duminică

22 mai, 2022

Întreaga conducere executivă a CFR Marfă, acuzată că a vândut la fier vechi și cu preț subevaluat 2.450 de vagoane

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

3 mai, 2017

Peste 60 de percheziţii au loc miercuri în Bucureşti şi la Timişoara, într-un dosar al DIICOT în care conducerea CFR Marfă este acuzată că a provocat companiei un prejudiciu de 6,3 milioane de euro vânzând la fier vechi  2.450 de vagoane de tren de marfă, la preţ subevaluat. 

Perchezițiile DIICOT, efectuate cu ajutorul polițiștilor din cadrul structurilor de combatere a criminalității organizate și cei de la transporturi, au avut loc la 63 de adrese ale unor persoane juridice și fizice din București și din județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman, Dâmbovița.

Potrivit DIICOT, întreaga conducere executivă a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A, inclusiv fostul director general Mihuţ Crăciun, este implicată în gruparea infracţională vizată.


Mai precis, ei au constituit primul nivel al grupului infracțional organizat acuzat în dosar.

Al doilea palier a fost reprezentat de către funcționari din  cadrul sucursalelor CFR Marfă din Timișoara, Brașov, Iași, Galați, Craiova, Cluj, Constanța, iar al al treilea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din reprezentanții firmei de colectare, beneficiara contractului (SC Remat SA Călărași).

Grupul infracțional organizat era format din 40 de persoane (având acum calitatea de suspecți în dosar) și era specializat în săvârşirea infracţiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi, iar prejudiciul  este în sumă de  6.313.748,52 euro.

Acuzațiile formulate de procuorii DIICOT:


În cursul anului 2016, la nivelul unei societăți de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport.

S-a reţinut că membrii grupului infracţional au subevaluat bunurile din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deșeurilor feroase din Călărași  a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza unei proceduri de licitație deschisă a 2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Manopera frauduloasă a fost premeditată de către factorii de decizie din cadrul societăţii de transporturi feroviare în conivență cu reprezentanții firmei de colectare a deşeurilor. S-a constatat că, deși oferta de vânzare inițiată de către reprezentanţii societăţii de transporturi feroviare pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul firmei de colectare a menționat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane.

Prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru “deșeu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/ tonă. A rezultat că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul “deșeurilor fier vechi special” (oțel) și cu 46,56% în cazul “deșeurilor fier vechi greu”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Sunteti glumeti. Uitati-va la preturile din momentul vanzarii si veti vedea de ce s-a tot coborat pretul. Vagoanele erau pe bursa de vreo patru ani si nu a mers nimeni la licitatie. Sa spui ca otelul special se vinde cu 218,9 euro/to la care mai adaugi taierea, manipularea si transportul sa vezi unde ajungi cu costurile. Cei care vorbesc sunt putintel pe din afara.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Sunteti glumeti. Uitati-va la preturile din momentul vanzarii si veti vedea de ce s-a tot coborat pretul. Vagoanele erau pe bursa de vreo patru ani si nu a mers nimeni la licitatie. Sa spui ca otelul special se vinde cu 218,9 euro/to la care mai adaugi taierea, manipularea si transportul sa vezi unde ajungi cu costurile. Cei care vorbesc sunt putintel pe din afara.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: