duminică

14 iulie, 2024

pașaport simplu electronic acte necesare

30 ianuarie, 2023

Pașaport simplu electronic acte necesare. În funcție de vârsta cetățeanului român sau de domiciliul acestuia (în țară sau în străinătate), el trebuie să depună diferite acte pentru a obține un pașaport simplu electronic.

Ce acte sunt necesare pentru românii majori cu domiciliul în țară

În cazul persoanelor majore cu domiciliul în România, documentele necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic sunt următoarele, potrivit MAI:

-Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original.


-Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

-Paşaportul anterior, dacă acesta există.

Pașaport simplu electronic acte necesare – persoane lipsite de capacitate de exercițiu

În cazul persoanelor lipsite temporar de capacitate de exerciţiu, cererile pentru eliberarea paşaportului simplu electronic pot fi depuse în numele titularului de către reprezentantul legal sau de către autorităţile medicale române, prezenţa titularului fiind obligatorie. În aceste situații, cererea trebuie însoţită, după caz, şi de hotărârea judecătorească de punere sub interdicţie, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 însoţită, după caz, de actul de desemnare a reprezentantului legal.

La depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facială (sunt exceptate de la obligaţia de furnizare a amprentelor persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă).

Pașaport simplu electronic acte necesare – minori sub 14 ani cu domiciliul în România


Documentele necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic în cazul minorilor cu domiciliul în România, care nu au împlinit vârsta de 14 ani:

-Certificatul de naştere al minorului, în original.

-Document/documente de identitate al părintelui/ale parinţilor, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original.

-Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

-Paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.

Cazul minorului cu un singur părinte

În situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:

-Procură specială prin care un părinte îl împuternicește pe celălalt părinte sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, în original, ori duplicat de pe actul original pentru procura specială şi declaraţia celuilalt părinte, autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013.

-Procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original, sau duplicat de pe actul original pentru procurile speciale autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013.

Pașaport simplu electronic acte necesare – minorii sub 14 ani

-Hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, ori ordonanţa preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele/reprezentantul legal în favoarea căruia s-a dispus exercitarea autorităţii părinteşti are dreptul de a solicita eliberarea paşaportului, în original.

-Hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă, hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori ordonanţă preşedinţială, prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului, în original.

-Actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor.

-Act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta, în original.

Pașaport simplu electronic acte necesare – Prezenta minorului este obligatorie

La depunerea documentelor, prezenta minorului este obligatorie. La depunerea cererii, minorului i se preiau amprentele şi imaginea facială (minorii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptați de la obligaţia de furnizare a amprentelor).

Condiții ce trebuie îndeplinite de documentele solicitate

Declaraţiile privind acordul de eliberare a paşaportului, precum şi procura specială, trebuie să fie autentificate în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă au fost încheiate la autorităţile străine competente, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

-Documentele eliberate de autoritaţile statelor semnatare ale Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizarii actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 aprobată prin Legea nr. 52/2000 cu modificările ulterioare, se apostilează.

-Documentele eliberate de autoritaţile statelor cu care România a încheiat tratate de asistenţă judiciară sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate, potrivit prevederilor cuprinse în tratatele respective.

Pașaport simplu electronic acte necesare – ce documente se cer

-Documentele care nu se încadrează în categoriile prevăzute mai sus se supralegalizează în condiţiile prevăzute la art. 1.093 din Codul de procedură civilă.

-Declaraţia şi procura specială, încheiate la autorităţile străine competente, precum şi hotărârea pronunţată în străinătate care îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare și cuprinde ştampila instanţei, în original, trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată.

-Declaraţia și procura specială pot fi folosite pentru eliberarea unui singur pașaport, pentru un minor.

Pașaport simplu electronic acte necesare pentru minorii de peste 14 ani

Documente necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic în cazul minorilor cu domiciliul în România care au împlinit vârsta de 14 ani:

-Cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original.

-Certificatul de naştere al minorului, în original.

-Declaraţii privind acordul de eliberare a paşaportului simplu electronic, date, după caz, de ambii părinţi/un singur părinte/părintele supraviețuitor/reprezentantul legal, în original sau duplicat de pe actul original, pentru declaraţiile autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013 (pentru minorii căsătoriţi în condiţiile legii, nu sunt necesare aceste declaraţii).

Acte necesare pentru pașaportul copiilor de peste 14 ani

-Certificat de căsătorie al minorului căsătorit în condiţiile legii, în original.

-Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

-Paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.

Pașaport simplu electronic acte necesare în cazul copiilor cu un părinte

În situaţia în care cererea este formulată cu acordul de eliberare a paşaportului simplu electronic dat de un singur părinte/părintele supraviețuitor/reprezentantul legal, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:

-Hotărârea judecătorească de încredințare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă sau hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, ori ordonanţa preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a-şi da singur acordul pentru eliberarea paşaportului, în original.

-Hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori ordonanţa preşedinţială, prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte, în original.

-Actul de deces al celuilalt părinte, în original.

-Actul de desemnare a reprezentantului legal.

Prezența minorului la ghișeu este obligatorie

Documentele se depun personal de către minor, prezenţa acestuia la ghişeu fiind obligatorie. La depunerea cererii, solicitantului i se preiau amprentele şi imaginea facială (sunt exceptate de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă).

Declaraţiile privind acordul de eliberare a paşaportului pentru minor se formulează în faţa funcţionarului care primeşte cererea, caz în care este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale părinţilor, al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original.

Pașaport simplu electronic acte necesare pentru minorii peste 14 ani cu domiciliul în România

Declaraţiile privind acordul de eliberare a paşaportului trebuie să fie autentificate, în ţară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă au fost încheiate la autorităţile străine competente, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

-Documentele eliberate de autoritaţile statelor semnatare ale Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizarii actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 aprobată prin Legea nr. 52/2000 cu modificările ulterioare, se apostilează.

-Documentele eliberate de autoritaţile statelor cu care România a încheiat tratate de asistenţă judiciară sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate, potrivit prevederilor cuprinse în tratatele respective.

-Documentele care nu se încadrează în categoriile prevăzute mai sus se supralegalizează în condiţiile prevăzute la art. 1.093 din Codul de procedură civilă.

-Declaraţia de acord încheiată la autorităţile străine competente, precum şi hotărârea pronunţată în străinătate care îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare și cuprinde ştampila instanţei, în original, trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată.

-Declaraţia de acord privind eliberarea pașaportului poate fi folosită pentru eliberarea unui singur pașaport, pentru un minor.

Pașaport simplu electronic acte necesare pentru românii cu domiciliul în străinătate

Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate poate depune cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic, cu menţionarea statului de domiciliu (Pașaport CRDS). Pașaportul CRDS reprezintă un document pe baza căruia cetățeanul român poate face dovada identității, cetățeniei, calității, precum și a dreptului titularului de a călători în străinătate.

Documente necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate:

-Paşaportul românesc anterior, dacă acesta există;

-Documente necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic

-Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în format tipărit sau electronic;

-Certificate de stare civilă, în original – mai multe informații găsiți aici;

-Documentul eliberat de autorităţile statului de domiciliu (dreptul de şedere) – mai multe informații găsiți aici;

Aici găsiți mai multe informații despre particularități specifice drepturilor de ședere din principalele state de destinație (Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Canada, Israel). Documentele trebuie prezentate în original.

pașaport simplu electronic acte necesare
Foto: djedj / pixabay.com

Pașaport simplu electronic acte necesare pentru minorii sub 14 ani cu domiciliul în străinătate

Documente necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic pentru minorii cu domiciliul în străinătate, care nu au împlinit vârsta de 14 ani:

-certificatul de naştere românesc al minorului, cu CNP atribuit, în original;

-documentul/documentele de identitate a/ale părintelui/părinților (carte de identitate sau pașaport), aflate în termen de valabilitate, în original;

-documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în format tipărit sau electronic,
pașaportul anterior al minorului, dacă acesta există.

Pentru minorul care nu a împlinit vârsta de 14 ani, pașaportul CRDS se eliberează numai la cererea ambilor părinți.

Pașaport simplu electronic acte necesare – cazul minorului cu un părinte

În alte cazuri (părinte supraviețuitor, părinte căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă, reprezentant legal al minorului, părinte care exercită singur autoritatea părintească, persoană împuternicită printr-o procură specială, părinte împuternicit de celălalt părinte printr-o procură specială ori care are acordul scris al celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului CRDS) este nevoie și de o cerere pentru eliberarea pașaportului simplu electronic formulată de un singur părinte/părintele supraviețuitor/reprezentantul legal/persoana împuternicită și de următoarele documente suplimentare:

-Procură specială prin care un părinte împuternicește celălalt părinte sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, în original, ori duplicat de pe actul original pentru procura specială şi declaraţia celuilalt părinte, autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013.

Ce acte necesare sunt pentru eliberarea pașaportului simplu electronic

-Procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original, sau duplicat de pe actul original pentru procurile speciale autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013.

-Hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, ori ordonanţa preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele/reprezentantul legal în favoarea căruia s-a dispus exercitarea autorităţii părinteşti are dreptul de a solicita eliberarea
paşaportului.

Pașaport simplu electronic acte necesare pentru eliberarea pașaportului

-Hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă, hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori ordonanţă preşedinţială, prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului.

-Actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor.

-Act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta, în original.

Pașaport simplu electronic acte necesare pentru minorii de peste 14 ani cu domiciliul în străinătate

Documente necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic pentru minorii cu domiciliul în străinătate, care au împlinit vârsta de 14 ani:

-certificatul de naştere românesc al minorului, în original,

-declaraţia de acord pentru eliberarea paşaportului CRDS dată de ambii părinţi/un singur părinte/reprezentantul legal, în original sau duplicat de pe actul original, pentru declaraţiile autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013 (pentru minorii căsătoriţi în condiţiile legii nu sunt necesare aceste declaraţii).

-documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în format tipărit sau electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

-paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.

-dovada domiciliului în străinătate al minorului.

Pașaport simplu electronic acte necesare – cazul minorului căsătorit legal

Pentru minorul care a împlinit vârsta de 14 ani, pașaportul CRDS se eliberează numai la cererea acestuia, cu acordul ambilor părinți. Declaraţiile privind acordul de eliberare a paşaportului CRDS se dau în faţa funcţionarului care primeşte cererea, caz în care este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale părinţilor. Cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic CRDS poate fi formulată şi de minorul căsătorit în condițiile legii, fără a fi necesar acordul părinților sau al reprezentantului legal.

În alte cazuri (părinte supraviețuitor, părinte căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă, reprezentant legal al minorului, părinte care exercită singur autoritatea părintească, persoană împuternicită printr-o procură specială) este nevoie și de o cerere pentru eliberarea pașaportului simplu electronic formulată cu acordul dat de un singur părinte/părintele supraviețuitor/reprezentantul legal, precum și de următoarele documente suplimentare:

-Hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, ori ordonanța președințială care cuprinde în mod expres faptul că părintele/reprezentantul legal în favoarea căruia s-a dispus exercitarea autorităţii părinteşti are dreptul de a solicita eliberarea
paşaportului.

-Hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă, hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori ordonanţă preşedinţială, prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului.

-Actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor.

-Act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta, în original.

Foto: djedj / jackmac34 / pixabay.com

Vă recomandăm și:

Deschiderea unei firme în Italia. Ghid pentru antreprenori în 11 pași

Deschiderea unei firme în Spania. Îți lansezi compania în 4 zile

Deschiderea unei firme în Anglia. Ghid simplu în 14 pași

Deschiderea unei firme în Germania. Ghid simplu în 7 pași

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: