Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 4% în primele zece luni din 2024, în vreme ce înmatriculările de mașini second hand au scăzut cu 0,2%, reiese din datele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), pe baza datelor Direcției Generale Permise Conducere și Înmatriculări (DRPCIV).
Numărul mașinilor second hand a fost cu 113% mai mare decât cel al mașinilor noi înmatriculate.
Înmatricularile de autoturisme noi în România au crescut în octombrie cu 1,4% față de octombrie 2023, atingând un volum de 11.552 de unități.
În primele zece luni din 2024, înmatricularile de autoturisme noi au atins valoarea de 127.061 de unități, o crestere de 4,05% față de aceeași perioadă din 2023, respectiv 122.104 unități.
Dintre acestea, 7.943 de autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-27%) și 48.322 de unități au propulsie hibridă (+52% față de aceeași perioadă din 2023).
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în octombrie 2024 cifra de 34.449 de unități, o creștere de 18,3% față de octombrie 2023.
Pe primele zece luni din 2024, înmatricularile de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 270.548 de unități, în scădere cu -0,2% față de aceeași perioadă din 2023 (271.104 unități).
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, primele 10 luni din 2024 :
- DACIA – 37.112 unități
- TOYOTA – 11.079 unități
- HYUNDAI – 8.768 unități
- SKODA – 8.678 unități
- RENAULT – 8.038 unități
- VOLKSWAGEN – 7.908 unități
- FORD – 5.461 unități
- MERCEDES – 4.564 unități
- BMW – 4.219 unități
- SUZUKI – 3.820 unități
(Citiți și: ”Industria auto europeană – recesiune prelungită și profundă – clienții caută mașini ieftine. Factorii care produc declinul industriei”)
***