Europa a reușit să importe cantități mari de motorină în februarie chiar și după intrarea în vigoare a embargoului asupra produselor petroliere din Rusia, principalul său furnizor extern până acum, transmite Bloomberg.
Livrările de combustibil de tip motorină vor depăși ușor nivelul din ianuarie, arată estimările inițiale ale compabiei de consultanță Vortexa. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că golul lăsat în urmă de Rusia a fost umplut de transporturile din Orientul Mijlociu și Asia.
Dacă toate încărcăturile aflate în tranzit sosesc înainte de sfârșitul lunii, fluxurile din aceste două regiuni ar putea atinge cel mai ridicat nivel din 2016.
Importurile europene de motorină sau combustibil de tip motorină sunt estimate să fie de aproximativ 1,55 milioane de barili pe zi luna aceasta, puțin peste cantitatea din ianuarie, potrivit datelor Vortexa compilate de Bloomberg.
„Lipsa livrărilor rusești a deschis probabil o oportunitate pentru furnizorii din estul Suezului”, a spus analistul Vortexa Pamela Munger. Aproximativ 60% din importurile de motorină din Orientul Mijlociu și Asia pentru perioada 1-18 februarie au venit în regiunea Amsterdam-Rotterdam-Anvers, a spus ea.
Livrările de combustibil rusesc pentru această lună ar urma să fie cele mai scăzute din ultimii șapte ani. Transporturile care au ajuns în Europa cu câteva zile înainte de intrarea în vigoare a noilor sancțiuni, pe 5 februarie, vor echivala cu aproximativ 282.000 de barili pe zi, cu mult sub media de 683.000 de barili pe zi în 2021, înainte de invazia Ucrainei.
Europa și-a intensificat importurile de motorină de la sfârșitul anului trecut, înainte de introducerea sancțiunilor.
***