fbpx

La obiect

Valul 4 ante portas: la ce se așteaptă autoritățile și experții și ce măsuri pregătesc

Peste o săptămână începe noul an școlar, pe fondul unei rate de vaccinare anti-Covid de numai 35% din populația adultă, în condițiile în care valul… Mai mult

07.09.2021

Digital

Digitalizarea Sănătății a pornit din Vest: 3 județe au cloud comun și caută soluții eHealth

Trei Direcții Județene de Sănătate Publică din vestul țării – Arad, Timiș și Hunedoara – au reușit în 30 de zile, cu ajutorul STS, să… Mai mult

07.09.2021

Evenimentul

Miniștrii USR-PLUS și-au anunțat demisiile – guvernul Cîțu s-a rupt sub privirile președintelui Iohannis

Miniștrii USR PLUS au anunțat luni seară, cu demisiile în mâini, decizia de a se retrage din Guvernul Cîțu, mișcarea fiind aprobată de Biroul Politic… Mai mult

06.09.2021

La obiect

Creșterea comerțului se stabilizează – rămâne discrepanța severă față de evoluția PIB

Vânzările cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) au înregistrat în luna iulie 2021 o creștere de 6,1% pe seria brută față de luna precedentă, potrivit… Mai mult

06.09.2021

Ministrul Transporturilor: Privatizarea CFR Călători – cea mai bună soluție

de Vladimir Ionescu 4.6.2012

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi (PNL), a declarat luni, într-o conferinţă de presă susţinută la Târgu Mureş, că cea mai bună soluţie în cazul Companiei CFR Călători este privatizarea, fapt dovedit de tronsoanele acoperite de operatorii privaţi, care au devenit rentabile.

‘Nu ştiu cum se întâmplă, dar toate zonele, toate parcursurile care sunt operate de operatorii privaţi toate devin brusc rentabile, doar cele operate de Compania CFR Călători, compania de stat, numai acelea sunt nerentabile. Şi chiar dacă dăm porţiuni unui operator privat, care înainte din graficul CFR era foarte prost, brusc devine rentabil’, a arătat Silaghi, citat de Agerpres.

El a precizat că îşi explică acest lucru prin faptul că ‘privatizarea este cea mai bună soluţie’.

Ministrul liberal a susţinut că statul se mişcă în economie cu graţia unui elefant în magazinul de porţelan, în sensul că nu este un bun gestionar al afacerilor, spre deosebire de managementul privat.

‘Statul nu este un bun gestionar al afacerii. Deci soluţia este ori un management privat la CFR Călători, ori vânzarea unui pachet de, nu ştiu, 20-23% (din acţiuni -n.r.), ori concesionarea. Cam astea sunt soluţiile. Managementul privat este întotdeauna mai bun decât cel de stat, dovedit’, a precizat Ovidiu Silaghi.

Acesta a subliniat că nu există încă o strategie cu privire la CFR Călători, întrucât nu va putea să facă în şase luni ‘ce nu s-a făcut în patru ani’ şi că ‘să vedem ce putem face în şase luni, este totuşi un guvern învestit pentru şase luni’.

Fostul guvern Ungureanu a decis, în aprilie, ștergerea unor datorii de 4 miliarde de lei ale CFR, către alte instituții sau companii de stat.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 4.6.2012

Un raspuns

  1. JAN
    14.6.2012, 1:49 pm

    În 1998 calea ferată s-a divizat în mai muilte societăţi, cele importante fiind Infrastructura, Călătorii şi Marfa. În felul acesta în teritoriu au apărut multiple structuri paralele. 3 rânduri de directori, trei randuri de servicii tehnice, resurse umane,siguranţa circulaţiei etc. De fapt au apărut 24 de regionale. Numărul şefilor de serviciu cu 2 subalterni în subordine a crescut enorm. Pe de altă parte ca o structură parazitară au apărut sindicatele. Si uite asa muncitorii au inceput sa fie externalizati pe de o parte iar lucrarile sa fie facute cu diverse firme care s-au imbogatit &Bravo lor. A inceput capitalismul in intreaga sa salbaticie ca oricum de comunism ne-am saturat. Si uite asa a aparut precum tatucul Mahno personaje gen M Nicolaiciuc. Acum dati-ne afara si privatizati. Poate dispare totul, inclusiv Romania.

Lăsați un comentariu


Stiri

Președintele Iohannis îi îndeamnă pe români să joace golf: Se poate practica la orice vârstă, nu e exclusivist. Reacție amuzantă a ambasadei Suediei

Vladimir Ionescu

Golful se poate practica la orice vârstă și nu este deloc exclusivist, a declarat sâmbătă președintele Klaus Iohannis, încurajându-i pe români să practice acest sport.… Mai mult

Stiri

Noul record al Valului 4 de Covid – 5.388 de cazuri și 97 de morți în ultimele 24 de ore

Vladimir Ionescu

Autoritățile au anunțat sâmbătă noile recorduri ale valului 4 al epidemiei de Covid-19, care au fost atinse în ultimele 24 de ore: 5.388 de cazuri… Mai mult

Stiri

Patru dintre agresorii jurnaliștilor bătuți în Suceava, reținuți

Vladimir Ionescu

Patru dintre persoanele care au participat la agresarea unui activist de mediu și a doi jurnalişti, într-o pădure din Suceava, au fost reţinute pentru 24… Mai mult

Stiri

Valeriu Gheorghiță: În octombrie am putea avea vârfuri de 20.000 de cazuri Covid pe zi

Vladimir Ionescu

România ar putea ajunge la o medie săptămânală de 17.000 de cazuri de Covid-19 zilnice, cu vârfuri de 20.000 de cazuri zilnic, în octombrie, conform… Mai mult

Stiri

Scumpirile au ajuns la apa îmbuteliată: urmează un +20% din octombrie

Adrian N Ionescu

Crește și prețul apei de izvor îmbuteliate cu cel puțin 20%. Motivele invocate sunt: noile prețuri la energie, ambalaje și combustibili, ca și presiunea cursului… Mai mult

Europa

Trenul simbol Connecting Europe Express este în Gara București Nord

Adrian N Ionescu

Trenul simbol Connecting Europe Express, prin care Comisia Europeană promovează importanța investițiilor în căile ferate, a ajuns, vineri, în Gara de Nord din București, unde… Mai mult

Stiri

City Insurance – pas oficial spre faliment. Încercări legislative de limitare a proporțiilor dezastrului pentru clienți

Razvan Diaconu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat vineri insolvența liderului pieței asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), City Insurance. ASF a retras autorizația de funcționare… Mai mult