La obiect

Începe anul școlar. O analiză prin comparație a corpului profesoral

Începe un nou an de școală, iar preocuparea generală este starea școlilor, începând de la toaletele din curte până la autorizațiile ISU. Începe școala și… Mai mult

08.09.2019

La obiect

Document / Ministerul Finanțelor – strategie de administrare a datoriei publice guvernamentale. Guvernul va orienta împrumuturile spre moneda națională

Ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, va informa luni guvernul în legătură cu strategia de administrare a datoriei publice guvernamentale în perioada 2019-2021, document din care… Mai mult

08.09.2019

Interviu

Interviu: A Patra Revoluție Industrială și deglobalizarea. Surprinzătoarele avantaje, inclusiv militare, ale națiunilor mici

Textul de mai jos este un rezumat al interviului acordat CRONICILOR Curs de guvernare (publicație exclusiv print) nr. 97.  Colonelul Thomas X. Hammes, senior research fellow… Mai mult

06.09.2019

Chestiunea

Industria, Agricultura și Finanțele – contribuție zero la creșterea de 4,7% a PIB pe S1

După analizarea datelor semnal, Institutul Național de Statistică a confirmat valorile iniţiale de 4,7% brut şi 4,8% ajustat cu sezonalitatea pe primul semestru al anului… Mai mult

06.09.2019

Cronicile

Guvernul anunță adoptarea studiului de fundamentare pentru autostrada Ploiești – Brașov

de Victor Bratu , 29.8.2018

Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, un proiect de hotărâre privind studiul de fundamentare pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti – Comarnic – Braşov, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu.

“Această investiţie (…) a fost identificată drept obiectiv prioritar în cadrul Master Planului General de Transport al României. Autostrada, în lungime de aproximativ 107 km, va realiza legătura cu municipiul Braşov, unul dintre cele mai importante centre economice şi turistice ale ţării, traversând axa turistică Sinaia – Buşteni – Azuga – Predeal”, a spus Nelu Barbu.

De precizat: Pe primul loc ca obiective prioritare în Master plan se află autostrada Pitești-Sibiu. Comarnic-Brașov se află pe locul 2, iar Ploiești-Comarnic pe locul 10.

(Citiți și: MasterPlanul a intrat la avizare. Comarnic-Brașov se întoarce în topul urgențelor)

“Este vorba despre primul proiect ce va fi realizat în parteneriat public-privat. (…) Studiul de fundamentare a fost întocmit de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă numărul 39/2018 privind parteneriatul public-privat”, a mai declarat Nelu Barbu, la Palatul Victoria.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, din septembrie vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii, astfel încât, până la sfârşitul anului, să aibă loc semnarea acestui contract. El a menţionat şi câteva dintre avantajele socio-economice ale construirii acestei autostrăzi: creşterea siguranţei circulaţiei rutiere, reducerea numărului de accidente, reducerea duratei călătoriei, îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a poluării fonice.

Conform purtătorului de cuvânt al Guvernului, durata de proiectare şi execuţie este stabilită la maximum patru ani, cu începere din 2019, iar durata de întreţinere şi operare de către partenerul privat este de 20 de ani.

“Aşa cum este prevăzut în legislaţie, partenerul public, statul (…), va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare. Costurile totale estimate aferente realizării acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde de euro”, a arătat Nelu Barbu.

El a precizat că în studiul de fundamentare sunt prevăzute şi bonificaţii din partea statului dacă lucrările de execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru întârziere.

“În situaţia devansării lucrărilor perioadei de 48 de luni, aferentă lucrărilor de proiectare şi execuţie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o sumă de succes echivalentă cu ponderea într-un an a perioadei de devansare, valoarea totală a primei de succes fiind de 100 de milioane euro pe an. În situaţia întârzierii finalizării perioadei de proiectare şi execuţie, partenerul privat va plăti partenerului public o amendă corespunzătoare ponderii în an a perioadei de întârziere, amenda anuală fiind şi în acest caz de 100 de milioane de euro”, a explicat Barbu.

În încercarea de a demonstra că proiectele de infrastructură se pot realiza rapid și bine în România, Banca Mondială a oferit guvernului asistență chiar pentru proiectul Ploiești-Brașov.

După discuții preliminare și când Banca Mondială era pregătită să semneze un contract, Ministerul Transporturilor a anunțat că nu dorește asistența BM. Ministrul Lucian Șova preciza la data respectivă că a găsit ”o soluție mai rapidă” de realizare a proiectului.

(Citiți și: Guvernul renunță la colaborarea cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic-Brașov)

Guvernele României au încercat de 3 ori în ultimii 15 ani să realizeze proiectul prin Parteneriat Public-Privat, tentative eșuate.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.8.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

România ocupă locul 3 în TOP 500 Europa Centrală și de Est, cu 61 de companii

Vladimir Ionescu

România se află pe locul trei, cu 61 de companii, în clasamentul TOP 500 Europa Centrală și de Est realizat de Coface. Numărul de companii… Mai mult

Stiri

Amendă pentru angajatorul care nu recompensează angajații pentru munca suplimentară – modificări la Codul Muncii

Vladimir Ionescu

Legea care prevede amendarea angajatorului pentru fiecare salariat care nu este recompensat, conform Codului Muncii, pentru orele de muncă suplimentară pleacă la promulgare după ce… Mai mult

Europa

Prețul electricității la noi maxime istorice: De 3 ori mai mare decât pe piețele externe interconectate

Adrian N Ionescu

Prețurile energei electrice au bătut recordurile istorice, atingând miercuri nivelurile de 750 de lei / MWh la prețul mediu orar și de 578 lei /… Mai mult

Stiri

Sindicatele denunță Pactul pentru bunăstare propus de premier: “Un document ipocrit și populist”

Mariana Bechir

Confederația Cartel Alfa refuză semnarea Pactului pentru bunăstare, propus de premierul Viorica Dăncilă tuturor partidelor și partenerilor sociali, patronate și sindicate. Documentul este “unul ipocrit… Mai mult

Stiri

Niciun câștigător clar al alegerilor din Israel. Urmează negocieri complicate pentru formarea unei coaliții

Iulian Soare

Alegerile parlamentare anticipate din Israel nu au oferit un câștigător clar nici de această dată- premierul israelian Benjamin Netanyahu și principalul său adversar, Benny Gantz,… Mai mult

Stiri

Parlamentul European a aprobat raportul lui Siegfried Mureșan care aduce 8,19 milioane de euro în România, despăgubiri pentru inundațiile din 2018

Razvan Diaconu

Plenul Parlamentului European a aprobat miercuri, cu largă majoritate, raportul deputatului european Siegfried Mureșan (PPE / PNL) privind alocarea a 8,19 milioane de euro pentru… Mai mult

Europa

Vladimir Putin, presat să scoată bani din ”fondul de bunăstare” pentru a sprijini creșterea economică anemică a Rusiei

Alexandra Pele

Președintele rus Vladimir Putin se confruntă cu mari presiuni de a folosi din fondul de rezervă creat de Moscova pentru a izola bugetul public de… Mai mult