fbpx

Chestiunea

Cele 3 legi fără de care digitalizarea României rămâne în improvizație

Entuziasmul digitalizării manifestat în debutul pandemiei pare că s-a domolit – se aude tot mai rar de ”oportunitatea digitalizării creată de coronavirus”, iar marile proiecte… Mai mult

12.01.2021

Europa

McKinsey: „Noua normalitate” și tendințele economice care o vor defini, începând chiar cu 2021

Începând din chiar acest an, va fi accelerată dezvoltarea unor domenii precum biotehnologia, managementul riscului privind lanțurile de aprovizionare, sau forța de muncă. Reguli vechi… Mai mult

12.01.2021

La obiect

România, peste media UE la taxele de mediu colectate, dar cu încasări mai mici raportate la PIB. Observații

România s-a situat în anul 2019 pe locul 10 între statele UE în ceea ce privește ponderea taxelor de mediu încasate în totalul taxelor și… Mai mult

12.01.2021

Chestiunea

Venitul mediu lunar al unui român a crescut în T3 cu 10% față de T3 din 2019. Modificările aduse de pandemie în alocarea cheltuielilor

Datele publicate de INS pentru trimestrul III 2020 arată că veniturile medii ale românilor au ajuns la nivelul de 2.068 lei lunar pe persoană și… Mai mult

11.01.2021

Programul ”Rabla” în Germania: buget 5 miliarde euro pentru 6 luni din 2020

de Iulian Soare , 1.6.2020

Ministerul german al Economiei a propus un pachet de bonusuri în valoare de 5 miliarde de euro, în cadrul unui program mai amplu de susţinere a economiei, pentru stimularea vânzărilor de automobile, anunță Reuters, care citează două persoane apropiate situaţiei.

Germania a anunțat la finalul săptămânii trecute un program de stimulare a economiei, care ar putea totaliza până la 80 de miliarde de euro. Detaliile programului ar urma să fie prezentate oficial în această săptămână.

Reuters prezintă detalii ale componentei se susținere a înnoirii parcului auto german- un program similar, ”Rabla”, se derulează și în România. Bugetul variantei nemțești este de 5 miliarde euro pentru jumătate de an 2020.

Planul german prevede acordarea unei prime de bază de 2.500 de euro pentru fiecare maşină nouă achiziționată. La aceasta se adaugă un bonus de

  • 500 de euro pentru vehiculele eficiente energetic
  •  750 de euro pentru modele hibride
  • 1.500 de euro pentru automobile electrice

Primele ar fi acordate doar pentru autoturisme cu preț de achiziție sub 77.350 de euro.

Vânzările auto au scăzut la nivel mondial ca efect al scăderii bruște a cererii urmată de închiderea liniilor de producţie din cauza pandemiei de coronavrus.

Un sondaj publicat de Asociația Industriei Auto Germane în luna ianuarie, înainte de pandemie, a arătat că producţia de automobile a Germaniei a coborât anul trecut la cel mai scăzut nivel din ultimii 23 de ani.

O serie de politicieni şi organizaţii industriale s-au exprimat împotriva primelor pentru achiziţiile de automobile, argumentând că programele de stimulare ar trebui să respecte politicile referitoare la schimbările climatice şi să nu favorizeze o singură industrie.

Franța, program similar cu buget 8 miliarde euro

Un program similar, ca scop și amplitudine, este lansat și în Franța. Pe 27 mai, președintele Emmanuel Macron a anunțat un program în valoare de 8 miliarde de euro pentru relansarea industriei auto naționale. Emmanuel Macron a precizat că pachetul de ajutor financiar va veni cu condiții, cea mai importantă fiind creșterea valorii adăugate produse în Franța.

Schema de 8 miliarde de euro anunțată de președintele francez va include un sprijin pentru consumatori care ar urma să primească subvenții pentru achiziționarea de mașini noi electrice.

Acestea ar urma să fie de 7.000 de euro pentru mașini electrice (față de 6.000 de euro subvențiile de acum), respectiv de 2.000 de euro pentru mașinile hibrid.

Statul va acorda vouchere de 3.000 de euro pentru francezii care renunță la mașina veche, respectiv 5.000 de euro dacă achiziționează o mașină electrică, circa 200.000 de astfel de vouchere urmând a fi disponibile.

Pentru a pune la punct infrastructura necesară autoturismelor ”verzi”, guvernul francez va prezenta un plan de instalare a 100.000 de puncte de încărcare în următorii doi ani.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.6.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

VIDEO Siegfried Mureşan: Bugetul de stat va primi 4 miliarde euro, prefinanțare proiecte în Planul de reziliență

Redacţia

România ar putea avea în decursul lunii aprilie acordul Comisiei Europene pe Planul Național de Redresare și Reziliență revizuit de autoritățile de la București în… Mai mult

Stiri

Suntem pregătiți să accelerăm și etapa a III-a de vaccinare, dacă vom avea dozele necesare – premierul Florin Cîțu

Vladimir Ionescu

Premierul Florin Cîțu a declarat miercuri că România are asigurat un stoc sigur de 2,4 milioane de doze vaccin până la sfârșitul lunii martie, ceea… Mai mult

Stiri

România și ridicarea MCV: Memorandum pentru calendarul adoptării măsurilor necesare

Vladimir Ionescu

Guvernul a adoptat miercuri un calendar pentru bifarea măsurilor necesare ridicării Mecanismului de Verificare și Cooperare (MCV), a anunțat vicepremierul Dan Barna. Memorandul prevede sfârșitul… Mai mult

Stiri

ANRE: Se va aplica tariful cel mai mic de electricitate pentru consumatorii care n-au ales o ofertă concurențială

Adrian N Ionescu

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat, miercuri, că a aprobat varianta aplicării tarifului celui mai mic al furnizorului de electricitate, pentru consumatorii… Mai mult

Stiri

VIDEO Daniel Anghel: SAF-T va eficientiza inspecțiile fiscale

Redacţia

Introducerea SAF-T (fișierul standard de raportare pentru taxe) ar putea genera o creştere consistentă a veniturilor colectate de ANAF la buget şi la reducerea GAP-ului… Mai mult

Stiri

VIDEO Mirela Călugăreanu: Se modifică structura organizatorică a ANAF și a Ministerului Finanțelor

Redacţia

Președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, declară că instituția pe care o conduce are anul acesta 3 direcții majore de acțiune: continuarea parteneriatului cu contribuabilii, soluții digitale… Mai mult

Stiri

VIDEO Ionuț Dumitru: Povara dobânzilor la datoria publică începe să apese

Redacţia

”Știm cu toții că avem o problemă bugetară foarte serioasă: avem un deficit bugetar care a crescut foarte mult în ultimii ani. Din păcate, rădăcinile… Mai mult