sâmbătă

20 aprilie, 2024

19 februarie, 2021

Constructorul auto francez Renault SA, proprietarul Dacia, a raportat vineri pierderi record de opt milliarde de euro anul trecut, an marcat de criza coronavirusului.

Compania a precizat că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro. Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi, scrie AFP, preluată de Agerpres.

„Anul 2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionarea cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar”, a declarat directorul general Luca de Meo.


Acesta a prezentat luna trecută un plan strategic botezat „Renaulution”, conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să urce la o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, marja operațională a Renault a fost de 4,8%, înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Restructurarea revoluționară

Renault își va redimensiona capacitatea industrială de la 4 milioane de unități în 2019, până la 3,1 milioane de unități în 2025 și își va impune o disciplină strictă în materie de costuri, pentru a ajunge la :

  • costuri fixe de 2,5 miliarde de euro în 2023 și 3 miliarde de euro până în 2025,
  • costuri variabile : 600 euro „de ameliorare per vehicul”, până în 2023,
  • reducerea investițiilor și cheltuielilor R&D cu aproximativ 10% din cifra de afaceri și cu 8%, până în 2025.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: