Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

Gruia Stoica: Plătim pentru CFR Marfă chiar și fără avizul Concurenței. Ministrul Mănescu – ședință de urgență cu consilierii

de Mariana Bechir 10.10.2013

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, îi va convoca la minister pe consultanţi şi pe angajaţii care au lucrat la privatizarea CFR Marfă pentru a stabili soluţia juridică în acest caz, respectiv oprirea sau continuarea contractului încheiat cu câştigătorul procedurii, a anunţat joi premierul Victor Ponta.

Ministrul Ramona Mănescu și premierul Victor Ponta s-au întâlnit joi pentru a discuta situația privatizării CFR Marfă, care se apropie de deznodământ – pe 14 octombrie, cumpărătorul GFR trebuie să plătească restul de 170 de milioane de euro, după care devine proprietarul unui pachet de 51% din acțiunile CFR Marfă.

Stadiul procesului de privatizare a devenit incert, după ce patronul GFR, Gruia Stoica, a dat în ultimele 24 de ore mai multe declarații că nu va vira banii până nu sosește decizia Consiliului Concurenței.

În condițiile acestea, finalizarea privatizării la termenul prevăzut în Hotărârea de guvern era imposibilă, întrucât Consiliul Concurenței a explicat încă de acum câteva săptămâni că o asemenea investigație poate dura și cinci luni, maximum înscris în lege. Președintele Bogdan Chirițoiu a atras însă atenția că încheierea vânzării pachetului majoritar de la CFR Marfă se poate face și în lipsa acestei decizii.

Inițial, Gruia Stoica a insistat că nu există niciunde în Europa, nici măcar în România, tranzacție încheiată înaintea avizului Concurenței. Dacă autoritățile declară pe 14 octombrie eșuarea privatizării, a amenințat patronul GFR, el va da statul în judecată. Câteva ore mai târziuel  s-a răzgândit.

Gruia Stoica revine: Plătim și fără avizul Concurenței

O nouă răsturnare de situație s-a produs chiar în timp ce premierul și ministrul Transporturilor discutau joi despre privatizarea CFR Marfă.

La numai câteva ore după ultima declarație referitoare la posibila rezolvare în instanță a conflictului, Gruia Stoica a declarat, pentru MEDIAFAX, că este gata să plătească cele 170 de milioane de euro la termen, pe 14 octombrie, fără să mai aștepte decizia Consiliului Concurenței.

Dar, cu o condiție, a mai spus el – vânzătorul să-și îndeplinească toate obligațiile asumate.

“Suntem pregătiţi să facem această plată, în condiţiile în care vânzătorul şi-a îndeplinit restul clauzelor contractuale. (…) Nu mai vreau să stau cinci luni până dă avizul Consiliul Concurenţei. Eu spun aşa: Sunt pregătit să plătesc această sumă de bani înainte de a primi avizul Concurenţei, care poate să fie pozitiv sau negativ, îmi asum această responsabilitate, şi mai mult decât atât, îmi asum acest risc de a mă costa mai mult cele şase luni de zile de blocaj a unei sume de 200 de milioane de euro, dar vreau să ştiu dacă vânzătorul şi-a îndeplinit restul clauzelor din contract”, a declarat Stoica pentru MEDIAFAX.

Ședință de urgență la Minister

Puțin timp după aceasta, premierul Victor Ponta a ieșit din întâlnirea cu ministrul Transporturilor și a anunțat că a trimis-o pe Ramona Mănescu la Minister să facă ședință urgentă cu cei implicați în privatizare:
“Am stabilit că doamna Mănescu merge din nou la Ministerul Transporturilor, cheamă consultanţii, îi cheamă pe cei din minister care au lucrat şi urmează să anunţe soluţia juridică, şi anume se opreşte contractul, se continuă…e ceva ce nu se decide politic, ci se decide în baza prevederilor legale şi a ofertei iniţiale”, a spus premierul Ponta.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Săptămâna trecută, cu o zi înainte de termenul limită, GFR a depus avansul de aproximativ 20 de milioane de euro.

Președintele Consiliului Concurenței: Am atenționat Guvernul încă din vară că pot apărea confuzii

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a declarat pentru AGERPRES că a sesizat încă din vară Guvernul că există o confuzie în ceea ce privește termenul finalizării privatizării: ”Am atenționat Guvernul că textul Hotărârii de guvern poate să nască ideea că plata sumei se poate face după avizul Consiliului Concurenței. Acolo sunt câteva condiții care trebuie îndeplinite pentru ca tranzacția să fie finalizată, iar una dintre ele este avizul Consiliului”.

”Nici în acest moment notificarea depusă de GFR nu este completă, iar termenele noastre curg din momentul în care primim toată documentația”, a mai spus Bogdan Chirițoiu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.10.2013

Lăsați un comentariu


Europa

Germania, Franța și Marea Britanie acuză Iranul de dezvoltarea unor rachete balistice capabile să transporte arme nucleare

Iulian Soare

Germania, Franța și Marea Britanie cer secretarului general al ONU să informeze Consiliul cu privire la faptul că Iranul dezvoltă “rachete balistice cu capacitate nucleară”,… Mai mult

Stiri

Guvernul modifică 3 legi prin asumarea răspunderii. Lista și calendarul

Vladimir Ionescu

Premierul Ludovic Orban a anunțat că executivul își va asuma răspunderea pe Legea plafoanelor bugetare precum și pe prorogarea unor termene prevăzute în Legile justiției,… Mai mult

Stiri

Experți Deloitte: Ține România pasul în competiția pentru atragerea de investiții în industria auto?

Vladimir Ionescu

Industria auto, unul dintre pilonii economiei românești și unul dintre cei mai mari angajatori din economia locală ”frânează” în fața noilor provocări. Pe de o… Mai mult

Stiri

Ţările petroliere ezită privind amploarea reducerii producţiei. Piaţa neîncrezătoare reduce preţul

Adrian N Ionescu

Prețul petrolului scădea, vineri la prânz, din cauza neîncrederii pieţei privind soliditatea angajamentului ţărilor mari producătoare de petrol de a reduce producţia, măsură necesară tocmai… Mai mult

Stiri

CRONICILE de sâmbătă dimineața

Redacţia

cursdeguvernare.ro adună, în fiecare sâmbătă dimineață, cele câteva titluri pe care le-a prezentat, de-a lungul săptămânii, din publicația (exclusiv print) CRONICILE Curs de guvernare (LINK de prezentare AICI). Articolele din CRONICI,… Mai mult

Stiri

Flota comercială a operatorilor aerieni din România este printre cele mai bătrâne din Europa

Adrian N Ionescu

Operatorii aerieni români au a treia cea mai bătrână flotă comercială din Uniunea Europeană România, cu 39% din avioane mai vechi de 20 de ani,… Mai mult

Europa

Grupul Aramco a reușit cea mai mare ofertă de acțiuni din istorie, 25,6 mld dolari. Succesul vine cu noi probleme

Adrian N Ionescu

Unul dintre cei mai mari producători de petrol ai lumii, colosul saudit Aramco, a atras de pe piață 25,6 miliarde de dolari prin oferta publică… Mai mult