18 februarie, 2021

Planul de restructurare al companiei Tarom, parte din programul de ajutor de stat de 190 milioane euro obţinut anul trecut, prevede reducerea numărului de salariați, anul acesta, la 800, din 1.500, în prezent. Ar fi cea mai mare restructurare de personal a companiei, într-o perioadă atât de scurtă.

Anul trecut, schema de personal a fost redusă cu aproximativ 300 de lucrători.

Proiectul de restructurare al operatorului aerian național include patru etape estimate ce se vor întinde pe durata a 25 de săptămâni, scrie Mediafax.


Anul trecut, compania avea 1 şef la 9 angajaţi, iar la începutul anului raportul coborâse la 1 şef la 11 angajaţi, în condițiile în care ținta este un raport de 1/16-20, după modelul firmelor competitive din domeniu.

Cum a scăzut numărul angajaților Tarom, în ultimii 20 de ani:

  • 2000 –  2.900 de angajaţi
  • 2009 – 2.517 angajaţi
  • iunie 2020 – 1.753 de angajaţi.

Măsuri luate de Tarom pentru reducerea cheltuielilor în pandemie:

  • trimiterea în şomaj tehnic a 1.000 de angajaţi prin rotaţie
  • reducerea activităţii de la 5 zile lucrătoare la 4 zile, cu scăderea corespunzătoare a salariilor, ceea ce a dus în luna decembrie la o economie de 1,425 milioane de lei
  • reducerea costurilor cu trainingul angajaţilor, a mai adus o economie de 100.000 de euro.
  • din reducerea numărului de ore de zbor din anul 2020 s-a realizat o economie de 13 milioane de euro
  • amânarea unor deplasări externe a adus o economie de 1,654 de milioane de euro
  • a început să renunţe la o parte din spaţiile închiriate şi a trecut la restructurarea agenţiilor din străinătate şi chiar închiderea lor, proces care se va finaliza în mai 2021. Sunt vizate agenţiile din Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria.

Fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode declara anul trecut că planul de restructurare oferă oportunitatea unei reconfigurări a societății:


”Planul de restructurare este obligatoriu. Este ultima șansă să folosim această oportunitate să curățăm această companie. Aici avem cu 25 de angajați per aeronavă mai mult decât media companiilor aeriene din lume. Avem un șef la nouă angajați, ceea ce nu e în regulă. Sunt 192 de șefi”.

În ultimii 12 ani, compania a fost constant pe pierdere, ultimul an în care a înregistrat profit fiind 2007. În 2019, compania a avut pierderi de circa 37 de milioane de euro.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: