Companiile auto ale lumii vor produce mai puțin cu 3,9 milioane de mașini în 2021, din cauza crizei semiconductorilor, potrivit unei analize a firmei de consultanță AlixPartners. Cifra este cu 4,6% mai mică decât cele 84,6 milioane de vehicule pe care firma prevăzuse că urmează să fie produse, într-o estimare anterioară, potrivit Bloomberg.
Pierderile de vânzări aferente acestei crize se vor ridica la 110 miliarde de dolari, de 1,8 ori mai mult decât estimarea anterioară a firmei.
AlixPartners mai estima acum patru luni că pierderile de producție vor fi 2,2 milioane unități și în valoare de 61 miliarde dolari.
(Citiți și: „Criza cipurilor: VW & Toyota vs. Apple – sau de la erorile de calibrare a cererii la creșterea bruscă a comunicațiilor”)
Companiile producătoare auto au emis mai multe averstimente privind scăderea veniturilor.
Oficialii spun că „lucrurile vor merge mai rău înainte să ajungă să meargă mai bine”, rezumă Alix Partners.
Semne slabe de revenire
Industria nu pare să dea semne de revenire mai devreme de sfârșitul anului, potrivit evaluării AlixPartners.
Criza cipurilor și Semiconductorilor încă are un „impact profund asupra trimestrului 3. (…) Nu vom vedea recupererarea pânăîn trimestrușl 4”, a declarat Mark Wakefield, de la AlixPartners.
O mașină poate conține chiar și 1.400 de cipuri și numărul va crește în anii ce vin, mai ales că mașinile sint dotate cu tot mai multă tehnologie, chiar și cele care se vând cu mai puțin de 20.000 de euro.
Companiile auto nu mai pot încerca să negocieze de pe poziții de forță, ca altădată, cu producătorii de cipuri și vor fi nevoite să reducă din costuri, spun specialiștii AlixPartners, care este firma care a asistat General Motors, la ieșirea din insolvență acum mai bine de 10 ani.