sâmbătă

4 mai, 2024

21 iunie, 2023

Ȋn anul şcolar/universitar 2022-2023, populaţia şcolară din sistemul naţional de educaţie a fost de 3,47 milioane de elevi şi studenţi,  în scădere cu 23.000, comparativ cu anul şcolar/universitar precedent, conform datelor publicate marți de INS.

Cea mai accentuată diminuare se observă în învățământul superior, unde numărul studenților a fost cu 15.300 persoane mai mic.

Urmează o reducere cu 8.700 a elevilor înscriși în școlile profesionale, ceea ce a dus la coborârea numărului total al acestora sub pragul de 100.000 de elevi.


Învăţământul antepreșcolar și preșcolar sunt singurile segmente ce au înregistrat creşteri ale populaţiei şcolare (+9.200 copii), arată comunicatul INS.

Cifrele, pe niveluri de educație:

  • Învăţământul antepreşcolar şi preşcolar – 548.826
  • Învăţământul primar şi gimnazial – 1.606.975
  • Învăţământul liceal – 595.252
  • Învăţământul profesional – 96.263
  • Învăţământ postliceal – 86.748
  • Învăţământul superior – 538.720

Personalul didactic în anul şcolar/universitar 2022-2023

În anul şcolar/universitar 2022-2023, personalul didactic din cadrul sistemului educaţional a însumat 240,7 mii persoane.


Astfel, raportul mediu dintre populaţia şcolară şi numărul cadrelor didactice a fost 14 elevi/studenţi la un cadru didactic.

Ponderea personalului didactic de sex feminin era majoritară, atât la nivelul sistemului educaţional preuniversitar (82,8%), cât şi pe nivelurile de educaţie:

  • antepreşcolar şi preşcolar (99,7%)
  • primar şi gimnazial (81,9%), postliceal (76,8%)
  • liceal (72,8%)
  • profesional (68,3%)

Absolvenţii anului şcolar/universitar 2021-2022

În anul şcolar/universitar 2021-2022 au absolvit 503,5 mii elevi și studenţi aparţinând nivelurilor educaţionale: gimnazial, liceal, profesional, postliceal, respectiv superior (licenţă, master şi doctorat, cursuri postuniversitare şi programe postdoctorale de cercetare avansată).

  • Preponderente au fost absolventele, în număr de 265,7 mii, reprezentând 52,8%.
  • Din totalul absolvenților, 83,5% au finalizat un nivel educațional în mediul urban 2 , restul în mediul rural.

Cheltuielile

  • Pe tipuri de cheltuieli ale instituţiilor publice şi private, ponderea majoritară în totalul cheltuielilor de educaţie a fost deţinută de cheltuielile curente (93,7%),.
  • Diferența a fost reprezentată de cheltuielile de capital (6,3%).

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: