joi

18 aprilie, 2024

23 martie, 2022

Indicatorul Comisiei Europene privind încrederea consumatorilor s-a prăbușit în contextul invaziei ruse din Ucraina, acesta coborând de la -8,8 în februarie, la -18,7 în martie, cel mai scăzut nivel din mai 2020.

”Scăderea uriașă a încrederii consumatorilor din martie sugerează că consumul s-ar fi putut contracta pe măsură ce războiul din Ucraina și prețurile mai mari la energie au redus dorința și capacitatea de cheltuială a gospodăriilor”, notează specialiștii capital Economics într-o nota transmisă investitorilor.

În opinia lor, scăderea peste așteptări a indicatorilor ar putea duce la noi revizuiri privind evoluția PIB-ului, impactul asupra războiului asupra economiei zonei euro riscând să fie peste așteptările analiștilor.


”Deocamdată credem probabilă continuarea creșterii consumului, pe măsură ce economiile realizate de gospodării în contextul pandemiei vor scădea ca urmare a relaxării restricțiilor. Dar este de remarcat faptul că de fiecare dată când încrederea consumatorilor a scăzut la acest nivel, zona euro a suferit o recesiune.”

Michael Tran, de la capital Economics

Consumul pare a fi grafic, potrivit instrumentelor de urmărire a mobilității

Scăderea indicelui de încredere al consumatorilor sugerează că cheltuielile gospodăriilor ar fi putut să fi scăzut brusc în martie.

”Instrumentele noastre de urmărire zilnică a mobilității nu indică încă o scădere abruptă a cheltuielilor. (A se vedea Graficul 2.) Nici datele despre rezervările la restaurante sau veniturile de la box-office”, notează analiștii capital Economics.

Rezervările la restaurante din Germania au revenit peste nivelul de dinainte de pandemie, dar sunt sub nivelul maxim din vara trecută. Veniturile de la box-office din primele trei săptămâni ale lunii martie au rămas în mare parte neschimbate în cele mai mari economii din zona euro, cu excepția Franței, unde au crescut.


Privind în perspectivă, având în vedere inflația generală va crește, cel mai probabil, peste nivelul de 6% în lunile următoare, încrederea consumatorilor din zona euro va continua să scadă, cel mai probabil, pe măsură ce presiunile asupra veniturilor reale se vor resimți tot mai puternic.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: