Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Întreaga conducere executivă a CFR Marfă, acuzată că a vândut la fier vechi și cu preț subevaluat 2.450 de vagoane

de Vladimir Ionescu 3.5.2017

Peste 60 de percheziţii au loc miercuri în Bucureşti şi la Timişoara, într-un dosar al DIICOT în care conducerea CFR Marfă este acuzată că a provocat companiei un prejudiciu de 6,3 milioane de euro vânzând la fier vechi  2.450 de vagoane de tren de marfă, la preţ subevaluat. 

Perchezițiile DIICOT, efectuate cu ajutorul polițiștilor din cadrul structurilor de combatere a criminalității organizate și cei de la transporturi, au avut loc la 63 de adrese ale unor persoane juridice și fizice din București și din județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman, Dâmbovița.

Potrivit DIICOT, întreaga conducere executivă a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A, inclusiv fostul director general Mihuţ Crăciun, este implicată în gruparea infracţională vizată.

Mai precis, ei au constituit primul nivel al grupului infracțional organizat acuzat în dosar.

Al doilea palier a fost reprezentat de către funcționari din  cadrul sucursalelor CFR Marfă din Timișoara, Brașov, Iași, Galați, Craiova, Cluj, Constanța, iar al al treilea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din reprezentanții firmei de colectare, beneficiara contractului (SC Remat SA Călărași).

Grupul infracțional organizat era format din 40 de persoane (având acum calitatea de suspecți în dosar) și era specializat în săvârşirea infracţiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi, iar prejudiciul  este în sumă de  6.313.748,52 euro.

Acuzațiile formulate de procuorii DIICOT:

În cursul anului 2016, la nivelul unei societăți de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport.

S-a reţinut că membrii grupului infracţional au subevaluat bunurile din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deșeurilor feroase din Călărași  a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza unei proceduri de licitație deschisă a 2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară.

Manopera frauduloasă a fost premeditată de către factorii de decizie din cadrul societăţii de transporturi feroviare în conivență cu reprezentanții firmei de colectare a deşeurilor. S-a constatat că, deși oferta de vânzare inițiată de către reprezentanţii societăţii de transporturi feroviare pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul firmei de colectare a menționat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane.

Prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru “deșeu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/ tonă. A rezultat că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul “deșeurilor fier vechi special” (oțel) și cu 46,56% în cazul “deșeurilor fier vechi greu”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.5.2017

Un raspuns

  1. Costel
    5.7.2017, 12:19 pm

    Sunteti glumeti. Uitati-va la preturile din momentul vanzarii si veti vedea de ce s-a tot coborat pretul. Vagoanele erau pe bursa de vreo patru ani si nu a mers nimeni la licitatie. Sa spui ca otelul special se vinde cu 218,9 euro/to la care mai adaugi taierea, manipularea si transportul sa vezi unde ajungi cu costurile. Cei care vorbesc sunt putintel pe din afara.

Lăsați un comentariu


Stiri

Pilonul 2 de pensii – cel mai bun randament anual din ultimii 9 ani, de 11,8% în 2019

Adrian N Ionescu

Cele 7 fonduri de pensii obligatorii administrate privat (Pilonul 2) au realizat în 2019 un randament mediu de 11,8%, cea mai bună performanţă din ultimii… Mai mult

Europa

UE a tăiat Turciei 75% din fondurile de preaderare. Președintele Erdogan cere UE să-i sprijine politica față de Libia

Iulian Soare

Uniunea Europeană a tăiat dramatic în acest an din fondurile dedicate asistenţei de preaderare pentru Turcia din cauza unei dispute pe tema forajelor de gaze… Mai mult

Europa

Airbus a efectuat primele decolări complet automatizate, pe baza recunoaşterii vizuale

Iulian Soare

Grupul aeronautic Airbus a anunţat vineri că efectuat cu succes prima decolare bazată pe recunoaştere vizuală, complet automatizată, cu un avion de test din familia… Mai mult

Europa

Libia: Şeful guvernului cere o forţă militară internaţională împotriva ofensivei mareșalului Khalifa Haftar

Iulian Soare

Şeful guvernului libian de uniune naţională (GNA), Fayez al-Sarraj, a cerut desfăşurarea unei ”forţe internaţionale de protecţie” în Libia în cazul în care mareşalul Khalifa… Mai mult

Stiri

Administrația Donald Trump relaxează standardele nutriționale din școlile americane, impuse de fosta prima doamnă Michelle Obama

Iulian Soare

Departamentul Agriculturii SUA (USDA) a luat măsuri pentru relaxarea meniurilor cantinelor școlare din colegiile americane, renunțând la standardele de nutriționale introduse la inițiativa fostei Prime… Mai mult

Europa

Kristalina Georgieva – FMI: Inegalitățile sociale pot duce la o criză globală la fel de „tulburătoare” ca aceea de acum 100 de ani

Adrian N Ionescu

Lumea riscă o criză cel puțin la fel de profundă, în deceniul următor, ca aceea declanșată în acum 100 de ani, cunoscută ca „Marea Depresie”.… Mai mult

Stiri

Kelemen Hunor: UDMR ar pierde 20% din primării la alegerile locale în două tururi

Vladimir Ionescu

UDMR preferă alegerea primarilor într-un singur tur de scrutin, pentru că în cazul a două tururi, ar putea să piardă 20% dintre primari. “Greul de… Mai mult