fbpx

La obiect

2020 – 9 pensionari la 10 salariați. S-a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 10 ani a pensiei medii

Anul trecut, pensia medie a crescut cu 16,1%, cea mai mare valoare din ultimii zece ani, potrvit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. Puterea… Mai mult

31.03.2021

Europa

DOCUMENT / Încă o strategie europeană pentru care trebuie să se pregătească România: Interzicerea a noi produse chimice considerate periculoase pentru sănătate

Noi probleme s-ar putea adăuga în economie – în industria alimentară, în agricultură și în industria chimică, atunci când va intra în vigoare noua strategie… Mai mult

31.03.2021

Chestiunea

Capitalul românesc e pregătit de evoluție: Guvernul are un plan de revoluție?

Încrederea în viitor e boala congenitală a antreprenorului – însă rareori poți vedea atâta determinare de-a fructifica acest moment de criză cum s-a văzut marți… Mai mult

30.03.2021

Analiză

Deficitul bugetar la 2 luni – majorat cu 54% față de perioada pre-Covid: de unde provine

Bugetul general consolidat a consemnat după primele două luni din anul 2021 un deficit de circa 12,8 miliarde lei, echivalent cu 1,14% din PIB estimat… Mai mult

30.03.2021

Motorul industriei prelucrătoare pierde 25% din putere: 600 de companii din industria de componente auto încasează cu 4,75 mld. euro mai puțin decât în 2019

de Adrian N Ionescu , 20.9.2020

Cifra de afaceri totală a sectorului industrial de componente auto din România s-ar putea reduce cu 25% pe întreg anul 2020, față de 2019, ca urmare scăderilor din sectorul românesc al producției de automobile de 25-27%, ca și în urma reducerii cererii europene.

„În acest an se estimează un minus de 25 – 27% față de cifra de afaceri de 31 de miliarde de euro, din 2019, pe întreg sectorul auto din România. Cifra de afaceri a subsectorului componentelor auto s-a ridicat la circa 19 miliarde, în 2019, iar restul a fost producția de automobile”, potrivit datelor furnizate de Adrian Sandu, secretarul general și membru al Cosiliului director al ACAROM, la solicitarea cursdeguvernare.ro.

Prin urmare, pierderile de încasări din 2020 ale celor circa 600 de firme producătoare de componente auto din România se vor ridica la circa 4,75 miliarde de euro. Veniturile celor doi mari producători de automobile vor fi mai mici cu cel puțin 3 miliarde de euro, potrivit estimărilor citate.

„Criza COVID a însemnat o pierdere de 70.000 de automobile, care nu s-au mai fabricat la cele două uzine din Romania (Dacia și FORD). De asemenea cele două luni de oprire a producției, martie și aprilie, au afectat puternic cifra de afaceri a componentiștilor, acestia fiind nevoiți să își întrerupă total sau parțial activitatea”, explică ACAROM.

Mai mult de jumătate din contracția PIB

Produsul intern brut al României s-ar putea ridica la echivalentul a 208,7 miliarde de euro în 2020, potrivit unei estimări medii de contracție de 4,5%, spre care converg prognozele analiștilor CFA și ale unor mari bănci din România, respectiv potrivit unui curs de sfârșit de an de 4,9 lei / euro.

Așa încât scăderea de circa 8 miliarde de euro a afacerilor din industria auto ar conta pentru mai mult de jumătate din contracția de 14,6 miliarde de euro a produsului intern brut pe 2020.

Contribuția totală a industriei auto la PIB urmează să se reducă până la 11%, de la 14% anul trecut. Subsectorul componentelor auto va avea o contribuție de 6,8% la PIB-ul anului 2020.

Pandemia a amplificat tensiunile războiului comercial

Producția auto a început să scadă încă de anul trecut, ca urmare a tensiunilor privind suprataxele transatlantice. „Războiul comercial” declanșat de SUA a contribuit la scăderea cu 7,2% a producției de automobile a Germaniei în 2019, până la 4,7 milioane de mașini, potrivit datelor Statista.

Scăderea a fost mult mai mică decât cea prognozată de analiști anterior.

(Citiți și: „Prăbușire cu 21% a industriei auto germane – risc de pierderi de miliarde de lei în industria de echipamente auto din România”)

Ritmul vânzărilor a crescut pe final de an, pe măsură ce producătorii au căutat să scape de modelele mai vechi care nu mai corespundeau noilor norme de emisii valabile din 2020.

Și astfel, scăderea a fost mult diminuată față de prognozele din septembrie 2019, ceea ce a salvat statisticile exporturilor din România.

Până în cele din urmă producția de componente auto și de automobile din România de anul trecut a fost comparabilă cu cea din 2018, dar anul 2020 a debutat sub presiunea scăderii vânzărilor din Occident.

Pulsul revenirii

„Criza nu s-a incheiat, piețele din vestul Europei, principala destinație a vehiculelor si componentelor fabricate în România își revin timid, încă există restricții de circulație, de desfășurare a activităților în condiții normale precum cele de dinaintea pandemiei”, spune ACAROM.

Totuși, industria auto din România și-a reluat activitatea până la ritmuri nu foarte departe de cele de anul trecut.

Dacia Mioveni a început să lucreze și sâmbăta, Ford Craiova lucrează în 3 schimburi și ambele au ajuns să producă lunar la circa 90% din nivelul de producție lunar de anul trecut. Ca urmare, și ramura componentelor auto a ajuns la 75 – 80%, a estimat Adrian Sandu.

„Dacă nu vor interveni surprize medicale și cererea de pe piețele externe își va continua revenirea lucrurile vor merge tot mai bine”, a adăugat oficialul ACAROM.

La revenire contribuie și autoritățile, care „au reacționat rapid și au introdus măsuri de sprijin eficiente. Suportarea costurilor cu șomajul tehnic, de sprijin la reîncadrarea personalului, stimulente financiare pentru reluarea producției, programele RABLA și RABLA Plus, măsuri care ne-au sprijinit în această perioadă dificilă”, a mai spus răspunsul ACAROM .

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.9.2020

Un raspuns

  1. Caliman Eugen
    21.9.2020, 3:52 pm

    Iata de ce industria este fundamentala pentru stabilitatea economica si financiara a unei tari si trebuie dezvoltata impreuna cu servicuiile industriale pina acopera intreaga arie geografica a tarii!Ea trebuie sa aiba o dimensiune cuprinzatoare,astfel ca in cazul crizelor (ca acum) rezerva functionala sa poata asigura salarii, impozite si exportul deoarece afara de agricultura tot ce se adauga la PIB este de natura consumatorista.
    Acum se simte de toata lumea lipsei procesului de reindustrializare, realizabil exclusiv prin proiectul de tara propus guvernelor noastre, ignorat de acestea.

Lăsați un comentariu


Europa

Comisia propune scutirea de TVA a bunurilor și serviciilor vitale distribuite de UE în perioadele de criză

Razvan Diaconu

Comisia Europeană a propune scutirea de la plata taxei pe valoarea adăugată (TVA) a bunurilor și serviciilor care, în perioadele de criză, sunt puse la… Mai mult

Europa

Johnson & Johnson a început livrările de vaccin antiCovid către UE. În România ajung joi 60.000 de doze

Iulian Soare

Compania Johnson & Johnson a început luni livrarea în UE a vaccinului contra Covid-19, ser ce se administrează într-o singură doză. Anul acesta urmează să… Mai mult

Europa

Cinci scenarii despre cum va arăta lumea în 2040 – raport al Consiliul Naţional de Securitate al SUA

Vladimir Ionescu

Bolile, decalajul dintre cei bogați și cei săraci, schimbările climatice și conflictele din interiorul și dintre națiuni vor reprezenta provocări și mai mari în deceniile… Mai mult

Europa

Amenda pentru adevăr: Turcia blochează un contract de 83 milioane dolari pentru Italia după ce Mario Draghi l-a numit „dictator” pe Erdogan

Razvan Diaconu

Turcia a decis blocarea unui contract în valoare de 83 de milioane de dolari destinat achiziționării de elicoptere militare produse de firma italienească Leonardo, după… Mai mult

Stiri

Cât de reale sunt raportările privind reciclarea? Dosar penal pentru 38.000 de tone de ambalaje reciclate fictiv

Vladimir Ionescu

Un număr de 24 de percheziţii au avut loc luni în București şi în alte şase judeţe, la persoane şi firme bănuite că ar fi… Mai mult

Europa

Întreruperea cu energie electrică a instalației nucleare iraniene din Natanz – provocată de un atac cibernetic al Mosad (presa israeliană)

Iulian Soare

Un atac cibernetic al serviciului de informaţii israelian Mosad ar fi cauza întreruperii cu energie electrică ce a avut loc duminică la instalaţia nucleară iraniană… Mai mult

Stiri

Graficul demografiei Covid: creștere a deceselor prin boli respiratorii spre finalul anului 2020, scădere lună de lună a nașterilor

Vladimir Ionescu

Bolile aparatului respirator (în care sunt incluse și cele de Covid-19) au devenit în noiembrie 2020 a doua cauză de deces din România, după bolile… Mai mult