marți

23 aprilie, 2024

22 noiembrie, 2022

SUA și Europa ar trebui să facă investiții de peste 160 de miliarde de dolari pentru a-și reduce dependența de baterii pentru vehicule electrice produse în China până în 2030, potrivit unei prognoze Goldman Sachs, citată de Financial Times.

Bateriile pentru mașinile electrice sunt una dintre tehnologiile de bază care generează îngrijorări în capitalele occidentale din cauza dependenței de producția din China. După ani de zile în care Beijingul a pompat ajutoare de stat serioase către această zonă, vizând totodată și reducerea propriei dependenței de importurile de petrol, China produce în prezent trei sferturi din bateriile lumii și, de asemenea, domină producția de materiale și componente.

Specialiștii Goldman Sachs cred că un val nemaivăzut de protecționism din partea Washingtonului și a Bruxellesului, precum și un val de cheltuieli nemaivăzute din partea unor companii non-chineze au potențialul de a elibera Occidentul de dependența de Beijing în următorii șapte ani.


Pentru a construi un lanț de aprovizionare eficient, țările care concurează cu China ar trebui să cheltuiască 78,2 miliarde de dolari pentru baterii, 60,4 miliarde de dolari pentru componente și 13,5 miliarde de dolari pentru mineritul de litiu, nichel și cobalt, precum și 12,1 miliarde de dolari pentru rafinarea acestor materiale, reiese din calculele specialiștilor.

(Citește și: ”Interviu Frank Umbach / Dacă nu ne vom asigura măcar o treime din materiile prime critice, UE va fi șantajată”)

(Citește și: ”UE anunță: Planul de 10 acțiuni împotriva dependenței de materiile prime critice. Harta furnizorilor UE”)

Analiștii băncii cred că cererea de baterii finite ar putea fi satisfăcută fără China în următorii trei până la cinci ani, în mare parte datorită investițiilor mari din SUA ale conglomeratelor sud-coreene LG și SK, care au fost atrase cu ajutorul unor subvenții masive de la contribuabilii americani.

LG Chem a anunțat marți că va investi peste trei miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de catozi de baterii în Tennessee, cea mai mare de acest gen din SUA. Goldman estimează că cota de piață a producătorilor coreeni de baterii din SUA va crește la aproximativ 55% în trei ani, de la 11% în 2021.

Adoptarea Legii de reducere a inflației în august înseamnă beneficii fiscale uriașe și alte subvenții pentru localizarea lanțurilor de aprovizionare cu baterii și pentru stimularea adoptării vehiculelor electrice. Goldman se așteaptă ca, în medie, un vehicul electric produs în SUA să primească beneficii fiscale de circa zece mii de dolari din partea Fiscului american.


În calea acestor ambiții ar putea sta costurile mai mari de producție din Occident, dar și penuria forței de muncă și costurile ei mai mari, avertizează specialiștii.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: