CFR Marfă va concedia anul viitor 2.500 de angajaţi (aproximaiv 30% din numărul total actual al personalului) şi va acorda 16,830 milioane de lei plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor, potrivit proiectului de buget al companiei pentru anul 2014.
Proiectul privind bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2014 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” precizează că numărul prognozat de angajaţi la sfârşitul anului 2014 este de 6.376 persoane. Exact cu 2.500 mai puţin decât numărul total de salariaţi de la sfârşitul anului curent – 8.876 de persoane, număr ce apare în proiectul de rectificare a bugetului pe 2013 al companiei.
Conform bugetului pe 2014, CFR Marfă va avea „cheltuieli cu plaţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal” în valoare de 16,830 milioane de lei
În nota de fundamentare a unei ordonanţe de urgenţă referitoare la salarizarea bugetarilor în 2014, Guvernul menţiona că CFR Marfă este singura unde se vor acorda venituri complementare, pentru a ”atenua tensiunile sociale ce pot fi determinate de disponibilizările colective efectuate”.
Guvernul şi FMI au decis, la începutul lunii noiembrie anul curent, ca CFR Marfă să fie restructurată “agresiv”, prin reducerea costurilor de personal, prin vânzarea vagoanelor învechite ca fier vechi şi oprirea de livrări către clienţii care au acumulat datorii faţă de companie, în vederea privatizării fără datorii a societăţii.
Noul termen limită al privatizării CFR Marfă convenit cu FMI este mai 2015.
Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.