22 iunie, 2021

Dacia a prezentat primele informații despre noul model Duster, care va fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4×2 și 4×4. Noul Duster va fi disponibil și în culoarea portocaliu, prevăzută în noua identitate vizuală a mărcii Dacia, alături de culoarea kaki.

„Duster reprezintă revoluția Dacia în segmentul SUV. De la lansarea primei generații, în 2010, modelul, care va ajunge în curând la 2 milioane de clienți, a devenit o adevărată emblemă a mărcii Dacia”, a declarat Lionel Jaillet, director de Performanță Produs la Dacia.


Oficialul Dacia spune că „linia generală a modelului, atrăgătoare și ușor de recunoscut, a fost menținută. Am adus în schimb o serie de evoluții pentru un plus de modernitate și de prospețime. Spiritul de aventură și spiritul Dacia se regăsesc din plin în noul Duster. Vorbim de un model robust și accesibil, care oferă esențialul”.

Motorizările și dotările

Noul Duster dispune de următoarele motorizări pe benzină și motorină:

  • dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
  • TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
  • TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
  • TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
  • TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.
  • Alimentare mixtă benzină-GPL : ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

La interior noul Duster dispune de o consolă centrală înălțată, prevăzută cu o cotieră culisantă, de două sisteme multimedia și noul ecran de 8” precum și cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj.

Dacia Duster facelift interior


Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia intuitive: Media Display și Media Nav, care beneficiază de un ecran de 8”.

Duster – conform noii identității vizuale a Dacia

Noul Duster a preluat elementele stilistice ale noii identități vizuale Dacia prezentate în premieră pe noile Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Blocurile optice integrează luminile de zi în formă de „Y”. La rândul său, calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părții frontale a Noului Duster un aspect mai modern și un plus de personalitate.

Dacia Duster facelift faruri

Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice față (de tip ECOLED) și spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (în față). Această tehnologie este utilizată și pentru faza de întâlnire (cu acționare automată în echiparea de serie) și pentru iluminarea plăcii de înmatriculare. Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timpul zilei, cât și pe timp de noapte.

Evoluția stilului exterior a urmărite ameliorarea coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat în partea superioară a lunetei precum și cel al noilor jante din aliaj de 16” și 17” a fost studiat în simulatoare speciale.

Optimizările de care beneficiază noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar și al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2 în cazul versiunii 4×4.

După un parcurs offroad, sistemul 4×4 Monitor afișează un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu.

Cutia de viteze automată

Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menținând totodată un nivel al consumului de carburant și al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.

În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.

Sistemul EDC menține treapta optimă pentru o viteză dată, evitând supraturarea motorului și asigurând astfel un control eficient asupra consumului de carburant și al emisiilor de CO2.

Sisteme de asistență la conducere

Detectorul de unghi mort (Blind Spot Warning) este activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul.

Patru senzori cu ultrasunete (2 situați în spatele vehiculului și 2 în fața acestuia) detectează vehiculele în mișcare – inclusiv cele pe două roți – în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă.

Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.

Asistență la parcare este asigurată de patru senzori cu ultra-sunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră de luat vederi amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central.

La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.

Asistența la pornirea din rampă menține vehiculul imobil timp de două secunde la plecarea de pe loc din rampă, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, oferindu-i astfel timp suficient să apese pedala de accelerație fără riscul ca mașina să dea înapoi.

Sistemul multi-view cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele mașinii) îi permite șoferului să aibă o imagine mai bună asupra a ceea ce se află în jurul vehiculului.

Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, oferă o imagine directă la nivelul roților din față, permițând încadrarea cu precizie a vehiculului pe porțiunea de drum parcursă. Sistemul este foarte util în manevrele delicate care apar în parcurs offroad. Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului „MVC” de pe planșa de bord. El se activează de asemenea automat la intrarea în marșarier.

Ecranul sistemului de navigație afișează imaginea provenind de la o singură cameră de filmare. La trecerea din marșarier în treapta întâi, sistemul comută automat imaginea afișată pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din față. Sistemul se dezactivează prin apăsarea pe butonul „MVC” sau atunci când vehiculul depășește 20 km/h.

Duster a surprins lumea auto la expoziția auto de la Geneva din 2010, marcând o revoluție în segmentul SUV. Atributele sale de vehicul practic, robust și accesibil, cu capacități de veritabil „4×4”, i-au asigurat un succes comercial imediat.

(Citiți și: „Mașinile Dacia se vor vinde și în Australia”)

În România, modelul s-a instalat încă din primul an de comercializare în postura de lider incontestabil al segmentului SUV, pe care și-a consolidat-o odată cu lansarea celei de-a doua generații, în 2017.

Performanța de pe piața internă a fost amplificată de rezultatele obținute la export, Duster fiind livrat clienților din 44 de țări din Europa, Africa de Nord și Asia.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Bravo lor.
    Fata mea a cumpărat cu 14 zile in urma noua Dacia Sandero Stepway.
    Extrem de mulțumită atît de motor ( benzina – GPL ) cît și de nivelul dotării interne.
    Iar prețul e imbatibil.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Bravo lor.
    Fata mea a cumpărat cu 14 zile in urma noua Dacia Sandero Stepway.
    Extrem de mulțumită atît de motor ( benzina – GPL ) cît și de nivelul dotării interne.
    Iar prețul e imbatibil.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: