vineri

3 mai, 2024

23 mai, 2021

Procesul va continua luni la Înalta Curte din Madras

Constructorul auto Renault-Nissan a susţinut într-un tribunal din India că trebuie să continue producţia la uzina sa din această ţară pentru a putea răspunde comenzilor primite, respingând îngrijorările legate de pandemia coronavirus, exprimate de sindicat.

Societatea Renault-Nissan India şi muncitorii de la uzina sa din statul Tamil Nadu, sudul Indiei, se luptă în instanță, căreia sindicatele i-au cerut să oprească uzina, pentru că normele privind distanţa socială sunt ignorate, iar asigurările de sănătate oferite de companie sunt depăşite de riscurile la adresa vieţilor lor, potrivit Reuters.

În replică, Renault-Nissan a susţinut în cursul audierilor că există o „necesitate stringentă” să continue activitatea de producţie, pentru a acoperi comenzile interne şi cele la export.


Producătorul auto susţine că toate normele pentru lucrul în siguranţă în pandemia de COVID-19 sunt respectate.

Marile companii puse în dificultate în India

Disputa scoate în evidență provocările cu care se confruntă marile companii din India,  ca să continua să producă în India, pe fondul îngrijorărilor crescute ale angajaţilor care se tem pentru viaţa şi siguranţa lor.

„Este o luptă între viaţă şi nevoia de resurse de viață. Vrem doar ca protocoalele privind distanţa socială să fie respectate, iar echipa managerială să fie responsabilă pentru orice riscuri la adresa muncitorilor şi membrilor familiilor lor”, a declarat M Moorthy, secretarul general al sindicatului de la Renault Nissan India, care reprezintă toţi cei 3.500 de angajaţi permanenţi ai uzinei din statul Tamil Nadu.

La această uzină, unde sunt produse automobile Nissan, Renault şi Datsun, lucrează 3.000 de muncitori pe bază de contract, 2.500 de membri ai staff-ului şi 700 de ucenici.

India se confruntă cu cel de al doilea val al infecţiilor cu coronavirus


Statul Tamil Nadu este unul din cele mai afectate de pandemie, cu peste 30.000 de cazuri de infecţie înregistrate în fiecare zi. Statul, supranumit şi „Detroit-ul” Indiei, a impus o carantină completă până la data de 31 mai dar a permis unor uzine, inclusiv uzine de producţie de automobile, să continue să funcţioneze.

(Citiți și: „Pierderi istorice la Renault – 8 mld. euro în 2020”)

Renault-Nissan susţine că are comenzi la export pentru aproximativ 35.000 de vehicule în perioada mai -octombrie, iar în cazul în care nu va putea onora aceste comenzi va trebui să plătească penalităţi.

De asemenea, compania trebuie să livreze 45.000 de vehicule pe piaţa internă. Compania subliniază că a dat întotdeauna prioritate siguranţei angajaţilor şi că nu a evitat nicio măsură pentru a se asigura că infecţiile nu se răspândesc.

„Publicul călător consideră vehiculele private drept un mijloc sigur de deplasare… Există o necesitate stringentă pentru ca statul să asigure continuarea operaţiunilor producătorilor de automobile” susţine Renault-Nissan.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault-Nissan, a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubish și a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: