vineri

29 martie, 2024

21 iulie, 2021

Airbus A350

Grupul aeronautic european Airbus a livrat miercuri primul superavion A350 asamblat la fabrica sa din Tianjin, către China Eastern Airline. Airbus consolidează astfel atât cota de piață în China, în defavoarea rivalului Boeing, dar și relațiile UE cu marea putere asiatică.

Cu o lună în urmă, în vizita sa din Europa, președintele SUA nu a obținut întreg sprijinul UE pe care și l-a dorit în confruntarea cu China. UE s-a arătat prudentă privind protejarea relațiilor economice cu China, dar și a sorților de continuare a războiului comercial declanșat de Donald Trump inclusiv cu partenerii europeni.


La Tianjin, Airbus ansamblează principalele  componente și echipamente, vopsește aeronava și face testele de zbor, potrivit unei declarații a companiei, citată de Reuters.

De la uzina Airbus din Tianjing urmează să mai plece alte 4 avioane A350, cu care producătorul european îşi majorează cota de piaţă în China, pe seama redresării turismului intern la nivelul de dinaintea pandemiei.

Airbus, mai agresivă decât Boeing

Airbus a avut o abordare mai agresivă decât Boeing în mutarea unor părţi din procesul de fabricaţie în China, în speranţa creşterii vânzărilor pe cea mai mare piaţă globală pentru avioane noi.

Uzina din Tianjin a devenit încă din 2008 prima linie de asamblare a aeronavei A320 în afara Europei, și în 2017, asambla și livra și aeruonava A330.


Boeing a așteptat până în decembrie 2017, ca să-și deschidă prima uzină de asamblare la Zhousan pentru aeronava 737 MAX, model care a fost blocat la sol, însă, din cauza prăbușirii unui avion de acest tip trei luni mai târziu. Revenirea pe pista de decolare a Boeing 737 MAX încă nu a fost aprobată de Autoritatea aviatică din China.

Între timp, Airbus profită de reluarea traficului aeronautic local din China la nivelul pre-pandemic.

Impactul pandemiei se resimte încă

Airbus a livrat Chinei 99 de aeronave anultrecut şi alte 64 în primul semestru din 2021, deși companiile aeriene chineze au amânat unele dintre livrări din afara hotarelor sale, invocând restricţiile de călătorie.

Cumpărătorii avioanelor Airbus din regiunea Asia – Pacific au amânat comenzi de 123 de aeronave A350.

(Citiți și: „5 ani armistițiu în disputa Boeing – Airbus, după întâlnirea Joe Biden – liderii UE”)

Airbus a  avut venituri de 70 de miliarde de euro şi a avut 135.000 de angajaţi. De asemenea, Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri. Airbus mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni.

Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România ( din 2002),  Premium Aerotec (2009) în Braşov şi Airbus Defense and Space (2005) în Bucureşti.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: