marți

16 iulie, 2024

2 iunie, 2024

Un furnizor francez de echipamente auto a decis să închidă activitatea din România și să concedieze toți angajații într-un amplu proces de optimizare a costurilor.

Compania franceză PO Lighting Systems, parte a grupului furnizor de piese și software auto OPmobility (fostul Plastic Omnium) oprește activitatea firmei Plastic Omnium Lighting Systems din Iași și face concedieri, scrie cotidinul Bună Ziua Iași

OPmobility produce echipamente auto, cum ar fi bare de protecție, module frontale și sisteme de iluminat. Furnizează producătorilor de automobile, inclusiv Tesla, dar și producătorilor de camionete, camioane, trenuri și avioane.


OPmobility are venituri anuale de peste 11 miliarde euro și 40.000 de angajați la nivel global.

Companie înființată în 2022

Potrivit datelor oficiale publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor, compania din România a fost înființată în 2022, a avut o cifră de afaceri de 7,6 milioane de lei și un profit de 460.000 lei în 2022 cu doar 43 de angajați.

Luna trecută, OPmobility avertiza că producătorii de vehicule electrice vor avea parte de vremuri grele, deoarece clienții evită modelele care rămân prea scumpe.

În consecință, pentru optimizarea costurilor, francezii au decis închiderea activității Mobility Lighting din Iași și dizolvarea societății Plastic Omnium Lighting Systems, cu desființarea tuturor posturilor și concedierea tuturor salariaților societății.


„Mulți dintre clienții noștri pierd cote de piață sau au volume care sunt sub așteptările lor”, declara în aprilie directorul general Laurent Favre, în cadrul unei conferințe de presă în care a discutat despre vânzările companiei în primul trimestru.

Constructorii auto europeni se află sub presiune, deoarece costurile ridicate ale împrumuturilor, creșterea economică lentă și scăderea subvențiilor apasă asupra cererii de vehicule electrice pe piețe precum Germania, Suedia și Italia.

Plecată din Iași, OPmobility își încearcă norocul pe piața americană

În weekend, Tesla a redus prețurile în China, SUA și Germania, după ce vânzările din primul trimestru au fost dezamăgitoare. Între timp, mărcile chinezești se extind în străinătate cu modele care sunt adesea mai ieftine decât rivalii lor locali.

Discuțiile dintre furnizorii de componente auto și producători sunt „foarte tensionate”, a spus Laurent Favre. „Unii dintre clienții noștri reduc prețurile vehiculelor lor pentru că sunt prea scumpe. Mulți dintre clienții noștri au întârzieri de producție”.

Compania franceză va continua să încerce să obțină prețuri mai mari pentru produsele sale în trimestrul curent și în următorul, pentru a contracara costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, a declarat directorul general. OPmobility a avut un oarecare succes în negocierile privind prețurile în primele trei luni ale anului.

OPmobility își propune să își dubleze veniturile în SUA în următorii cinci ani. Recent, a inaugurat o fabrică în Austin, Texas, și intenționează să investească într-o unitate de producție în Michigan după ce a câștigat o comandă de hidrogen în SUA. De asemenea, construiește noi instalații în India și China, a mai declarat Favre.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: