marți

25 iunie, 2024

30 mai, 2017

UPDATE: Greva este legală

Instanța a respins ca neîntemeiată contestația depusă de Regia Autonomă Administrația Română a Controlorilor de Trafic Aerian — ROMATSA și ahotărât că actuala grevă este legală.

Hotărârea nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.


UPDATE: Controlorii de trafic aerian au suspendat greva începând cu ora 12:10, a declarat, marți, Florin Diaconu, purtătorul de cuvânt al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR).

Între timp, la Tribunalul București urmează să fie reluată ședința în care se discută cererea conducerii ROMATSA de a declara ilegală greva.

În fața tribunalului sunt prezenți circa 30 de sindicaliști îmbrăcați în tricouri cu sloganul: „Ne-ați vândut pământul, urmează cerul?”.

La Parlament, aproximativ 1.000 de angajați din administrația publică locală protestează față de legea salarizării.


***

Știrea inițială:

Controloriide trafic aerian de la ROMATSA au intrat marți dimineața, la ora 9.00, în grevă generală. Potrivit legislației, ei vor dirija doar o treime din zboruri, iar conducerea companiei apreciază că vor fi afectate aproximativ 2.000 de zboruri.

În timpul grevei, traficul aerian din România este coordonat de centrul de control european, Eurocontrol, iar zborurile vor fi dirijate de controlorii d etrafic din Bulgaria și Ungaria.

Eurocontrol va decide ce curse vor ateriza și pleca din țara noastră.

„Pentru toți pasagerii care au bilete în momentul de față putem să spunem că există o singură diferență față de greva de avertisment în conformitate cu legislația națională și internațională. Nu stabilesc nici cei din sindicat, nici cei din ROMATSA, nici domnul ministru sau președintele României care vor fi zborurile afectate.

Decizia se ia de la EUROCONTROL, de la Network manager și în mod cert astăzi să spună cineva care aeronavă va decola, dacă va decola este imposibil de precizat.

Legea prevede că vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate, plus excepțiile pe care ne obligă legea să le asigurăm. Decizia vizavi de acest aspect o iau cei de la Network Manager.

În esență, pentru pasageri, cred că toate companiile ar trebui să știe exact dacă decolează din timp”, a explicat Gabriel Tudorache, lider de sindicat la ROMATSA, citat de Agerpres.

Întîrzieri și anulări de curse pe aeroporturile din România

”În mod normal, într-o zi de vară, se ajunge la 3.000 de avioane dirijate în 24 de ore, în spaţiul aerian al României. Aici sunt incluse zborurile de survol, decolările şi aterizările”, a declarat luni pentru News.ro purtătorul de cuvânt al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Alecu Florin Diaconu.

Doar pe aeroportul internaţional Henri Coandă, cel mai mare al ţării, marţi sunt programate peste 300 de mişcări aeronave, aici fiind cuprinse decolările şi aterizările, la care se adaugă alte zeci de mişcări pe celelalte aeroporturi importante ale ţării, din Cluj, Timişoara sau Iaşi.

Greva a fost declanșată pe termen nelimitat și sindicaliștii spun că au respectat legea, îndeplinind toate procedurile necesare.

Cu toate acestea, protestul ar putea fi suspendat după câteva ore. Marți dimineața, instanța a început judecarea contestației administrației companiei, care a cerut declararea grevei ca fiind ilegală.

Sindicaliștii ar putea decide ei înșiși suspendarea grevei dacă Ministerul Transporturilor le va accepta revendicările, sau parte dintre cele rămase în discuție.

Revendicările greviștilor

  • întocmirea unui nou plan de performanţă care să nu afecteze compania
  • personalul care își pierde autorizaţia/licenţa din motive neimputabile acestuia să beneficieze de posturi corespunzătoare pregătirii și experienței ȋn funcție de necesitățile regiei. Ei ar trebui să beneficieze de un spor permanent de compensare care reprezintă diferența dintre salariul de bază din momentul pierderii licenței și salariul de bază aferent grilei de salarizare ca personal PAD. ”Sporul de compensare reprezintă un drept cu caracter permanent ce va fi inclus în Actul Adițional la CIM și va fi luat în calcul cumulat cu salariul de bază la acordarea stimulentului”, spun sindicaliștii.
  • majorarea cu șapte milioane de lei a cheltuielilor cu salariile, pentru ca noile angajări să nu determine reducerea veniturilor lor, în condiţiile în care Comisia Europeană impune reducerea tarifelor percepute de controlorii de trafic aeroporturilor, ceea ce ar putea duce la scăderea veniturilor. Salariul mediu de la ROMATSA este de aproximativ 5.000 de euro
  • noi angajări, pentru a face față numărului de pasageri aflat în continuă creștere: ”Asigurarea imediată a numărului de personal operativ autorizat necesar, în toate locațiile ROMATSA, în conformitate cu legislația internă și internațională, astfel încât să poată fi asigurată funcționarea în siguranță a serviciilor de trafic aerian, cu respectarea timpilor de odihnă și liber prevăzute de reglementările în vigoare”
  • eliminarea sporurilor de conducere și înlocuirea acestora cu indici in grila de salarizare
  • eliminarea lucrului în program flexibil, pentru că generează abuzuri
  • reducerea vîrstei de pensionare pentru personalul tehnic aeronautic nenavigant
  • eliminarea unor sporuri de management de proiect, sporuri prin care sunt favorizați unii angajați

Romatsa, care deține monopolul dirijării traficului aerian din România, a înregistrat pierderi ale veniturilor de 600 de milioane de lei, iar conducerea companiei nu dă drumul la investiții, acuză sindicaliștii.

La Parlament, protest al angajaților din primării 

 cartel Alfa organizează un miting în faţa Palatului Parlamentului, de la ora 11, fiind nemulțumiți de legea salarizării, așa cum a fost adoptată de Senat.

Proiectul a ajuns la Camera Deputaților, unde este dezbătut de comisiile de specialitate.

La demonstrația din fața Parlamentului participă angajați din administrația locală, care vor cere introducerea unei grile de salarizare și pentru acest sector.

Prevederile din proiectul semnat de Liviu Dragnea vor politiza administrația locală și îi vor transforma pe angajații din aceste instituții în vasali ai primarilor și președinților de consilii județene, spun sindicaliștii.

În cazul angajaților din această categorie se aplică doar principiul potrivit căruia salariile pornesc de la minimul pe economie și se opresc la nivelul indemnizației viceprimarului sau vicepreședintelui de consiliu județean unde lucrează.

Remunerația fiecărui angajat urmează a fi stabilită de șeful instituției, grila fiecărei unități administrative fiind votată de consiliul local sau județean.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: