fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Institutul de la Măgurele nu mai are Consiliu Științific – 95 de cercetători cer demiterea directorului general, Ministerul pregătește clarificarea legislației

Aproape 100 de cercetători de la celebrul Institut Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei solicită într-o scrisoare deschisă înlocuirea din… Mai mult

24.06.2020

Analiză

Prețurile energiei – România, fruntașă la scumpirea curentului electric și la ieftinirea gazelor naturale

România s-a situat în a doua jumătate a anului 2019 pe locul patru între statele membre UE la creșterea prețului curentului electric livrat consumatorilor casnici,… Mai mult

24.06.2020

Chestiunea

Planul, proiectele și hărțile megaproiectului de relansare economică a UE propus de Institutul de Studii Economice din Viena. România – între marii beneficiari

Institutul pentru Studii Economice din Viena propune un plan de investiții în valoare de 2.000 de miliarde de euro, care s-ar putea realiza în următorii… Mai mult

23.06.2020

Europa

Tabloul european al Inovării 2020: Marile probleme ale României, care are un decalaj de peste 68% față de media UE

România rămâne cel mai slab inovator din UE, cu un scor în clasamentul indicatorilor de anul trecut situat la doar 31,6% din performanța media a… Mai mult

23.06.2020

CFR SA amenință CFR Călători şi CFR Marfă cu executarea silită

de Adrian N Ionescu , 8.10.2019

CFR SA amenință cu executarea silită celelalte două companii de stat din domeniu, CFR Călători şi CFR Marfă, dacă nu îşi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), potrivit directorul general al administratorului naţional de infrastructură, Constantin Axinia.

Totodată, CFR SA a propus CFR Mărfă ca, în compensarea datoriei, să cedeze active (locomotive și vagoane) cu care compania de infrastructură să înființeze un departament de transport.

Noul departament al CFR SA s-ar putea transforma, la nevoie, într-o altă companie „de marfă” a statului, potrivit declarațiilor directorului CFR SA, citat de Agerpres.

Planurile CFR SA sunt prezentate în perioada în care CFR Marfă va fi obligată să returneze statului echivalentul a sute de milioane de euro, ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană cu condiția restructurării companiei, restructurare care nu a mai avut loc.

„CFR Marfă va trebui să treacă printr-un proces de restructurare, sub ce formă facem restructurarea… firma oricum are datorii, n-are de unde să mai plătească şi sutele astea de milioane de euro care vor veni suplimentar”, avertiza luni Bogdan Chirițoiu.

CFR SA și CFR Călători nu se înțeleg pe cuantumul datoriei

„CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei, care creşte pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit”, a declarat Constantin Axinia, la deschiderea unui eveniment legat de Zilele Feroviare.

La sfârşitul anului 2018, CFR SA avea de încasat 1,37 miliarde lei de la operatorii de transport feroviar, din care cea mai mare parte erau datoriile CFR Marfă, potrivit unui studiu al Consiliului Concurenței.

La rândul său, directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, prezent la eveniment, a spus că datoria se ridică doar la 100 de milioane de lei, pe care compania o va „compensa” cu încasările de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Cum vrea CFR SA să se extindă în transportul de marfă și de călători

Cât priveşte CFR Marfă, acesteia i s-a propus o variantă pentru reducerea sau compensarea cu active datoriei de un miliard de lei, iar CFR SA să se extindă în transportul de marfă.

„Eu am propus o variantă pentru CFR Marfă de a ajuta această companie: să-mi dea în banii ăştia nişte active ca să pot ajuta CFR Marfă în sensul de a nu fi executat de altcineva – vagoane, locomotive, terminale. Există un plan. Îmi voi dezvolta un departament de marfă în care vor exista vagoane şi locomotive apte de circulaţie. Cu o parte din vagoane şi locomotive îmi voi face propriul meu transport tehnologic. Ca un fel de holding. În momentul în care statul român va considera că are nevoie să creeze o altă ‘Marfă’ poate să dea dispoziţie, prin lege, ca aceste locomotive şi vagoane de la Infrastructură care au fost luate de la Marfă să creeze o altă societate de marfă”, a spus Constantin Axinia.

Directorul general al CFR SA a adăugat că ar putea achiziţiona şi trenuri pentru transport de călători.

„Achiziţia de trenuri de călători…nu vreau să divulg, că sunt într-o negociere. Aş vrea, sper să fiu tot aici, ca în momentul în care se va circula de la Bucureşti Nord la Otopeni să se circule cu material rulant aparţinând CFR SA, adică Infrastructură. Şi dacă reuşesc vă voi arăta un adevărat material rulant performant 2019. Vreau să vă spun un lucru foarte important. Din toate societăţile desprinse din calea ferată, singura care este stabilă acum este CFR SA”, a subliniat Constantin Axinia.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 8.10.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Aventuri în țara laptelui: Lactalis închide fabricile de lapte de la Vatra Dornei și Floreni, care produceau sub brandul La Dorna

Razvan Diaconu

Lactalis a anunțat vineri că a decis să închidă unitățile de producție din Floreni și Vatra Dornei. Grupul  francez  motivează că a luat „această decizie… Mai mult

Europa

România este considerată nesigură de Marea Britanie din punctul de vedere al infectării cu  Covid-19

Iulian Soare

România nu a fost inclusă pe lista celor 59 de țări considerate “sigure” comunicată vineri de    Departamentul de Transport al Guvernului Marii Britanii. Prin… Mai mult

Stiri

ONRC: Numărul de firme dizolvate a scăzut cu peste 31%, în primele cinci luni din 2020

Adrian N Ionescu

Numărul de firme dizolvate a scăzut cu 31,66% în primele cinci luni din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, la 9.675, faţă de… Mai mult

Stiri

Remdesivir, primul medicament împotriva Covid-19 autorizat de UE. SUA a cumpărat 90% din producția următoarelor 3 luni

Razvan Diaconu

Comisia Europeană a autorizat vineri “punerea pe piaţă condiţionată” a antiviralului Remdesivir la nivelul Uniunii Europene, utilizat în tratamentul pacienţilor infectaţi cu noul coronavirus. Compania… Mai mult

Stiri

Alpha Bank România lansează aplicația care transformă telefonul mobil în POS

Vladimir Ionescu

Alpha Bank este prima bancă din România care va lansa o aplicație ce transformă telefonul mobil în POS. Soluția este compatibilă cu dispozitivele mobile Android… Mai mult

Stiri

Resursele României, exploatate fără plata taxelor și redevențelor – dezastru la ANRM constatat de Corpul de control al premierului

Razvan Diaconu

Guvernul a anunțat vineri că a transmis Parchetului raportul de control pe care Corpul de Control al premierului l-a finalizat recent la Agenția Națională pentru… Mai mult

Stiri

Majoritatea companiilor germane din România văd o scădere de până la 50% a afacerilor – sondaj AHK

Adrian N Ionescu

Mai mult de jumătate din companiile germane din România se aşteaptă la scăderi ale cifrei de afaceri între 10 şi 50%, în 2020, iar un… Mai mult