miercuri

25 mai, 2022

Cum își adaptează planurile producătorii auto la criza cipurilor

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 noiembrie, 2021

Criza cipurilor și de semiconductori i-a determinat pe constructorii auto să recurgă la noi soluții pentru a-i face față: cumpără cipurile direct de la producător, sau își reconfigurează mașinile, recurgând la cipuri alternative sau la completarea ulterioară cu componente care includ cipuri. Chiar și așa, însă, producția are de suferit.

Industria auto este încă profund afectată de deficitul de semiconductori, provocat de problemele de aprovizionare şi de creşterea cererii pentru electronicele de larg consum în timpul pandemiei.

S-au produs cu milioane de vehicule mai puțin. Constructorii auto, inclusiv Daimler și Volkswagen au fost nevoiți să-și regândească strategiile de producție, potrivit Reuters.


Constructorii auto cumpără componente de la producători precum Bosch sau Continental, care coboară mai departe pe lanțurile de aprovizionare încă perturbate.

Schimbare de planuri în relațiile cu furnizorii

„A fost o greșeală ideea că ai de ales între doi furnizori. Adevărul este că amândoi au marfă de la aceeași sursă”, spune  Ondrej Burkacky, senior partener al companiei de consultanță McKinsey, potrivit sursei citate.

Lucurile se schimbă. Daimler, producătorul automobilelor Mercedes-Benz, a pus la punct o linie de comunicare directă cu toți furnizorii de cipuri, inclusiv cu cei din Taiwan – confirmă Markus Schäfer, managerul de aprovizionare al Daimler.

La rândul său, șeful Volkwagen, Herbert Diess, vorbește despre parteneriatele strategice încheiate cu producătorii de semiconductori din Asia.


Furnizorii de cipuri trebuie tratați diferit, având în vedere importanța lor strategică pentru industrie. „Ați văzut problemele care apar atunci când tratați companiile de cipuri ca pe oricare alți furnizori și opriți comenzile”,  a observat Stefan Bratzel de la Centrul de Management Auto.

Producătorii de mașini ar trebui să ia în considerare investiții directe în producție sau contracte mai lungi cu termene mai mari de 18 luni. Nu sunt încă prea mjulte – spun analiștii McKinsey.

Schimbările „in house”

Între timp, producătorii fac schimbări majore și în propria curte pentru a face față crizei semiconductorilor, remarcă Reuters.

Experții grupului Volkswagen încearcă să modifice placa de bază de pe sistemele de control.

Daimler se bazează pe un nou proiect al unităților de control, ca să folosească cipuri alternative, când apar probleme cu livrările.

Tesla și-a schimbat softurile în doar trei luni, astfel încât mașinile sale să poată utiliza și cipuri care nu sunt atât de căutate pe piață, ceea ce i-a permis să facă față crizei mai bine decât alte mărci.

Ierarhiile priorităților

Unii producători, precum BMW, au ales să facă stocuri. Se produce automobil, fără componentele pentru care nu au cipuri, care este adăugată relativ ușor atunci când semiconductorii sunt disponibili.

Există și varianta în care constructorii livrează mașina fără anumite componente, care sunt adăugate ulterior în service.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

De asemenea, producătorii aleg să folosească cipurile pentru vehiculele mai scumpe sau cele electrice, care au o marjă de profit mai mare, în vreme ce pentru modelele mai ieftine clienții sunt nevoiți să aștepte luni de zile până să fie livrate.

Astfel de strategii își arată limitele, deja.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

A apărut nr. 86 (al 15-lea, socotindu-se în sens invers) al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare: Din cele 192 de pagini, 26 sunt alocate unei serii de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: