marți

16 iulie, 2024

31 mai, 2024

Producătorul francez de automobile Renault și partenerul chinez Geely au anunțat vineri formarea unui joint venture, dedicat dezvoltării de motoare cu combustie internă și hibride, pentru a-și crește competitivitatea pe piața autovehiculelor cu emisii scăzute, relatează Reuters.

Proiectul comun vizează proiectarea de motoare pe benzină și a sistemelor hibride cu randamente mai mari, în timp ce constructorii auto rivali investesc în dezvoltarea de sisteme de propulsie cu emisii scăzute, ca răspuns la scăderea cererii de vehicule electrice (EV) pe piața globală.

 „Este necesară o combinație de diverse tehnologii a sistemelor de propulsie… pentru a obține decarbonizarea transportului auto într-o lume în care se prognozează ca până în 2040 mai mult de jumătate din vehiculele produse să se bazeze în contiuare pe motoarele cu combustie internă”, arată Renault și Geely într-o declarație comună.

Extinderea pe noi piețe


Asocierea 50%-50% este un element de bază al strategiei Renault de a rămâne în competiție cu concurenții mai mari prin semnarea de parteneriate multiple pentru a reduce costurile și a accesa noi piețe.

Dezvoltându-și afacerea cu motoare cu ardere internă, Renault intenționează să se concentreze pe vehiculele electrice, parte din restructurarea amplă a companiei franceze, care implică și revizuirea alianței sale de mai multe decenii cu Nissan Motor.

Pentru Geely, acordul își extinde modelul de a construi parteneriate pentru a se extinde dincolo de China. Geely a anunțat anterior un acord de dezvoltare a motoarelor hibride pe benzină cu Mercedes-Benz și deține o participație la producătorul auto german.

Scădere a cererii de vehicule electrice – EV

În China, vânzările de autovehicle electrice au scăzut cu 27%, iar Japonia a înregistrat o scădere cu 14%.


Asocierea, denumită HORSE Powertrain, va avea sediul la Londra și va furniza motoare atât pentru mărcile grupului, cât și pentru alți producători auto.

Compania se așteaptă să atingă venituri anuale de aproximativ 15 miliarde de euro (16,2 miliarde de dolari) și o producție de aproximativ cinci milioane de unități de propulsie pe an, au spus producătorii auto.

Proiectul era așteptat de la începutul anului, dar aprobarea de reglementare din China a fost amânată de cel puțin trei ori, au declarat surse pentru Reuters.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: