sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 iulie, 2021

rimac nevera
Rimac Nevera

Rimac Automobili, contructorul croat de automobile electrice, va deține 55% din acțiunile companiei Rimac-Bugatti, care va fi înființată împreună cu Porsche AG, divizia grupului Volkswagen. Grupul german deține marca Bugatti și o va transfera noului joint venture, care va face automobile electrice cu acest brand.

Noua companie va fi înfiinţată în ultimul trimestru al acestui an şi va avea sediul la Zagreb. Mate Rimac, fondatorul și directorul general al companiei croate va fi și CEO-ul noii companii, potrivit Reuters.

Volksvagen va avea însă o influență mai mare asupra afacerii decât lasă să se vadă pachetul Porsche de 45% din acțiunile Rimac-Bugati, căci are deja 24% din acțiunile Rimac.


„Combinăm expertiza solidă a Bugatti în domeniul hypercar-urilor cu formidabila putere inovativă a Rimac în domeniul promiţător al mobilităţii electrice”, a declarat directorul general de la Porsche AG, Oliver Blume.

„Hipercaruri” electrice croate sub marca Bugatti

Sub umbrela noului joint venture vor fi produse două modele de „hypercar”-uri: Bugatti Chiron şi noul model complet electric Rimac Nevera. Toate modelele actuale Bugatti vor continua să fie produse la actuala uzină a mărcii de la Molsheim, Franţa.

(Citiți și: „Bulgaria și Croația au fost acceptate în ERM 2, anticamera zonei euro”)

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Firma croată Rimac Automobili a dezvoltat o platformă pentru vehicule electrice, pe care o furnizează şi altor producători auto. Rimac este evaluată la 795 milioane de euro.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: