6 februarie, 2021

Producția Dacia se oprește săptămâna viitoare, din cauza crizei de cipuri și semiconductori. Peugeot și Fiat sunt în aceeași situație.

Un purtător de cuvânt al Renault a confirmat pentru Reuters că, săptămâna viitoare, producția de mașini va fi suspendată “pentru câteva zile” la o uzină din Franța, la cea din România și la cea din Maroc, fără a oferi alte detalii. Dacia a mai fost oprită și pe 1 februarie, din aceeași cauză.

Producători auto şi de electronice din întreaga lume au fost afectați de lipsa de cipuri utilizate în sistemele de gestionare a motorului și de asistență a conducătorului auto, care provin în principal din Asia, în special din Taiwan.

(Cititiți și: ”China le amintește SUA de chestiunea ”pământurilor rare”, de care depinde tehnologia americană”)


Criza COVID-19 a determinat creșterea cererii de cipuri utilizate în electronice, cum ar fi laptopuri și telefoane, iar producătorii se luptă să țină pasul, unii furnizori chinezi fiind, de asemenea, afectați de sancțiunile impuse de fosta administrație Trump.

Stellantis, producătorul auto născut din fuziunea PSA Peugeot-Citroen cu Fiat-Chrysler, este la rândul său afectat.
Vineri a fost oprită activitatea la fabrica Opel din Germania, dar și cea a uzinei Citroen, de la Zaragoza (Spania). Surse sindicale au declarat pentru Reuters că Stellantis intenționează să reducă producția și la uzina din Melfi (Italia) și să trimită 7.000 de angajați în concediu.

(Citiți și: ”Ce caută și cum lucrează miliardele chinezești în Africa”)

Producătorii auto, dar și cei de electronice, din întreaga lume sunt grav afectați de lipsa de cipuri și semiconductori, utilizate inclusiv în sistemele de gestionare și asistență ale mașinilor.
Acestea provin în principal din Asia, iar criza a intervenit pe fondul unei scăderi a vânzărilor și a cererii de autoturisme, anul trecut, concomitent cu o creștere a vânzărilor de laptopuri, telefoane mobile și electronice. Peste acestea s-au suprapus sancțiunile impuse de SUA (în timpul administrației Trump) unor furnizor chinezi de componente.

Alți mari producători auto, inclusiv Ford, Toyota Motor Corp și Volkswagen, au fost, de asemenea, afectați de lipsa semiconductori.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: