duminică

21 aprilie, 2024

30 iulie, 2019

Președintele Iohannis i-a făcut o bucurie ministrului Răzvan Cuc, obligat acum de decizia CSAT să demareze cu orice preț un șantier de autostradă

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat marți că CSAT a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional.

PSD încearcă de mai bine de 5 ani să pună pe primul loc în fruntea urgențelor de infrastructură rutieră acest proiect de autostradă.

”În şedinţa CSAT am aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional.


În acest context, am atenţionat-o pe doamna prim-ministru că, încă de la finalul anului trecut, este în vigoare o lege pe care Guvernul continuă să o încalce şi care prevede obligativitatea construirii autostrăzii Moldovei. Avem o nouă dovadă a incapacităţii acestei guvernări de a dezvolta România.

Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi soluţiile care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării şi a acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic de interes naţional”, a spus președintele Iohannis.

Succesive guverne PSD, începând cu primul condus de Victor Ponta, au încercat să demareze acest proiect înaintea oricăror alte proiecte de infrastructură rutieră. Toate tentativele, inclusiv o variantă PPP (formulă revenită în actualitate), au eșuat lamentabil.

(Citiți și: Debut spectaculos al PPP-ului românesc – Licitație fără studiul de fezabilitate. Da, face acest lucru organizatorul licitației, cu autostrada Ploiești – Brașov)

Specialiștii în domeniu susțin alte proiecte de infrastructură rutieră, în primul rând realizarea autostrăzii Pitești – Sibiu, apoi racordarea Moldovei la rețeaua națională de autostrăzi.


Guvernele PSD au încercat inclusiv atragerea Băncii Mondiale în acest proiect, instituția asumându-și să realizeze p documentație-model pentru România. Guvernul României a renunțat la colaborare după anunțul Băncii Mondiale.

(Citiți și: Guvernul renunță la colaborarea cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic-Brașov)

CNSP, instituția condusă de Ion Ghizdeanu, a propus, la începutul anului, realizarea proiectului în sistem Public-Privat.

(Citiți și: Ministrul Transporturilor: Cel care știe cu cine facem autostrada Ploieşti-Braşov este domnul Ghizdeanu)

În 2014, la învestirea lui Ioan Rus în funcția de ministru al Transporturilor, Traian Băsescu, la acea dată președinte al României, avertiza: ”Atenţionez că mergeţi într-un minister cu probleme. Acolo ar trebui să fiţi atent în mod deosebit la premisele de contractare a Autostrăzii Comarnic-Braşov. Din informaţiile mele, deja s-au produs acte de corupţie.”

Legea Autostrăzii Moldova, votată în Parlament cu mare entuziasm și acoperire media la data de 7 noiembrie 2018, a fost deja încălcată chiar înainte de-a se urni ceva pentru punerea ei în aplicare.

La momentul promulgării legii (29 noiembrie 2018), președintele Iohannis anunța: ”Avertizez Guvernul că în bugetul pentru anul viitor trebuie să se regăsească cu prioritate fonduri pentru Autostrada Unirii. Avertizez că a nu se ocupa de asta, înseamnă a încălca legea. Avem sprijinul Comisiei şi al instituţiilor europene. Vă asigur că voi urmări cu deosebită atenţie demersul Guvernului pentru că e un proiect prioritar pentru milioane de români.”

Dinspre Administrația Prezidențială nu a venit până marți, 30 iulie 2019, niciun avertisment legat de blocarea proiectului de către guvern.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: