La obiect

August 2019 – Exporturile, la cel mai scăzut nivel din acest an. Se cronicizează deficitul lunar la mașini și echipamente

  Deficitul comercial pe luna august 2019 a fost de 1.365,4 milioane euro, cu 2,5% mai puțin decât în aceeaşi lună a anului trecut și… Mai mult

10.10.2019

Analiză

Deficitul bugetar – la ce să ne aşteptăm

Situaţiile oficiale prezentate în ultimii ani în materie de execuţie bugetară arată că trimestrul trei, de finalul căruia ne apropiem deja (cu un sold de… Mai mult

09.10.2019

La obiect

România şi ţintele fixate prin strategia Europa 2020. Punctele tari și punctele slabe

Prin strategia Europa 2020 (adoptată de Consiliul European în iunie 2010) , au fost stabilite ţinte la cinci indicatori apreciaţi ca fiind semnificativi pentru dezvoltarea… Mai mult

08.10.2019

Europa

Indexul Regional al Competitivității: Cum stau regiunile românești și de ce

București -Ilfov, regiunea din România cu cel mai mare scor (55,92 din 100 maxim posibil) în Indexul Regional al Competitivității 2019, se află abia pe… Mai mult

07.10.2019

Cronicile

CFR SA amenință CFR Călători şi CFR Marfă cu executarea silită

de Adrian N Ionescu , 8.10.2019

CFR SA amenință cu executarea silită celelalte două companii de stat din domeniu, CFR Călători şi CFR Marfă, dacă nu îşi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), potrivit directorul general al administratorului naţional de infrastructură, Constantin Axinia.

Totodată, CFR SA a propus CFR Mărfă ca, în compensarea datoriei, să cedeze active (locomotive și vagoane) cu care compania de infrastructură să înființeze un departament de transport.

Noul departament al CFR SA s-ar putea transforma, la nevoie, într-o altă companie „de marfă” a statului, potrivit declarațiilor directorului CFR SA, citat de Agerpres.

Planurile CFR SA sunt prezentate în perioada în care CFR Marfă va fi obligată să returneze statului echivalentul a sute de milioane de euro, ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană cu condiția restructurării companiei, restructurare care nu a mai avut loc.

„CFR Marfă va trebui să treacă printr-un proces de restructurare, sub ce formă facem restructurarea… firma oricum are datorii, n-are de unde să mai plătească şi sutele astea de milioane de euro care vor veni suplimentar”, avertiza luni Bogdan Chirițoiu.

CFR SA și CFR Călători nu se înțeleg pe cuantumul datoriei

„CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei, care creşte pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit”, a declarat Constantin Axinia, la deschiderea unui eveniment legat de Zilele Feroviare.

La sfârşitul anului 2018, CFR SA avea de încasat 1,37 miliarde lei de la operatorii de transport feroviar, din care cea mai mare parte erau datoriile CFR Marfă, potrivit unui studiu al Consiliului Concurenței.

La rândul său, directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, prezent la eveniment, a spus că datoria se ridică doar la 100 de milioane de lei, pe care compania o va „compensa” cu încasările de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Cum vrea CFR SA să se extindă în transportul de marfă și de călători

Cât priveşte CFR Marfă, acesteia i s-a propus o variantă pentru reducerea sau compensarea cu active datoriei de un miliard de lei, iar CFR SA să se extindă în transportul de marfă.

„Eu am propus o variantă pentru CFR Marfă de a ajuta această companie: să-mi dea în banii ăştia nişte active ca să pot ajuta CFR Marfă în sensul de a nu fi executat de altcineva – vagoane, locomotive, terminale. Există un plan. Îmi voi dezvolta un departament de marfă în care vor exista vagoane şi locomotive apte de circulaţie. Cu o parte din vagoane şi locomotive îmi voi face propriul meu transport tehnologic. Ca un fel de holding. În momentul în care statul român va considera că are nevoie să creeze o altă ‘Marfă’ poate să dea dispoziţie, prin lege, ca aceste locomotive şi vagoane de la Infrastructură care au fost luate de la Marfă să creeze o altă societate de marfă”, a spus Constantin Axinia.

Directorul general al CFR SA a adăugat că ar putea achiziţiona şi trenuri pentru transport de călători.

„Achiziţia de trenuri de călători…nu vreau să divulg, că sunt într-o negociere. Aş vrea, sper să fiu tot aici, ca în momentul în care se va circula de la Bucureşti Nord la Otopeni să se circule cu material rulant aparţinând CFR SA, adică Infrastructură. Şi dacă reuşesc vă voi arăta un adevărat material rulant performant 2019. Vreau să vă spun un lucru foarte important. Din toate societăţile desprinse din calea ferată, singura care este stabilă acum este CFR SA”, a subliniat Constantin Axinia.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 8.10.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

TAROM are un nou director interimar, pentru 4 luni

Vladimir Ionescu

Consiliul de Administraţie al TAROM l-a numit director general provizoriu al companiei pe George Costin Barbu (foto), directorul general al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.… Mai mult

Stiri

Dosarul Revoluției / Procurorul general cere reînceperea urmăririi penale împotriva lui Petre Roman

Vladimir Ionescu

Procurorul general interimar cere instanței redeschiderea urmăririi penale față de Petre Roman și Teodor Brateș, în dosarul Revoluției. Bogdan Licu a infirmat soluțiile de clasare… Mai mult

Europa

Marile capitale europene – sub spectrul bulei imobiliare produse de Airbnb, ”Uberul” chiriilor

Alexandra Pele

Platforma Airbnb, prin care proprietarii își pot închiria în regim sezonier locuințele, a dus la creșterea prețurilor imobiliare în mai multe capitale europene, riscul unor… Mai mult

Stiri

Camera Deputaților / PSD și Pro România blochează dezbaterea legilor cerute de USR pentru susținerea guvernului Orban

Razvan Diaconu

Biroul permanent al Camerei Deputaților a respins luni solicitarea de a fi introduse pe ordinea de zi a plenului a celor trei proiecte de lege… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban vrea ca votul pentru noul guvern să fie organizat înainte de 29 octombrie

Razvan Diaconu

Președintele PNL, Ludovic Orban, a declarat luni, după ședința conducerii PNL, că votul pentru noul Guvern ar putea fi dat la începutul săptămânii viitoare. Ludovic… Mai mult

Stiri

Pilotul Valentin Gvinda a refuzat conducerea interimară a TAROM, după ce a analizat starea companiei

Vladimir Ionescu

Pilotul Valentin Gvinda (foto), cel pe care Consiliul de Administrație de la TAROM dorea să-l numească director general intermar, a refuzat funcția, după ce a… Mai mult

Stiri

Horia Braun Erdei, economistul-șef al BCR – a fost numit președintele executiv al Erste Asset Management România

Adrian N Ionescu

Economistul șef al BCR, Horia Braun Erdei (foto), a fost numit președinte executiv (CEO) al Erste Asset Management România, cel mai mare administrator de investiții… Mai mult