marți

16 iulie, 2024

24 iulie, 2015

Financial-Times1Grupul britanic Pearson Plc a încheiat vineri tranzacţia Financial Times, viitorul proprietar fiind compania japoneză Nikkei- anunţul a fost publicat pe siteul ft.com.

Prestigioasa publicaţie economică britanică îţi schimbă acţionarul în urma unei tranzacţii de 844 milioane lire sterline, cu 156 milioane mai puţin decât ceruse Pearson, care a deţinut publicaţia în ultimii 58 de ani.

Grupul Pearson, lider mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, s-a aflat în ultimul an în negocieri care vizau o potenţială vânzare a cotidianului Financial Times.


Compania privată de media Nikkei, care deţine cotidianul The Nikkei, publicaţia japoneză de business cel mai bine vândută, cu 3,12 milioane de abonaţi, a reuşit să iasă învingătoare în urma acestor negocieri, în defavoarea rivalului german Axel Springer.

Nikkei şi Axel Springer sunt două grupuri care doresc să îşi dezvolte prezenţa la nivel internaţional şi în special pe piaţa media de limbă engleză.

Axel Springer a fost în discuţii cu Pearson timp de aproape un an, în timp ce Nikkei şi-a arătat interesul pentru Financial Times abia în ultimele cinci săptămâni. Însă compania germană a ştiut că a fost învinsă de Nikkei cu doar 15 minute înainte să fie anunţată tranzacţia cu grupul japonez, potrivit unor surse apropiate discuţiilor, citate de Financial Times, pe site-ul publicaţiei.

Financial Times aminteşte o replică devenită celebră a fostului director executiv al Pearson, Marjorie Scardino, care a afirmat în timpul mandatului său că acest ziar va fi vândut doar „peste cadavrul său”.


Sub conducerea succesorului acesteia, John Fallon, care a fost numit director executiv al Pearson în ianuarie 2013, compania s-a concentrat pe consolidarea statutului său de lider mondial în domeniul business-ului educaţional şi a vândut multe dintre activele sale media, precum grupul francez Les Echos.

Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei vizează versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu include sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The economist Group, editorul revistei The Economist.

Achiziţia Financial Times de către grupul Nikkei vine în contextul unor schimbări dramatice în industria internaţională de media. Ziarele se luptă cu declinul tirajelor şi al încasărilor din publicitate, în timp ce companiile digitale şi marile grupuri din zona online, precum Google, şi-au crescut interesul în zona business-ului de media şi a furnizării de ştiri.

Spre deosebire de mulţi dintre rivalii săi, Financial Times a cunoscut o evoluţie în ultimii cinci ani, iar tirajul său total (vânzările unei ediţii atât în format tipărit, cât şi digital) a crescut cu peste 30%, până la 737.000 de copii.

Echipa editorială a Financial Times este formată din 500 de jurnalişti, care lucrează din peste 50 de locuri din lume.

Tsuneo Kita, preşedinte şi CEO al Nikkei, a declarat că motto-ul grupului pe care îl conduce este acela de a furniza materiale economice şi alte ştiri de o calitate ridicată, respectând principiile cinstei şi imparţialităţii, fapt care se apropie foarte mult de ceea ce face Financial Times. „Împărtăşim aceleaşi valori jurnalistice. Împreună, ne vom strădui să contribuim la dezvoltarea economiei globale”, a mai spus Tsuneo Kita.

„Financial Times este un activ de valoare mondială. Sunt încrezător că, lucrând împreună cu noul nostru proprietar, va rămâne la fel”, a declarat, la rândul său, editorul Financial Times, Lionel Barber.

Financial Times a apărut pentru prima dată în 1888, ca un ziar de patru pagini, şi a fost cumpărat de grupul Pearson în 1957.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: