joi

25 aprilie, 2024

19 iunie, 2020

Grupul Intact ar urma să primească cei mai mulți bani de la guvern în campania de informare prin care Executivul sprijină presa: peste 3,3 milioane de euro pe durata celor patru luni de campanie, prin Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Radio ZU, dar și prin Jurnalul Național și site-urile grupului.Intact, scrie Pagina de media.

Paginademedia.ro a făcut calculul în euro și a prezentat lista posturilor de televiziune, a radiourilor, site-urilor și a titlurilor din presa scrisă care au fost până acum acceptate în campanie.

cursdeguvernare.ro a refuzat ajutorul de stat, considerând că soluția găsită de guvern este greșită. 

(Citiți și: ”Cristian Grosu / O măsură împotriva libertății presei, chiar de Ziua libertății presei”)


Note importante:

1. Este o listă parțială, întrucât  sunt încă în lucru și alte solicitări.

2. Conform acestei liste, deși campania de patru luni avea un buget maxim alocat de 40 de milioane de euro, totalul de până acum nu ajunge nici la jumătate: 17 milioane de euro totalizează, din calcule, campania Guvernului pe cele patru luni.

3. Pentru prima lună de campanie, instituțiile de media vor primi banii în avans, urmând ca situația să fie reglată în funcție de rezultate în lunile următoare. Sumele au fost stabilite pe baza rezultatelor posibile (în anumite condiții de trafic și de audiență). Dacă acestea nu se realizează, nu se plătesc toți banii.

Lista 1: televiziuni naționale


”Antenele” au obținut cea mai mare sumă pentru campanie: sunt peste 1,7 milioane la Antena Group (campania este pe Antena 1 și pe Antena Stars) și 630.000 de euro la Antena 3. Grupul Intact intră în campanie și cu site-urile (250.000 de euro), Radio ZU (625.000 de euro) și cu Jurnalul Național (30.000 de euro).

Către grupul Pro T se vor duce, în cele patru luni de campanie, aproape 1,5 milioane de euro pentru posturile TV. Alți 300.000 de euro sunt pentru online. Kanal D va primi 1,3 milioane de euro, iar România TV, aproape 900.000 de euro.

Din totalul de aproape 20 de milioane alocați de guvern inițial, au fost aprobați doar 7 milioane de euro.

Lista 2: Radiouri

Dintre posturile de radio, cea mai mare finanțare a obținut-o Antenna Group (Grecia), adică Kiss FM, Magic FM și Rock FM – peste un milion de euro pe toate cele patru luni.

Compania care deține Europa FM intră în campanie pentru 670.000 de euro, iar 175.000 de euro merg către Virgin Radio (din același grup media). Radio ZU – Camina (din grupul Intact), va beneficia de 625.000 de euro. Au mai obținut finanțări Național FM (72.000 de euro) și Radio Guerrilla (36.000 de euro pentru toate cele patru luni).

Dacă la TV nu se vor cheltui toți banii alocați inițial de Guvern, alta este situația la radio, unde se vor cheltui aproape toți cei 3,3 milioane de euro stabiliți prin Ordonanța de urgență.

Lista 3: Online național

În lista solicitărilor aprobate de guvern sunt 68 de publicații online care au fost admise în campanie. Cei mai mulți merg la grupul lui Radu Budeanu: jumătate de milion de euro, prin două firme.

La polul opus, cei mai puțini bani sunt repartizați  pentru ATELIERUL DE INSPIRATIE – matusinka.ro: 25 de euro

Aproape 300.000 de euro se duc către Web Editinng Development (prosport.ro și cancan.ro). Alți 240.000 de euro se duc către Gândul, editat de Titluri Quality SRL.

Prosport.ro (prin secțiunea tacataca.ro) și cancan.ro au fost subiectele mai multor materiale de click-bait, semnalate de paginademedia.ro. Aproape 300.000 de euro vor fi direcționați către site-urile Pro TV. La fel va lua Editura Evenimentul zilei și capital (titlu de asemenea subiect al unor materiale ale rubricii Derapaj, de pe Paginademedia.ro).

DCNews – prin Press Media Electronic, va primi 224.000 de euro, iar HotNews (MediaBit – aproape 100.000). Site-urile Ringier au fost admise în campanie pentru un buget de 192.000 de euro.

În lista site-urile mai sunt Comisarul.ro, impact.ro, redacția.ro, bzi.ro, PaginiAurii.ro. Două site-uri de parenting au, de asemenea, bugete aprobate pentru campanie: desprecopii.com și suntmamica.ro.

7,4 milioane de euro era bugetul inițial (din cei 40 de milioane), 4,4 milioane rezultă din dosarele aprobate.

Lista 4: Online local

Site-ul Fanatik.ro, deținut de Horia Ivanovici, apare ca primul pe listă la publicații online locale. Are alocați 150.000 de euro pentru cele patru luni de contract. Site-ul a fost lansat în urmă cu câțiva ani ca un site de sport. Din martie 2019, s-a poziționat ca un site de știri generale.

Fanatik este mult înaintea următoarelor site-urilor ZiaruldeIași (40.000 de euro) sau Monitorul de Suceava (34.000). Lista online-urilor locale are 62 de beneficiari. Cei mai puțini bani revin Curier SRL: 98 de euro.

Horia Ivanovici a precizat pentru Paginademedia.ro că, deși pe site-ul Guvernului suma aprobată este de 150.000 de euro, contractul a fost încheiat pentru 120.000 de euro (cu TVA inclus).

De ce apare la categoria „online local”: „Nici eu nu știu de ce apare așa, din moment ce Fanatik este înscris în SATI ca un site generalist. Sunt convins că e o eroare de comunicare. Important de precizat, suma de mai sus reprezintă o estimare de consum publicitate, în niciun caz o sumă garantată”, este răspunsul lui Ivanovici.

Guvernul alocase pentru site-urile locale în jur de 2 milioane de euro. Doar 600.000 se vor cheltui.

Lista 5: Publicații tipărite

La capitolul publicații tipărite, Adevăru holding (Adevărul, Click) este primul pe listă, cu aproape 140.000 de euro pentru cele patru luni de campanie.

Urmează în top grupul local Inform Media (100.000 de euro) și, pe poziția a treia, Ringier România (Libertatea), cu 50.000 de euro alocați de Guvern. Alți 30.000 de euro merg către Gazeta Sporturilor, prin Ringier Sportal.

Lista are 78 de beneficiari, cei mai puțini bani sunt repartizați BIZ AFACERI MEDIA SRL: 985 euro

Pentru pubicațiile tipărite, erau stabiliți inițial 2 milioane de euro. Guvernul va cheltui 1,6 milioane, potrivit datelor de până acum.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: