Înmatriculările de autoturisme din Europa au scăzut cu 18% în noiembrie față de aceeași lună a anului trecut, dar modelele Dacia Sandero și Duster s-au situat pe locurile 2 și 10 în Top. Au profitat de marile scăderi ale Volkswagen Golf (-72%) și Toyota Yaris (-65%).
Dacia Sandero a fost pe locul 2 cu 16.263 de unități, în creștere cu 6%, la mică distanță de liderul Renault Clio (16.353 de unități), potrivit statisticilor JATO.
Dacia Duster a înregistrat o creștere de 3% față de noiembrie 2020, până la 12,351 unități, care a situat-o pe locul 10 în aceeași lună.
Sandero este pe plus și față de noiembrie 2019, în timp ce vânzările Duster sunt în scădere cu 23%, urmărind tendința generală europeană.
În clasamentul pe 11 luni din 2021, Sandero este pe locul 2 (177.953 de unități) în clasamentul general după Volkswagen Golf (190.483) și deasupra modelului Renault Clio (175.563 de unități).
Înmatriculările de autoturisme din Europa au fost cu 29% mai puține față de acum doi ani. Noiembrie 2021 a fost cea mai spabă lună din ultimele 3 decade, potrivit sursei citate.
Criza cipurilor continuă să afecteze industria auto.
Dacia Spring: Făcută în China, pe podium în Europa
Dacia Spring este o „new entry” în Top 10 mașini 100% electrice în Europa luna trecută, direct pe poziția a treia, cu 5.746 unități.
Lider este Tesla Model 3 (10.739 unități), iar pe locul doi se poziționează Renault Zoe (8.658 unități).
Dacia Spring a depășit alte două modelele nou intrate în top, Tesla Model Y (5.347 unități) și Skoda Enyaq (5.041 unități).
Mai important, modelul Dacia Spring a depășit modele electrice cu nume mai sonore (3 modele Volkswagen , unul Peogeot și unul Kia).