joi

25 aprilie, 2024

1 aprilie, 2023

Statele Unite și Uniunea Europeană lucrează intens pentru a soluționa disputa cu privire la creditele fiscale pentru vehiculele electrice, dar încercarea lor de remediere creează noi probleme pe ambele maluri ale Atlanticului, notează Politico.

Parlamentarii de ambele părți acuză că liderii ocolesc procesul standard de aprobare a acordurilor de liber schimb în încercarea de a rezolva disputa. Potențiala înțelegere dintre administrația Biden și UE ar califica producătorii de automobile europeni pentru unele dintre subvențiile cuprinse în Legea de reducere a inflației (IRA), în valoare de 369 de miliarde de dolari, pe care Congresul SUA a adoptat-o anul trecut.

Controversatele reguli propuse de Trezoreria SUA vineri prevăd ca termenul „acord de liber schimb”, așa cum este acesta înțeles în baza IRA, să includă acorduri în care SUA și alte țări reduc, elimină sau se abțin de la impunerea de tarife și restricții la export și urmăresc creșterea standardelor în domenii precum drepturile muncii și protecția mediului. Aceasta este o definiție mai largă decât cea folosită în mod tradițional.


Conform acestor criterii, acordul privind materiile prime critice pe care administrația Biden l-a semnat cu Japonia în această săptămână, precum și cel pe care SUA și UE speră să îl semneze în curând, se vor califica drept „acorduri de liber schimb”, chiar dacă nu au primit aprobarea Congresului. Acest lucru ar deschide calea pentru ca vehiculele electrice fabricate cu materii prime de la companii japoneze și europene să beneficieze de scutiri fiscale în SUA, în baza IRA.

Este posibil ca membrii Congresului să protesteze împotriva acestei interpretări, iar unii au sugerat că ar putea lua măsuri legale sau ar putea încerca să adopte o nouă legislație ca răspuns.

Legea de reducere a inflației – un element esențial al agendei climatice a președintelui Joe Biden – oferă credite fiscale în valoare de până la 7.500 de dolari pentru consumatorii care achiziționează vehicule electrice produse în America de Nord.

„Am structurat în mod intenționat creditele fiscale nu doar pentru a decarboniza economia Statelor Unite, ci și pentru a șterge avantajul pe care China și alte țări îl au în producția de infrastructură ecologică”, au avertizat mai mulți senatori republicani într-o scrisoare transmisă Trezoreriei.


Pentru a se califica pentru creditul fiscal din IRA, vehiculul trebuie să includă o baterie fabricată cu materii prime din SUA sau dintr-un stat partener cu care SUA are un „acord de liber schimb”.

Acest lucru creează un imperativ semantic pentru SUA și UE de a numi orice înțelegere pe tema materiilor prime critice un „acord de liber schimb”, chiar dacă astfel de acorduri ar necesita în mod tradițional aprobarea Congresului și, în Uniunea Europeană, a statelor membre, precum și a Parlamentului European.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: