fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Scăderea exporturilor a fost dublă față de cea a importurilor în august: Deficitul comercial la 8 luni – 11,5 miliarde de euro

Deficitul balanței comerciale a urcat la circa 11,5 miliarde de euro după primele opt luni ale anului ( 5,3% din PIB estimat pentru anul în… Mai mult

12.10.2020

La obiect

Diminuarea PIB pe S1, ajustată de la -4,7 la -4,5%. Scăderea producției industriale, principalul factor

INS a anunțat un rezultat de -4,5% al PIB pe S1 2020, deși a recalculat în jos rezultatul pe T2 cu circa 1,1 miliarde lei.… Mai mult

11.10.2020

La obiect

Paradox românesc pe piața asigurărilor de catastrofă: O comparație cu celelalte state UE la eficiența obligativității

România este printre puținele țări din Europa în care asigurarea locuințelor este obligatorie. Cu toate astea, doar una din cinci locuințe deține o asigurare împotriva… Mai mult

11.10.2020

Evenimentul

Acord semnat la Washington: un consorțiu de firme din SUA, România, Canada, Franța va dezvolta proiectul nuclear Cernavodă

Secretarul pentru Energie din SUA, Dan Brouillette, și ministrul român al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, au parafat vineri un proiect de… Mai mult

09.10.2020

Consiliul Concurenţei: CFR S.A. a pierdut bani la rectificare din cauză că nu a respectat planul de investiții

de Adrian N Ionescu , 17.10.2018

Calea ferată din România se degradează de la an la an, iar compania de infrastructură CFR SA trimite la buget sute de milioane de lei, iar Ministerul Finanţelor îi alocă prea puţin pentru investiţii în infrastructura feroviară.

CFR SA a pierdut sume uriaşe la rectificările bugetare, tocmai pentru că nu şi-a urmărit planul de investiţii şi nu a fost în stare să direcţioneze banii acolo unde era nevoie, potrivit lui Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din Consiliul Concurenţei, citat de Agerpres.

„Pentru că nu s-a făcut acest lucru, iar – la rectificările bugetare, CFR SA nu a venit să ceară redirecţionarea sumelor necheltuite, aceşti bani s-au tot strâns ca profit şi au fost la finele anului 2016 de 600 de milioane de lei, cu tot cu impozitul pe profit, iar aceşti bani au fost viraţi în conturile statului român, în loc să fie folosiţi pentru investiţii, reparaţii, modernizări“, a explicat reprezentantul autorităţii de concurenţă.

În consecinţă, a arătat el, anul următor, în 2017, Ministerul Finanţelor a alocat cu 19% mai puţini bani pentru investiţii în infrastructura feroviară.

Degradarea feroviară

Viteza de circulație pe calea ferată din România a scăzut ca urmare a degradării calității infrastructurii.

„Calea ferată din România, din punctul de vedere al calităţii, în fiecare an se degradează, lasă de dorit. Aceasta se exprimă prin viteza de circulaţie foarte mică, de circa 44 de kilometri la oră în medie la călători şi nu mai vorbim la nivelul transportului de marfă, unde a scăzut în ultima vreme de la 18 kilometri la oră la 15-16 kilometri la oră“, a spus directorul din Consiliul Concurenței.

Oficialul Consuiliului concurenței a amintit „vitezele astronomice pentru noi, când vorbim de transportul de călători, de 250 de kilometri pe oră, pe când la noi cea mai mare viteză este de 160 de kilometri la oră, pe tronsonul Bucureşti – Constanţa, recent modernizat”.

Avertismente ignorate

Într-un apel către guvernanți din urmă cu o lună, Asociația Pro Infrastructura (API) aprecia că toată infrastructura feroviară românească „este aproape de colaps, accidentele pe cale ferată sunt tot mai dese, iar peste 1.000 de km sunt sub restricții de viteză, pe unele porțiuni trenurile fiind obligate să ruleze și cu 5 km/h pentru a nu deraia”.

„Tragem (încă) un semnal de alarmă: toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps! 75% din șine, 65% din poduri, 50% din terasamente și 90% din catenare au durata de viață expirată și au nevoie urgentă de reparații capitale (RK)”, spune API.

(Citiți și: 1000 de km cu restricții severe de viteză în infrastructura feroviară: dar CFR cumpără 100 de Săgeți Albastre)

„Investiţia principală, dacă vrem să dezvoltăm transportul feroviar de călători şi de marfă, trebuie să fie îndreptată către infrastructură, să existe programe naţionale, care să aducă bani de la bugetul de stat şi de la fondurile europene, astfel încât să putem ajunge cât de cât din urmă ţările dezvoltate”, a mai spus Vasile Şeclăman.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.10.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Restricțiile impuse de statele UE în fața valului 2 al Covid. Irlanda revine la carantinarea totală, se pregătește Belgia

Razvan Diaconu

Irlanda este prima țară ce revine la carantină similară celei din primul val al pandemiei de coronavirus, iar în Belgia, autoritățile sanitare avertizează că s-ar… Mai mult

Stiri

Prefectul Capitalei va fi schimbat, Traian Berbeceanu este posibil înlocuitor

Razvan Diaconu

Premierul Ludovic Orban a anunțat miercuri că îl va schimba pe actualul prefect al Capitalei, Gheorghe Cojanu, după declarațiile controversate privind rata de infectare din… Mai mult

Europa

Spania / Peste 1 milion de aplicanți la schema venitului minim garantat

Razvan Diaconu

Principala măsură de combatere a sărăciei lansată de Spania, schema venitului minim garantat, a atras un volum record de cereri şi deja înregistrează întârzieri la… Mai mult

Stiri

Și Cluj-Napoca intră în scenariul roșu; județul Alba, primul care a depășit incidența de 3 cazuri Covid la 1.000 de locuitori

Vladimir Ionescu

Cluj-Napoca, al doilea oraș al României ca populație intră din noaptea de marți spre miercuri pe codul roșu al restricțiilor anti-coronavirus. La fel ca și… Mai mult

Stiri

Florin Iordache, ales de Parlament președinte al Consiliului legislativ

Razvan Diaconu

Deputatul PSD Florin Iordache a fost votat marți de Parlament în funcția de președinte al Consiliului legislativ. Pentru numire au votat 185 de deputați și… Mai mult

Stiri

Rusia acuză SUA că orchestrează o revoluţie în Republica Moldova

Razvan Diaconu

Serviciului de Informaţii Externe al Federaţiei Ruse a acuzat marţi SUA că vor să instige la o revoluţie în Republica Moldova, în contextul alegerilor prezidenţiale… Mai mult

Europa

Vânzarea de cetățenii – Comisia Europeană a declanșat procedura de infringement împotriva Maltei și Ciprului

Iulian Soare

Comisia Europeană a lansat marți procedura de infringement împotriva Ciprului și Maltei, prin emiterea de scrisori de punere în întârziere cu privire la sistemele de… Mai mult