miercuri

24 aprilie, 2024

29 mai, 2022

Jumătate din români  ar cumpăra mașini hibrid sau electrice dar 39% nu ar fi dispuși să dea în plus 2.500 de lei (aproape  500 de euro) la achiziția acestora, potrivit unui studiu de piață Deloitte.

„În general, consumatorii nu sunt dispuși să plătească mai mult pentru tehnologiile avansate, inclusiv sistemele de propulsie alternative”, este un a din concluziile studiului.

Dintre cei care ar cumpăra mașini hibride sau electrice, cei mai mulți (63%) ar face o astfel de achiziție datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut față de motorizarea pe benzină sau motorină.


Alți 49% sunt motivați de protecția mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atrași de stimulentele acordate de stat.

Românii, descurajați de posibilitățile de alimentare și de autonomie

23% dintre români nu vor să-și cumpere mașini electrice din cauza rețelei reduse de stații publice de încărcare.

Dintre participanții din România care preferă o mașină electrică, cei mai mulți ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru mașinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenților români având o astfel de opțiune.

Mai conservatori decât românii sunt polonezii (57% aleg încă motorizarea clasică) și Cehii (74%).Românii care preferă motorizarea clasică așteaptă ca autonomia celor electrice să crească până la cel puțin 578 kilometri, pentru a cumpăra. 16%  nu vor să cumpere mașini electrice din cauza autonomiei reduse, iar 15% din cauza costului.2022 Global Automotive Consumer Study


Românii preferă, de asemenea, să-și încarce mașinile hibtrid / elerctrice de la surse publice / în stadă , mai degrabă decât de acasă.

Și, întrebați de ce nu și-ar încărca mașinile electrice acasă, jumătate dintre români spun că „nu au posibilitatea de a-și instala stația de încărcare, 19% că este prohibitiv costul instalării și 22% că „nu sunt siguri cum să instaleze”.

Vânzările din România

„Prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene”, a declarat Sorin Elisei, director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.

În România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%, spun datele Deloitte.

Studiul Deloitte Global Automotive Consumer Study 2022 a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de țări din întreaga lume, dintre care peste 11.000 din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Polonia, România, Spania și Marea Britanie.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: