Evenimentul

Semestrul european – lupa pe România: nicio măsură pentru a corecta deficitul structural. Observațiile Consiliului UE

România nu a luat niciun fel de măsuri pentru a corecta evoluția deficitului structural și încadrarea sa în obiectivul pe termen mediu, reiese din documentele… Mai mult

05.06.2019

Analiză

Ajustare de 3 mld. euro în 8 luni, în condițiile creșterii pensiilor cu 15% peste 4 luni. Investițiile ies din discuție

Bugetul general consolidat a consemnat după primele patru luni din anul 2019 un deficit de 11,4 miliarde lei, echivalent cu 1,11% din PIB estimat pentru… Mai mult

04.06.2019

Evenimentul

Execuție bugetară ca în criză, într-o creștere economică de top: Deficitul la 4 luni – dublu față de cel de anul trecut

Deficitul bugetar de 1,1% din PIB din primele patru luni este rezultatul politicilor publice axate pe creșterea cheltuielilor obligatorii (salarii și asistență socială), dublate de… Mai mult

03.06.2019

La obiect

Descărcarea dezechilibrelor pe cursul leului poate începe chiar în acest an. Scenariile analiştilor şi necunoscuta BNR

Scenariile analiştilor privind evoluţia cursului valutar sunt mai degrabă prudente, pentru lunile care urmează, dar severe pentru începutul anului viitor şi mai târziu, când raportul… Mai mult

03.06.2019

Cronicile

Document / Strategia pentru autostrăzi până în anul 2018: Guvernul schimbă traseul coridorului IV paneuropean și vrea deschiderea tronsoanelor marginale

de Razvan Diaconu 3.12.2013

Premierul Ponta a prezentat marți, în Parlament, strategia de construcție a autostrăzilor din România, într-un moment în care președintele Traian Băsescu a refuzat să semneze memorandumul cu FMI tocmai din cauza suprataxei de 7 eurocenți pe litrul de combustibil.

Premierul justifică introducerea taxei prin aceea că România s-ar putea baza în următorii șapte ani pe 4,8 miliarde euro, fonduri europene și 4,5 miliarde de euro fonduri bugetare de dezvoltare.

Strategia pe care o propune USL în privința construcției de autostrăzi are în vedere ca orizont posibil de realizare anul 2018, a declarat premierul Victor Ponta la prezentarea Strategiei de Dezvoltare a Rețelei de Autostrăzi 2014-2018 grupurilor parlamentare reunite ale USL.

Strategia constă într-un document Power Point cu 15 figuri, din care prima și ultima sunt titlul și denumirea strategiei. Celelalte 13 imagini reprezintă hărți cu traseele și tronsoanele de autostradă care se vor construi potrivit unor forme de finanțare diverse.

Strategia, potrivit hărților prezentate de guvern, pare să evite coridoarele pan-europene inițiale (București – Pitești – Sibiu se schimbă cu București – Brașov – Sibiu)și se concentrează mai mult pe deschiderea de noi căi de infrastructură, în zonele care coincid cu influența politică a partidelor din arcul de guvernământ.

Coridorul IV pan-european :

(CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

Infrastructura din strategia prezentată marți de guvern :

Noile hărți prezentate marți de guvern arată că se va construi mai întâi tronsonul Sibiu – Brașov și abia după aceea tronsonul Pitești – Sibiu, de pe coridorul patru paneuropean.

Autostrada care va lega Bucureștiul de Alexandria are prioritate față de autostrada care să lege Bucureștiul de granița cu Ungaria.

Piteștiul va fi legat de Rm. Vâlcea mai repede decât va fi legat Brașovul de București. Înainte de crearea coridoarelor pan-europene, Brăila va fi legată de Buzău. 

(CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

(CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

(CLICK PE IMAGINE PENTRU MĂRIRE)

Victor Ponta le-a propus parlamentarilor USL ca strategia Uniunii privind construcția de autostrăzi să fie transpusă într-o lege care să oblige guvernele viitoare la continuarea proiectelor ce vor fi continuate sau demarate. Din documentul guvernului nu reiese, însă, ce anume va trebui continuat de următoarele guverne, întrucât sunt multe tronsoane de autostradă care nu se aliniază la un sistem de priorități.

Premierul a amintit că în acest moment România are 500 de kilometri de autostrăzi.

Pentru a-și aplica strategia, guvernul trebuie să modifice legile celorlalți privind autostrăzile

Pentru a promova o lege pe baza strategiei prezentate marți, Parlamentul ar trebui să modifice două acte normative din 1999 și 2002 care stabilesc prioritățile în domeniul construcții de autostrăzi.

În legea din 2002 se stabilește ca prioritate construirea tronsoanelor de autostradă Pitești – Sibiu, București – Giurgiu sau Ploiești – Albița, care nu mai apar ca priorități  pe harta prezentată de premier sau numai apar deloc, deși fac parte din coridoare europene.

Așa cum a mai declarat anterior, premierul a anunțat ca prioritate construirea tronsonului Sibiu Brașov pentru a uni Nădlacul de Constanța, fără a tranzita Valea Oltului. Rațiunea este că guvernanții vor să crească volumul de trafic pe tronsonul de autostradă Brașov – Comarnic, pentru a-l face profitabil.

Ministrul pentru marile proiecte Dan Șova a anunțat recent că acest tronson care trece prin Valea Prahovei va fi realizat într-un parteneriat public – privat, ceea ce va însemna introducerea unei taxe pentru folosirea autostrăzii.Decizia guvernanților de a amâna construirea tronsonului Pitești – Sibiu a provocat o reacție dură din partea francezilor de la Dacia Renault care sperau să folosească autostrada pentru exporturile către Europa de Vest.

A rămas neclar pe unde va trece autostrada Iași Târgu Mureș pentru că pe o hartă apare orașul Târgu Neamț, iar pe alta, din aceeași prezentare apare Piatra Neamț.

(DESCĂRCAȚI AICI DOCUMENTUL)

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.12.2013

2 comentarii

  1. Ștefan A.
    3.12.2013, 9:50 pm

    Nadlac si Bors sint cele doua puncte de granita care asigura majoritar comertul exterior al tarii dar si importurile . Ca atare si dupa 24 de ani, a nu accepta ca ORICARE autostrada/autostrazi trebuie sa inceapa de la aceste doua puncte strategice e prostie crasa . Inutil a construi tronsoane de autostrazi care nu leaga pe nimeni cu nimeni visind ca in un viitor oarecare acestea vor face parte din reteaua mioritica de autostrazi . E gestionare si cheltuiala de bani haotica , clientelara . E incepe din vest constructia de autostrazi e o necesitate obiectiva . A lega aceste puncte cu totalitatea oraselor mari din RO , o obligatie nationala daca cineva ar avea o oarecare strategie pentru tara si economie. Din pacate si tot in aceiasi 24 de ani , in afara hartilor frumoase dar facute pe premise gresite , aiurea sau mai grav clientelare, nu au dus tara la un nivel de infrastructura cit de cit comparabil cu cel polonez . Poate si Albania ne va depasi ca km de auostrada functionanta .

  2. Dumitru
    4.12.2013, 10:09 am

    Bravo USL ! Sunt mai importante legaturile Bucuresti-Alexandria, Bucuresti-Buzau-Braila, Bucuresti-Pitesti-Rm.Valcea decat Bucuresti-Budapesta-Viena si de acolo oriunde in UE ? Coridorul Arad-Timisoara-Deva-Sibiu-Rm Valcea-Pitesti-Bucuresti este pan european si rezolva accesul marfurilor si cetatenilor RAPID in Europa. Voi aveti modelul Putin,cel mai bogat sef de stat de care nu se atinge justitia,nu modelul Merkel,spre exemplu si comparatie.

Lăsați un comentariu


Stiri

A murit Franco Zeffirelli

Vladimir Ionescu

Regizorul şi scenaristul italian Franco Zeffirelli, cunoscut pentru filme ca „Iisus din Nazareth” şi „Romeo şi Julieta”, a murit sâmbătă, la Roma, la vârsta de… Mai mult

Stiri

Republica Moldova / Update: Curtea Constituțională a anulat hotărârile emise în perioada 7-9 iunie

Iulian Soare

Update. Judecătorii Curții Constituționale (CC) din Republica Moldova au anulat hotărârile din perioada 7 – 9 iunie 2019. „La baza anulării a stat situația de… Mai mult

Europa

Klaus Iohannis, din nou pe lista celor care ar putea prelua președinția Consiliului European – analiză Financial Times

Iulian Soare

Preşedintele Klaus Iohannis este nominalizat de către Financial Times pe lista politicienilor europeni care ar putea prelua funcția de președinte al Consiliului European. În prezent,… Mai mult

Europa

Vladimir Plahotniuc a părăsit Republica Moldova. Maia Sandu: Nu prea sunt locuri pe pământ unde se pot ascunde

Iulian Soare

“În legătura cu speculaţiile apărute în presă despre aşa-zisa dispariţie a liderului PDM, precizăm că domnul Vlad Plahotniuc a plecat pentru câteva zile din ţară,… Mai mult

Stiri

Republica Moldova – Plahotniuc cedează puterea Guvernului Maia Sandu

Iulian Soare

Partidul Democrat din Republica Moldova, condus de oligarhul Vladimir Plahotniuc, a anunțat vineri că cedează puterea Guvernului condus de Maia Sandu, învestit de majoritatea parlamentară… Mai mult

Stiri

Kommersant: PDM va anunța deblocarea instituțiilor de stat, după ce ambasadorul SUA l-a vizitat pe Plahotniuc

Iulian Soare

În următoarele ore, Partidul Democrat din Moldova va anunța deblocarea instituțiilor de stat, scrie agora.md, care citează publicația rusă Kommersant. Publicația, care face trimitere la… Mai mult

Stiri

Fost șef de structură județeană SRI, numit guvernator al Deltei Dunării

Razvan Diaconu

Premierul Viorica Dăncilă a numit un nou guvernator al Deltei Dunării:  Cătălin Țibuleac (foto), care a fost până în 2017 șeful structurii județene Tulcea a… Mai mult