vineri încep lucrările la Autostrada Moldovei, iar ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, va fi prezent la inaugurarea lucrărilor. În realitate, lucrările la centura Bacău au început acum 6 zile.

Protestatari, proteste, amânări și blocaje- scurt istoric

Ștefan Mandachi, omul de afaceri care a construit ”primul metru de autostradă” din Moldova, a fost ”scânteia” care a declanșat protestele de vineri din întreaga țară.

Pentru autostrada Moldova militează însă de multă vreme organizații precum ”Împreună pentru A8” și ”Moldova vrea autostradă”, asociații care au organizat numeroase campanii în favoarea demarării unui proiect de infrastructură rutieră care să lege Moldova de Transilvania.

(Citiți și: Cel mai mare protest motorizat din România, lista de revendicări)

Autostrada A8 Iași-Târgu Mureș este promisă de ani de zile, de multe guverne, dar niciodată demarată. A fost introdusă în Master Plan, în 2016, după mari presiuni ale societății civile li chiar ale Comisiei Europene.

Cele două organizații din Moldova au reușit anul trecut să transforme proiectul autostrăzii în lege, aprobată în Parlament în decembrie 2018 și promulgată rapid de președintele Iohannis.

O lege deja încălcată- după cum remarca deputatul Cătălin Drulă.

(Citiți și: Guvernul a încălcat deja de două ori legea Autostrăzii Moldova)

Lipsa autostrăzilor în România are efecte mai profunde decât disconfortul produs de ore pierdute la volan. Lipsa infrastructurii aduce subdezvoltare, sărăcie. Și este unul dintre motivele exodului forței de muncă.

(Citiți și: România mare și fracturată – Centenarul Marii Uniri va găsi o țară cu o structură și mai dezechilibrată decât e astăzi)

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.3.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Klaus Iohannis a primit premiul Charlemagne

Iulian Soare

Președintele Klaus Iohannis a primit premiul Charlemagne (Carol cel Mare) pentru anul 2020. Juriul i-a acordat această distincție pentru că a fost „un campion de… Mai mult

Stiri

PSD sesizează CCR pe legile asumate de Guvern. Motivul: ”Nu poți tu, Guvern, să treci peste Parlament”

Vladimir Ionescu

Președintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu (foto), afirmă că partidul va sesiza luni Curtea Constituţională în legătură cu legile asumate de Guvern. Ciolacu spune că… Mai mult

Stiri

Statul cumpără manuscrise Eliade, Cioran și Nae Ionescu, scoase la licitație de deținătorii legali

Razvan Diaconu

Ministerul Culturii a anunţat sâmbătă că a semnat un protocol de vânzare directă către viitorul Muzeu al Cărţii şi Exilului Românesc/ Biblioteca Aman Craiova a… Mai mult

Stiri

Fondul de Dezvoltare și Investiții se desființează, programul grădinițelor sportive se închide

Razvan Diaconu

Fondul de Dezvoltare şi Investiţii va fi transferat la Ministerul Lucrărilor Publice spre desfiinţare, a declarat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă (foto), transmite Agerpres. „Un… Mai mult

Stiri

Noul ambasador SUA în România, primit la MAE pentru prezentarea scrisorilor de acreditare

Razvan Diaconu

Noul Ambasador al SUA, Adrian Zuckerman (foto), va fi primit, sâmbătă, de ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, pentru prezentarea scrisorilor de acreditare. Avocatul Adrian Zuckerman… Mai mult

Stiri

Premierul Ungariei, Viktor Orban, participă la evenimentele dedicate Revoluţiei Române de la Timişoara

Vladimir Ionescu

Premierul Ungariei, Viktor Orban, participă sâmbătă, la Timişoara, la evenimentele dedicate Revoluţiei Române, organizate de Consiliul Naţional al Maghiarilor din Transilvania. ”Unul dintre evenimentele speciale… Mai mult

Stiri

Medicul Radu Zamfir, supraviețuitorul accidentului din Apuseni, este consilier al ministrului de Interne

Razvan Diaconu

Radu Zamfir (foto), medicul care a supraviețuit accidentului din Apuseni, devine consilier onorific al ministrului Marcel Vela. Informația a fost confirmată pentru Digi24 chiar de… Mai mult