joi

25 aprilie, 2024

1 iulie, 2022

Reparația liniei ferate largi de la vama Giurgiulești la Portul Galați este 80% gata și curând va putea fi reluat traficul feroviar de marfă dinspre Ucraina și Republica Moldova spre port, după 22 de ani, a declarat Viorica Grecu, șefa diviziei tehnice a regionalei Galați a CFR S.A.

Cei 4,7 km de cale ferată de la vama moldovenească în port, din care 3,58 km sunt pe ecartament larg, sunt foarte importanți pentru creșterea ritmului exporturilor Ucrainei (mai ales de grâu) prin Republica Moldova și România.

„Reparația este gata în proporție de 80%. Începând cu data de 20 (iunie) am avut în medie 70 de oameni pe lucrare și la această dată (30 iunie) avem 100 de oameni”, a declarat Viorica Grecu într-un scurt reportaj video de pe pagina facebook CFR Infrastructură.


După 1990 până în anul 2000, pe linia de cale ferată 706 J pe traseul Cale Largă – Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina, potrivit sursei citate.

Lucrările din Portul Galați sunt executate de SRCF Galați, în regie proprie – L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău -, pe două șantiere:

  • Linia CF Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) – ecartament larg
  • Linia CF Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – ecartament normal

negociere fără rezultat

CFR S.A. a preluat lucrările în regie proprie, după ce după ce nu a fos desemnat nici un câștigător al licitației lucrărilor, nici prin procedura de „negociere directă”, din 3 iunie.

Atunci termenul de execuție era de 60 de zile, dar presiunile legate de importanța lucrărilor au fost mai convingătoare.


Lucrările necesare redeschiderii acestei linii sunt:

  • înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale,
  • înlocuirea materialului mărunt de prindere,
  • completarea prismei cu piatra spartă și
  • îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.

Analiștii au estimat că Ucraina, care exportase 43 de milioane de tone de cereale de la începutul sezonului din iulie până la invazia de la sfârșitul lunii februarie.

Până la începutul lunii iunie, grupul Transport Trade Servicies (TTS) transportase peste 300.000 tone mărfuri minerale și agricole, potrivit informațiilor furnizate la solicitarea CursDeGuvernare.

Au fost exportate circa de 400.000 de tone de grâu din Ucraina în ultimele săptămâni prin Portul Constanța, unde cerealele ajung și cu barjele dinspre portul Galați, potrivit Europa Liberă România.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: