Anagajații din fabricile Boeing de pe coasta de vest a SUA au acceptat luni oferta îmbunătățită a contractului colectiv de muncă, punând capăt unei greve de șapte săptămâni care a oprit producția de avioane și a adâncit criza financiară a constructorului de avioane care se confrunta deja cu probleme grave.
„Aceasta este o victorie. Putem ține capul sus”, a declarat Jon Holden negociatorul principal al sindicatului, după anunțarea rezultatului votului. „Acum este treaba noastră să ne întoarcem la muncă”, a spus el.
Sfârșitul grevei, prima din ultimii 16 ani a celui mai mare sindicat al angajaților Boeing este binevenit pentru compania care a mers din eșec în eșec, care a culminat cu desprinderea unui panou din fuselajul unui avion 737 MAX în plin zbor, în ianuarie.
Aproximativ 33.000 de tehnicieni și ingineri care fabrică cel mai bine vândut avion cu reacție 737 MAX, precum și modelele 767 și 777, au fost în grevă din 13 septembrie, cerând o creștere a salariului cu 40% și restabilirea beneficiilor pentru planul de pensii, modificat în urmă cu 10 ani.
Conducerea companiei a oferit majorarea salariului cu 38% și a unui bonus de 4% – plata minimă anuală pentru planul de stimulente – care duc la o creștere de peste 40% a salariului.
De asemenea, Boeing a promis că va construi următorul avion în zona Seattle.
Pentru Boieng greva a reprezentat pierderi de aproximativ 100 milioane de dolari pe zi spun analiștii consultați de Reuters, ceea ce a l-a determinat pe constructorul de aeronave să împrumute 24 de miliarde de dolari de la investitori pentru a-și păstra ratingul de credit la nivelul recomandat pentru investiții.
Conducerea Boeing a spus că salariul mediu anual al angajaților la sfârșitul noului contract de muncă pe patru ani va fi de 119.309 USD, în creștere față de 75.608 USD anterior.
Creșterea salariilor va adăuga 1,1 miliarde de dolari la masa salarială a Boeing în cei patru ani, în timp ce un bonus la semnarea contractului de 12.000 de dolari pentru fiecare membru de sindicat ar putea duce la alte ieșiri de 396 de milioane de dolari, potrivit analiștilor de la Jefferies.
(Citiți și: „Boeing renunță la departamentul pentru diversitate și revine la un sistem „bazat pe merit” – Luni se votează pentru continuarea sau încetarea grevei”)
***