vineri

19 aprilie, 2024

4 iunie, 2012

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi (PNL), a declarat luni, într-o conferinţă de presă susţinută la Târgu Mureş, că cea mai bună soluţie în cazul Companiei CFR Călători este privatizarea, fapt dovedit de tronsoanele acoperite de operatorii privaţi, care au devenit rentabile.

‘Nu ştiu cum se întâmplă, dar toate zonele, toate parcursurile care sunt operate de operatorii privaţi toate devin brusc rentabile, doar cele operate de Compania CFR Călători, compania de stat, numai acelea sunt nerentabile. Şi chiar dacă dăm porţiuni unui operator privat, care înainte din graficul CFR era foarte prost, brusc devine rentabil’, a arătat Silaghi, citat de Agerpres.

El a precizat că îşi explică acest lucru prin faptul că ‘privatizarea este cea mai bună soluţie’.


Ministrul liberal a susţinut că statul se mişcă în economie cu graţia unui elefant în magazinul de porţelan, în sensul că nu este un bun gestionar al afacerilor, spre deosebire de managementul privat.

‘Statul nu este un bun gestionar al afacerii. Deci soluţia este ori un management privat la CFR Călători, ori vânzarea unui pachet de, nu ştiu, 20-23% (din acţiuni -n.r.), ori concesionarea. Cam astea sunt soluţiile. Managementul privat este întotdeauna mai bun decât cel de stat, dovedit’, a precizat Ovidiu Silaghi.

Acesta a subliniat că nu există încă o strategie cu privire la CFR Călători, întrucât nu va putea să facă în şase luni ‘ce nu s-a făcut în patru ani’ şi că ‘să vedem ce putem face în şase luni, este totuşi un guvern învestit pentru şase luni’.

Fostul Guvern Ungureanu a decis, în aprilie, ștergerea unor datorii de 4 miliarde de lei ale CFR, către alte instituții sau companii de stat.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. În 1998 calea ferată s-a divizat în mai muilte societăţi, cele importante fiind Infrastructura, Călătorii şi Marfa. În felul acesta în teritoriu au apărut multiple structuri paralele. 3 rânduri de directori, trei randuri de servicii tehnice, resurse umane,siguranţa circulaţiei etc. De fapt au apărut 24 de regionale. Numărul şefilor de serviciu cu 2 subalterni în subordine a crescut enorm. Pe de altă parte ca o structură parazitară au apărut sindicatele. Si uite asa muncitorii au inceput sa fie externalizati pe de o parte iar lucrarile sa fie facute cu diverse firme care s-au imbogatit &Bravo lor. A inceput capitalismul in intreaga sa salbaticie ca oricum de comunism ne-am saturat. Si uite asa a aparut precum tatucul Mahno personaje gen M Nicolaiciuc. Acum dati-ne afara si privatizati. Poate dispare totul, inclusiv Romania.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. În 1998 calea ferată s-a divizat în mai muilte societăţi, cele importante fiind Infrastructura, Călătorii şi Marfa. În felul acesta în teritoriu au apărut multiple structuri paralele. 3 rânduri de directori, trei randuri de servicii tehnice, resurse umane,siguranţa circulaţiei etc. De fapt au apărut 24 de regionale. Numărul şefilor de serviciu cu 2 subalterni în subordine a crescut enorm. Pe de altă parte ca o structură parazitară au apărut sindicatele. Si uite asa muncitorii au inceput sa fie externalizati pe de o parte iar lucrarile sa fie facute cu diverse firme care s-au imbogatit &Bravo lor. A inceput capitalismul in intreaga sa salbaticie ca oricum de comunism ne-am saturat. Si uite asa a aparut precum tatucul Mahno personaje gen M Nicolaiciuc. Acum dati-ne afara si privatizati. Poate dispare totul, inclusiv Romania.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: