26 octombrie, 2021

Cele două săptămâni de vacanță suplimentară introduse pentru a împiedica adâncirea crizei sanitare provocate de Covid-19, vor fi recuperate în ianuarie, după vacanța de sărbători, a anunțat marți ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Elevii de gimnaziu și de liceu vor reveni la cursuri cu prezență fizică de pe 3 ianuarie, iar cei din ciclul primar și preșcolarii, de pe 10 ianuarie, a declarat ministrul, pentru Educație Privată.

Deocamdată nu se știe sigur ce se va întâmpla începând cu 8 noiembrie, dacă școala va fi reluată cu prezență în clasă ori în în format online O decizie definitivă va fi luată pe 5 noiembrie, în funcție de situația epidemiologică și de avlte variabile legate de criza sanitară.

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți: Guvernul a ales vacanța, pentru a nu crește cheltuielile bugetare


Decizia de a introduce două săptămâni de vacanță a fost luată de guvernanți cu o singură motivație – cea financiară – acuză Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, într-un comunicat prin care cere înlocuirea vacanțelor neprogramate cu școala online:

„Prin instituirea unei vacanțe forțate, s-a urmărit, de fapt, reducerea costurilor cu salariile profesorilor, a cheltuielilor cu utilitățile unităților de învățământ și eliminarea obligativității acordării de zile libere plătite părinților în baza OUG 110/2021.

Pe toată durata mandatului său de ministru al educației, domnul Sorin-Mihai Cîmpeanu nu a întreprins nicio măsură pentru îmbunătățirea sistemului de predare online în școile din România, a desconsiderat permanent acest tip de predare, neînțelegând faptul că, în situații excepționale, școala online (cu toate inerențele ei) este preferabilă unei vacanțe forțate.

FNAP condamnă categoric această stare de fapt ce nu se poate prelungi!”


Federația consideră că această vacanță, invocată de guvernanți ca soluție pentru  reducerea mobilității populației și a numărului de îmbolnăviri cu SARS-Cov-2, a fost desființată de experți în virusologie, care au explicat că orice vacanță școlară generează o creștere a mobilității, și nu reducerea ei.

Efectele vor fi dezastruoase și în ceea ce privește întreruperea bruscă a ritmului de învățare al elevilor, cu efecte asupra acumulării de cunoștințe și competențe a unor generații întregi de elevi, avertizează FNAP.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: